Translate

.

.

måndag 10 april 2017

Ägg och påskblomma




Stod och skulle koka några ägg igår när jag fick syn på detta jätteägg i paketet, tungt som attan är det och jag är inte säker på vad jag ville finna inuti så jag ställde ägget tillbaka i  kylen.
Fortsättning följer....

Köpte en påskblomma som jag hängde ut direkt,  den skulle tåla rejält med kyla, tog detta kanske lite väl ordagrant för den ser frusen ut och vägrar slå ut. Skall jag ta in den? Är helt kass på sånt här. Mina falska blommor står sig dock väl. :D)


Här är mulet, kallt och jag planerar passa på att städa lite.

Önskar dig det bästa från dagen.

Kram, K

22 kommentarer:

  1. Ta du in blomman och se om den piggnar på sig. Hoppas så!
    Vad gäller ägget så kanske du får ta och steka det, eller om du inte vill veta så kan du ju kasta det "helt". Men då förblir du nog nyfiken.
    STrålande sol hos oss så jag skickar genast lite.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för solen, har fick vi lite på eftermiddagen men det är allt, bättre än ingenting. :D)

      Stor kram ♥

      Radera
  2. Sarahs ägg är ju väldigt oregelbundna. Har jätteägg från henne också. Förresten så har vi haft gäss en gång i tiden och jag åt då gåsägg. Verkligen STORA - och goda! Kasta inte bort ägget.
    Jag har inte satt ut några blommor än.

    Mulen glad måndags KL 💚

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är säker på att Sarahs ägg är stora och goda.

      Satte bara ut denna som skulle tåla kyla, men vem vet den kanske tar sig... :)

      KL ♥

      Radera
  3. Strutsägg ,-))))
    Nej men spännande att se vad som finns vi får väl vara med när du knäcker den ,-))
    Hoppas blomman tål kylan mer än jag ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, ja - såklart ni får vara med när ägget knäcks... :D))

      Kram ♥

      Radera
  4. Ojojoj, får se om det hopar ut en påskkyckling.
    Tror blomman klarar det.
    Men fy vad det blåser här idag, man blåser nästan iväg. Vore ju kul att ses på blåkulla med alla bloggvänner.
    Kram till dej ��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ett tag blåste det så mycket här att det nästan kändes otäckt när jag var ute på balkongen, blev rädd för att jag skulle få ta en för tidig tur till blåkulla utan käpp... :)

      Kram ♥

      Radera
  5. Vilket spännande ägg! Det är nog supergott, räcker till en hel omelett!
    Blomman tål kyla, smart att ha den ute ett tag till,så den inte "blommat över"innan påsken börjat! Jag har inte köpt några påskliljor ännu, men snart så...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade aldrig tänkt att ha den inne utan den skulle få blomma ut på balkongen, men hur det blir med det återstår att se. :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Oj... Det kanske är en påskhare i det där ägget? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, en påskhare med en lavendel i munnen står nog där innanför skalet...

      Kram ♥

      Radera
  7. Vilket monsterägg! Undrar om det göms två äggulor i det eller om det är ett strutsägg i miniformat;-)
    Är inte bra på blommor heller, de har liksom en väldigt begränsad livslängd här hos mig;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. I morgon får du veta vad som fanns i ägget, undrar så vad det kan vara? :)) - hoppas inte ett monster bara.... :)))

      Kram ♥

      Radera
  8. oj vilket stort ägg.....undra vad som finns där inne??.....lite godis kanske?? hihi

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snart får du vet.... :)

      Kram och puss i pannan ♥

      Radera
  9. Hej Comsi :-)
    I dag kom jag att tänka på dig just för att du sprider kärlek så som det gjordes i Stockholm :-)
    Stort ägg, måla det, ta in blomman och stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gulliga Tove ♥

      Stor kram ♥

      Radera
  10. Oj vilket stort ägg!
    Ja, det kan man undra vad som döljer sig innanför skalet :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snart knäcks ägget och då får du se vad som gömmer sig där inne förut om påskharen, hihi.... Kram ♥

      Radera
  11. Kanske en anka har lagt sitt ägg där för att skoja med ägaren, hi hi . .
    Kanske är det trillingar där i, nej inte kasta bort, baka en påsk-kaka på den, vet jag . . .
    Spännande väntan/ :) Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hahaha, ja en anka är det nog, att jag inte tänkte på det. :)) hihi...

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥