Translate

.

.

tisdag 28 mars 2017

Rörelse och länkar



Ja, så var det ju marknad igår, kanske något för Ama 😉


...man vet inte riktigt hur man skall gå här längre. Men jag gissar att det finns något i bilden som faller BP i smaken. 😉




Sen vill jag tipsa om bloggvännens Dittes blogg som gjort ett fantastiskt reportage från Krakow.
Bilden tagen av Ditte ♥




Jag har en inre tidsinställning och nu visar den sig stärkt
i form av att jag ligger en timma efter i allt.

Glad tisdag på er alla.


Kram, K


18 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Vilken vacker kyrka, vilka färger!
    ,-))))då har vi nog samma tidsinställning du o jag ,-))
    Ha en skön solig dag
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Denna gång fungerar bara inte omställningen, allt blir sent....

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Jag är nog inte riktigt i fas jag heller men det kommer säkert. Husse däremot har svårt att vänja sig...

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Brukar inte ha problem men denna gången fick jag så det räckte, behöver timmen som stals medan jag sov... :D)

      Kram ♥

      Radera
  3. Tack snälla för länken! Jätteroligt at du tycker om det jag skrivit om Krakow. Och vad gäller Krakow så är jag helt klart förälskad i den staden.
    Både rörelse och marknad, en bra kombo.
    Tiden? Ja, jag håller på att ställa om mig. Och det tar tid, men en timme borde inte göra det. Vi är anska ofta på Åland och då åker klockan fram en timme och sedan tillbaka när vi åker hem. Men vitsen med detta har jag svårt att förstå.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En väninna som bor i USA skall besöka Krakow i sommar och då tipsade jag henne om att gå in och läsa ditt reportage....

      Stor kram ♥

      Radera
  4. Första bilden påminner mig om att det snart är påsk. Måste fixa till piasavakvasten snart så att jag kan köra iväg till Blåkulla när den dagen kommer. " ler" .
    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är du väl lite tidigt ute, påsken kommer inte före om två veckor. Men kanske håller du på att designa en ny kvast? :D)

      Kram ♥

      Radera
  5. Hahaha! Visst ja, marknaden på Hötorget. Den brukar jag glömma bort faktiskt.
    Skrattade gott - visst hittade jag nå't helt i min smak och i rätt färg:-) Å inte nog med det. Min man smalar ju på gamla kameror, så han hade säkert också fyndat där.
    Å Dittes reportage om Krakow var verkligen intressanta.

    Vilken rolig idé att länka till olika bloggkompisar som du uppenbarligen tänker på när du rör dit ute på stan. Tusen tack för det och länken:-)

    PS. Jag är lika "jetlagged" som du. Så korkad men en timmes tidsomställning två gånger per år. DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag glömmer bort att länka, det är ju roligt att lyfta fram, måste bli bättre på detta. Den stulna timmen ställer till det, jag gör allt sent - kommer hem sent, går upp sent, lägger mig sent, äter för sent.......
      När jag får en extratimme är det bra, då blir det tvärtom....
      Är det inte vintertid snart? :D)

      Kram ♥

      Radera
  6. Aha, marknad på Hötorget? Härligt färgglada bilder, och visst var Dittes inlägg om Krakow fina! Ja, en timme mindre har vi nu, men vi blir snart vana med den nya sommartiden! Mera ljus och snart mera värme...härligt! Kram och sov gott!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja man vänjer sig nog om man har tur, hihi....

      Godnattkram på dig ♥

      Radera
  7. Roligt att få se lite Stockholmsbilder, speciellt i vårskrud.
    Marknad skulle tilltala mej också.
    Har sett Dittes underbara reportage från Krakow, så fin stad.
    Önskar dej en fin onsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin fortsättning på dagen Lena.

      Kram ♥

      Radera
  8. Ooo... Är det DIT vår marknad har flyttat? Det var oväntat... ;-) Jag ser den nämligen inte ute på gatan här... Eller så kanske det inte är fredag? :-D

    Ha en härligt fin lill-lördag!

    PS: Jag är också jetlaggad fortfarande på grund av den där stulna timmen...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu blåser det inte längre hos er annars kunde man ju trott att den blåst hit.. :D)

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Och jag ligger en dag efter! Så därför önskar jag dig en glad onsdag :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då ligger jag ett år efter så ha det bra denna onsdag 2016 :D)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.