Translate

.

.

onsdag 19 april 2017

Ack så dumt att bli förbannat på vädret....






Kunde ju inte vara gå förbi gräsmattebilen utan att fota den, utan snö -hihi.
Hur vädret än har varit under dagen så har himlen alltid en plats för att släppa igenom 
solnedgången på kvällen.


Igår var aprilvädret verkligen i sitt esse, flera gånger tänkte jag passa på att springa ut när det var snöuppehåll men så fort jag kom till dörren satte det igång att snöa igen. Ärligt sagt, så blev jag faktiskt lite förbannat. Just nu är det sol och en ynka grad där ute. Tänkte köpa balkongblommor i morgon men det tror jag bestämt jag jag får vänta med. Min tåliga påskblomma står inne och är jätte fin trots att den fått frusit ute några nätter, misstänker den är tacksam. :)

En fin onsdag till dig fina juvel.


Kram, K



10 kommentarer:

  1. Jag hörde att det var 4 minus i Helsingborg i morse. Kallt där också! Så jag förstår att ni börjar tröttna på vintervädret i Sverige :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu kan jag berätta att vädret som med en överraskning, graderna steg
      och det blev riktigt skönt. :)

      Kram ♥

      Radera
  2. Snart så är aprilvädret över och vi har en fantastisk vår.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi fick ju en kanonfin dag, vilken överraskning... :)

      Kram ♥

      Radera
  3. Vädret kan man ju inte påverka men jag kan förstå din klara irritation ändå. Vacker solnedgång fick du i alla fall se och det är inte så tokigt.
    Nej balkongblommorna vill nog inte stå ute just nu så säkert bäst att vänta någon vecka. Du får glädja dig åt din påskblomma som blommar så fint inne.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vädret kände nog att jag inte var att leka med, så vid lunch steg graderna och solen fortsatte skina.... Jag synkroniserar med vädret, hihi...

      Stor kram ♥

      Radera
  4. Det är kallt ute hos mig idag trots att det inte är många minusgrader. Idag är det inte heller nån sol. Somliga dagar snöar det lapphandskar hos mig. Idag har jag dock sluppit snöandet.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, vädret ändrade sig här efter att jag blivit arg på det... :D))
      Nu fika på en solig balkong.

      Kram ♥

      Radera
  5. Visst är det liten onödigt att bli arg på vädret, man kan ju ändå inte göra nåt åt det. Annat än att möjligen emigrera då... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ama - det hjälpte att bli arg, det började genast bli lite varmare. Hihi...

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥