Translate

.

.

torsdag 9 mars 2017

Ny "gåva"




Damen fortsätter sätta fram skålar med överraskningar. 😉 
Igår var en perfekt dag på Hötorget - jag fick nästan vandra runt ensam. 😄


Någon hade tappat din sko, måste fallit ur en väska för annars märker man att man blir blöt om fötterna.. 👟👞

Köpte byxor igår men tyckte de satt trångt över midjan, kanske inte värre än att jag kan ha dem men skall gå in och prova en storlek större i dag.
På Joy köper jag st 36 på HM st 40 blir galen på dessa olika storlekar.

Glad torsdag i morgon är det helg igen, bara som info... :)


Kram, K









21 kommentarer:

  1. Du får vara rädd om tanten, som skänker så mycket glädje 💙
    HM har alltid haft små storlekar, väldigt underligt.
    Japp, det är stor helg i morgon. Hela fredan låång!
    KL 💙

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gick och provade en st större men den blev för stor. Behåller byxorna från igår.


      KL ❤

      Radera
  2. Den damen behåller du väl, om du mot all förmodan skulle tröttna tar jag gärna över henne! ,-)
    Mycket snö.
    Storlekar kan man bli vansinnig på!?.
    Det är så tröttsamt att prova o prova, samma här helt olika storlekar passar.
    Förr var det bara att hämta "sin storlek" och gå hem!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall tänka på dig när jag tröttnar... 😉
      Storlekar varierar enormt, jag provade en st större men den blev allt för stor. Får träna midjan lite så blir de jag köpte igår bra. :)

      Kram ❤

      Radera
  3. Jag trodde du skulle skriva: "i morgon är det fredag och då blir det fredagsfräckis". Men du har kanske rätt i att helgen börjar i morgon, min börjar på lördag, i morgon är det minsann ingen helg för mig.
    Du har en snäll dam som förser dig med både nyttigheter och godheter. Godsaker, menar jag.
    Trevlig dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag ligger lite före - vi väntar med helg tills i kväll iallafall. :)

      Nu har snön nästan smält bort så nu blir det nog inga flera leveranser... :)

      Kram ❤

      Radera
  4. Gåvan ja - är ditt kylskåp ur funktion;-)

    Att du gav dig ut igår var duktigt gjort. Var i dina trakter igår och det gick ju knappt att gå på de oröjda trottoarerna...

    Med byxor har jag inga stora problem, däremot med storlekar på tröjor. Olika märken olika storlekar, det är samma med skor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilket kylskåp? :D))
      Stor tycker jag alltid stämmer.
      Var in till hötorget idag igen och precis som du skriver gick det knappt att gå, fick hoppa över vattenpölar.

      Kram ❤

      Radera

    2. Skor skall det stå och inget annat!

      Radera
  5. Så trevligt med lite gåvor i skålar!
    Ja, klädstorlekar kan verkligen variera, håller med dig! Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket beror på stil också, dessa byxor var för någon med smal midja och jag har väl mer pojkfigur.

      Kram ❤

      Radera
  6. Skönt att slippa trängas med folk på hötorget, kanske du ser någon som hoppar på ett ben ...
    Vilken snäll dam, mycket speciell . . .
    . . . och så var det helg igen, men för oss ingen skillnad direkt.
    Ha de/ Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte ens någon enbent hoppade omkring. :)
      Ibland har man tur för idag var det som vanligt mycket folk ute...

      Kram ❤

      Radera
  7. Åh vilken trevlig dam! 😊
    En perfekt mellis!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är en väldigt generös dam. 😉

      Kram ❤

      Radera
  8. Snygg header. :) Får du gåvor varje dag?
    Torsdagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det ligger gåvor i snön varje dag. 😉

      Kram ❤️

      Radera
  9. Börjar tro på att du HAR gåvan :-)
    Storlekar är hopplösa nu för tiden. Jag köper Gudrun Sjödenbyxor sedan en länge.
    Snygg och bekväm som faller vackert på min storlek :-)
    Kram

    SvaraRadera

  10. Tack Tove, börjar också tro det, hihi....
    Jag är jeansmänniska, köper nästan bara såna eller pyjamasbyxor. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Så fint att få gåvor av detta slag. Tacksamhet!
    Och tänk att vara nästan ensam på Hötorget, behagligt och trevligt.
    Vad gäller byxorna kanske du kan byta dem för det är ju viktigt att man trivs i dom och att de passar. Jag har också gärna jeans , men har en bra byxaffär vid Odenplan som snart ska få ett besök och där blir det annat än jeans.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag provade en storlek större idag men de var för stora, beslöt mig för att behålla de jag köpt och gå ner två kg för då blir de perfekt. Byxaffär Odenplan? hm....

      Kram och godnatt ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥