Translate

.

.

onsdag 29 mars 2017

Våren har tagit ett par dagars tupplur....





Idag håller jag mig inne tror jag, ute snöar det men jag är vid gott mod om att
det inte är någon snö som lägger sig och om ett par dagar är nog våren tillbaka.


Älskar att titta på vackra hus och dess utsmyckningar, titta så fint detta är....


Igår köpte jag mig en matta nu är bara frågan, vilken färg på soffa bör jag välja till denna?
Det är mysigt att bo in sig, köpa nytt och möblera, men det är också lätt att göra felköp, tänka fel men när det blir rätt så känns det väldigt bra. Mattan är jag nöjd med, funderar på att köpa en likadan men större....

Kram, K

24 kommentarer:

  1. Så vackra hus i Stockholm ,-)
    Otroligt, det är en njutning att bara gå och titta runt.
    Isiga vindar idag , fy så kallt.
    Vilken färg på soffan ,-))
    Tror många soffor passar till den snygga färgen!
    Ta med bilden och gå ut och kika, tror du kan hitta en överraskande färg som passar kanon!
    Kul att köpa nytt
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Köpte mattan med tanke på några tavlor i samma färg, hihi - tänkte kanske lite fel... :)

      Kram ❤

      Radera
  2. Haha! Lite annorlunda att köpa mattan först :-) Men det är en läcker färg på den - hoppas du hittar en braig soffa, och att våren snart slutar upp med den där dumheten att pausa! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, ibland är jag nog lite för impulsiv 🤔 Men jag hittar nog på en lösning...

      Kram ❤

      Radera
  3. Vackra hus tittar jag grna på och letar efter dem när jag reser. Stockholm har också mycket fint här att fästa blicken på. Mattan är jätesnygg och kanske en i äggsaklsfärg eller ljust grå. Finns mycket fint som passar till. Och det är roligt att leta. Lycka till!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag letar vidare. Det hade nog blivit enklare om jag börjat i rätt ordning. :))

      Stor kram ❤

      Radera
  4. Jodå, i slutet av veckan ska det bli 17 grader. Å trots att det har snöat hela dagen har snön inte lagt sig, vilket jag verkligen tackar för.

    Så du köper mattan först för att sedan anpassa soffans färg efter den. Nu hade jag ju gjort tvärtom;-) Skulle nog välja en vit skinnsoffa till den fluffiga mattan.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Suck, jag är hopplös. Impulsiv vid fel tillfälle, men jag gillar mattan och färgen som smälter in i färgen på tavlorna på min ena vägg. :)

      Kram ❤

      Radera
  5. Det var lite ovanligt att köpa mattan först. Min spontana tanke är att något i grått skulle passa bra till den. Hoppas snön drar vidare snabbare än snabbt!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ljusgrått går till allt.
      Hittar nog något, har ingen tidspress... :))

      Kram ❤

      Radera
  6. Åh vilken läcker matta. Vädret däremot! Not so much! Jag skulle definitivt köpa en mörkgå soffa! 👍
    Puss o kram! 😙

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hittar jag en bra färg så är det fel mått eller modell. Detta blir inte lätt...

      Kram och puss i pannan. ❤

      Radera
  7. Vilken snygg matta!!! Vi har en liknande men i grönt. Vår (för stora) nya soffa är brun, funkar bra till det gröna. Ja, det är inte lätt att hitta allt i flytten, i dag hittade ja gäntligen vårt skohorn, som jag hängt så fint i ett skåp,haha! Nu kommer sonen hem från Malta, så nu måste en ny säng handlas till gästrummet! Men det är bara roligt! Kram och sov gott!

    SvaraRadera

  8. Grön matta är fin, det är mera min färg. Denna är fin men jag kommer kanske få lite problem att få till det. Eller inte, brukar hitta lösningar.
    Mitt skohorn kom upp direkt. 😊

    Godnattkram ❤

    SvaraRadera
  9. En matta vacker som havet och himlen - varför inte en ljusblå soffa ?
    Färgerna ska övergå mjukt in i varann, så ser jag på färg toner och nyanser nu förtiden.
    förr köpte man det som var billigast och inte det man egentligen ville ha, inte råd hette det då.
    Mitt huvud är fullt av idéer och att vilja börja gräva och planera trädgården . . . .
    Lycka till/ Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hade lite samma tankegångar dom du Eva.... Vi får se vad det blir....
      Planera i trädgården är det bästa som finns.

      Kram ♥

      Radera
  10. vilken härlig färg på mattan :) hoppas du väljer en soffa du tycker lika mkt om :) kram å fin torsdag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det löser sig nog.... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Jättefin matta! Hoppas du hittar en soffa som du blir nöjd med....och hoppas även att snön inte blir långvarig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet ungefär hur det skall se ut, soffan måste ha en exakt storlek, den skall vara välkomnande, snygg och en färg som passar in.... Kanske vill jag för mycket... :/
      Ingen snö har lagt sig och idag är solen framme av och till...

      Kram ♥

      Radera
  12. Det ser ut att vara en härlig matta, fin färg. Jag har så svårt att i förväg se vad som passar. Efteråt är det lättare, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Roligt att få nya saker i hemmet.
    Jag tycker också mycket om byggnader som har massa utsmyckningar, det finns många vackra hus i Stockholm.
    Snön kom och gick, denna gång, rätt snabbt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tar det lugnt med möbleringen, rätt som det är så dyker det jag söker upp...
      Våren är här, den vattniga snön var bara ett litet skådespel och blev inte mer än så. :D)

      Kram ♥

      Radera
  13. Lite mjukt naturvit soffa skulle bli elegant tror jag!

    Hoppas du hittar nåt som passar.

    STORA KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En naturvit soffa går till allt, man kan lätt förändra genom kuddar och plädar..

      Kram på dig ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥