Translate

.

.

lördag 4 mars 2017

Eg ser



Så fint som ovan har vi inte utan det är mera som understa bilden, som togs för några dagar sedan, nu finns det ingen snö.

Vaknar på morgonen av fågelkvitter (inte av kråkskrik) hi hi.... 🐦


Kan stå helt fascinerad och titta ut på kvällen då det är så fint med alla ljus som lyser upp i mörkret. 
Lovar att det är meditation på hög nivå. ♥

Har stekt lövbiff på min nya spishäll, det gick så där :(
- det tar alltid tid att lära sig nya spisar och ugnar.
Någon som har bra tips?
Har bara haft gamla hederliga plattor tidigare........


Om du har skarpa ögon så ser du kanske att jag bara bor ca 550 steg 
från där jag bodde tidigare. :D)




Kram, K ❤

20 kommentarer:

  1. Dåligt synfält här, så jag ser inget. Även om "Eg ser".
    Du får det kanon, det känns in i märgen.
    God lördagskväll! KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, detta blir så bra....

      KL ❤

      Radera
  2. Så skarpa ögon har jag inte men visst är det gott om man kan hålla sig inom samma område!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men ser du verkligen inte? Ler...

      Kram ❤

      Radera
  3. Så då är du kvar i Stockholm och Vasastan, även om din bild är alldeles för liten för att känna igen utsikten. Eller det kanske är Vasaparken...
    Har precis samma problem som du med nya spisar, och det tog mig några veckor att bli vän med induktionsspisen. Ugnen hade jag inga problem med.
    Om du har "knappar" från 1-9 använd 9:an bara för att snabbt koka vatten. Annars räcker det gott med 7-knappen. Min man använder bara 5-knappen för allt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för tips. Ett tag var jag riktigt orolig att min kokkonst gått åt pipsvängen. :)

      Kram ❤

      Radera
  4. Så skönt att du känner att du trivs. Såg inte helt på bilden var den är tagen men kanske Vasaparken...(Som BP också funderade på...)
    Är inte så rutinerad vad gäller nya spisar men BP hade ju några förslag.
    Att prova sig fram är nog det bästa.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror jag börjar förstå hur spisen funkar. Annars tur det finns gott om restauranger runtom.. :)

      Kram ❤

      Radera
  5. Klart jag såg! Men jag trodde att det bara 545 steg... Kanske har jag längre steg än du ;-)

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha ha.... Ja du har nog lite längre steg än jag. 💃💃 :D))
      Kram ❤

      Radera
  6. Så du har flyttat!! :)) ja du, fick en spis med häll ganska nyligen, & det tar sin tid att lära sej temperatur skillnader å så ;)

    Hoppas du trivs i nya lyan!

    Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag trivs redan i nya lägenheten... :)
      Spisen och jag skall nog samsas....

      Kram ♥

      Radera
  7. Spännande att flytta,-)
    Hoppas du kommer att trivas jättefint.
    Lyssnar på låten nu, vacker.
    Tycker jag hört den förut, har Sissel sjungit den?
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)
    Bra låt o text, texten stämmer bra ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Efter 27 år i samma lägenhet var det dags att göra en förflyttning. :)
      Tror de har sjungit den tillsammans.

      Kram ♥

      Radera
  8. Wow,bor du kvar på Kungsholmen, ja jag tänkte väl! Hihi..
    Vi tycker vi flyttat in till stan, fast vi bor i Solna...men allt är sååå mycket närmare! Å så många restauranger och affärer här runtomkring, underbart!!!
    Känner igen bekymmer med ny spis, börjar lära mej så smått! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi........ Ser du mig? Jag vinkar till dig.....

      Godmorgon :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Då har du inte flyttat långt.

    Ha en fin söndag/KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej jag har ju inte det. :D)

      Kram ♥

      Radera
  10. Eg ser är en av mina favoriter, Björn Eidsvåg med! Har en inspelning med Sissel Kyrkjebö.
    Tips på att lära sig/vänja sig vid ugnar o annat - förtsätt laga mat :-) Att bo meditativt är en fröjd! Nya rum nya möjligheter för den som funnit sitt inre så långt och det har du fina CC! Tack för din fina kommentar hos mig på Deadline <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nya rum nya möjligheter, ja absolut. Det märkliga är att det känns som att jag är hemma redan. :)

      Kram på dig ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥