Translate

.

.

tisdag 21 mars 2017

Blått ljussken kom ner framför min balkong igår.





Jag såg ljusfenomenet igår, det kom som ett blått klot framför min balkong. Jösses så konstigt, vi tänkte först att det var en raket, läste sen i Aftonbladet att flera ringt in om detta. Satt och fikade med en vän när ljusklotet plötsligt dök upp utanför min balkong, hann inte fota det för det försvann på ett ögonblick. Mitt sällskap hann också se det men inte lika tydligt som jag då han såg det från ögonvrån. Här har jag fotat det från Aftonbladet, så här stort såg inte jag det utan det var mera som en knytnäve-storlek. Jösses så häftigt och väldigt skrämmande.

Idag är det ett blandat väder här, snö, regn och sol.

Tack för att du finns ♥


Kram, K ♥

20 kommentarer:

  1. Häftigt att du lyckades se det fenomenet! Synd att du inte hann fota, men jag såg filmen och det gick ju tämligen snabbt över himlen där. Coolt att du ändå såg det! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det är coolt och väldigt overkligt.... Trodde jag hade drömt när jag vaknade på morgonen.... Kram ♥

      Radera
  2. Ojojoj - Fenomen-alt blått ljus framför din balkong som din vän ser bara i ögonvrån, men du hinner både se och fota!Så kul!
    (och jag ska inte skriva vad jag tänker)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tove, jag hann bara se inte fota, bilden här tog jag från Aftonbladet.....

      Stor kram ♥

      Radera
    2. :-) du skrev ju det också :-)

      Radera
  3. Men vilket märkligt fenomen. Undrar vad det var?

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt enkelt större stenar som ramlar in i atmosfären. Det mesta är jättesmå stoftkorn, medan den här kanske hade storleken mellan en knytnäve och en fotboll. Det man ser är gasen den hettar upp framför sig och blev till ett blått sken, läste jag......



      Kram ♥

      Radera
  4. Säkert aliens haha :) på Styrsö här i GBG har massor filmat UFOn riktigt rysande när man ser de foton. Vet inte varför de väljer just Styrsö men förmodligen för det är den vackraste ön haha.

    Idag är det restips alá Medelhavet på bloggen:)

    Ha en kanon vecka!

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var stenar som ramlar in i atmosfären, läs Aftonbladet. :)

      Kram ♥

      Radera
  5. hade jag sett detta och inte vetat vad tusan det var, hade jag nog blivit lite skraj. Men häftigt nu när man vet.
    kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jösses så rädd jag blev, vi såg ut som frågetecken.

      Kram ❤

      Radera
  6. Ser ut som ett rymdskepp som landat på din innergård. Ska genast kolla Aftonbladet för att se vad det var för nå't. Men coolt att du hann se fenomenet!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Läste du?
      En slags meteroid var det...wow..

      Kram ❤

      Radera
  7. Så härligt! ,-)))
    Vilken tur ni hade. Själv var vi i färd med att att sätta på oss kläderna för sista hundrastningen!
    SÅ typiskt!
    Det hade varit häftigt!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så synd att du inte såg den. Dem syntes visst lite varstans i landet...

      Kram ❤

      Radera
    2. Vad häftigt. För det var väl på riktigt? Du hade inte druckit blåbärslikör?
      Hoppas du får en härlig vårvärme idag.
      Kram Bosse

      Radera

    3. Ja Bosse det var på riktigt.

      Kram ❤

      Radera
  8. Wow magiskt :) kram å fin onsdag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet inte om det var så magiskt, mest skrämmande när det skedde, men efteråt är det ju lite häftigt att sett detta.... Kram och en fin onsdag ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.