Translate

.

.

söndag 19 mars 2017

Blandad söndag





Stod beredd med kameran för jag trodde på allvar att killen skulle få bada, men han hade tur antar jag. :D)
Är nästan säker på att jag är den första som tagit kort på någon som suttit ute och löst korsord i år, :)
Jag är nog även ensam om att fotat en med olika färger på skorna. :D) 
En riktigt stor snöhög ligger kvar i Vasaparken, riktigt varmt och skönt i solen.
Var in en tur till Indiska, färggrann trappa....
Soltrappan på Odenplan var full med solsugna....


Fiskgryta a-la Comsi Comsa :D)


Recept:
Stoppa i grytan vad du vill... :D)) 


Andra inlägget idag, men sånt sker....


Kram, K


16 kommentarer:

  1. En underbar solig söndag idag! Även jag kom ut i solen, härligt! VA roligt att vi flyttade samtidigt du och jag!
    Ha en fortsatt trevlig kväll...jag skyndar mot jobbet...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, vi höll på som bäst på med flyttning samtidigt båda två. 😊
      Hoppas du fick en bra jobb-natt.

      Kram ❤

      Radera
  2. Så god fiskgrytan ser ut ,-)
    Läcker trappa!
    Snöhögar så stora när allt annat är barmark, det är läckert ,-)))
    Olika skor, ,-))
    det hade ju blivit en höjdarbild om han badat ,-))) Glad för hans skull att han slapp!
    Du ser ut som om du haft en bra dag.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kryddade lite för mycket men allt går ner när man är hungrig. 😊

      Kram ❤

      Radera
  3. Redan tidigt i morse när vi flög iväg var det strålande sol och jag tycker du fånat vårkänslorna så fint och med måga detaljer dessutom.
    Har för egen del hållit på att blåsa bort där jag är, isande kalla vindar och bara +5. Men solen har i alla fallt lyst på oss. En toppendag men inte alls varm- menvärmen här ska komma på tisdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skrev Dobranoc till dig men den kommentaren försvann. 🤔

      Kram ❤

      Radera
  4. Att åka skridsko på dessa vanskliga isar som SMHI har varnat om - nej tack!!!
    Å sååååå typiskt nollåtta - är det sol och våren är på gång trots bara några plusgrader är det Converse som gäller.
    Älskar trappan hos Indiska och kan lugnt konstatera att jag ALDRIG sett så mycket folk på Soltrappan. Bra fångat - en engångsföreteelse..;-)

    Fiskgrytan/-soppan - precis så gör vi:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte riktigt vad de höll på med, tror de andra filmade honom. Han höll sig åtminstone intill bryggan.
      Igår var det riktigt mycket folk ute, alla strålade.
      Idag snöar det fast det är varmt.

      Kram ❤

      Radera
  5. Den soppan såg inte ut att gå av för hackor. Riktigt mumsigt.
    Härlig bilder på en härlig promenad såg det ut som. Hos mej blir det mest skogspromenader, men ibland tar han bilen, så tar Texas och jag promenaden i köpingen. Då får kameran komma med.
    Ha en fin dag stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skogspromenader är inte heller helt fel, jag kan välja båda beroende om jag väljer gå till höger eller vänster. 🤗

      Kram på dig ❤

      Radera
  6. Hi hi - jo du är först med att fota en korsordslösare ute - men i februari såg jag en sitta på en bänk påpälsad och löste just korsord, frågade om jag fick ta en bild. Hen bara blängde på mig: Varför det?
    Den grytan ser god ut - bra sätt att göra grytor på och de blir så goda så!
    Kramis till kokerskan!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då var du värst Tove, för att se någon mitt i vintern med ett korsord - wow. Fick du ta bild?

      Kram på dig ❤

      Radera
  7. Jösses... Den isen skulle jag inte ge mig ut på! Galningar... Jag åkte i och för sig skridskor på Norrviken, men endast då plogbilen hade kört före och plogat banan. Då kändes det hyfsat säkert :-D

    Attans också! Jag studerade en dam som satt och ockuperade ett bord på en uteservering uppe i Andorra. Hon kan inte ha sett så bra, för hon hade starka glasögon och ändå näsan ungefär en decimeter ovanför - ja just det! - sitt korsord. Hade jag vetat att det skulle komma en sån här utmaning så... Tyvärr fastnade hon inte på bild för hon satt i motljus och jag fotade åt andra hållet. Men om jag bara hade vetat... ;-)

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilken miss Ama för den bilden hade jag velat se. Egentligen måste vi ha fingret på kamerakbappen hela tiden. (Alltid redo) 😉

      Kram ❤

      Radera
  8. En fiskgryta helt i min smak! Grytor är ju smidiga för man kan variera dem i det oändliga och bara fantasin begränsar oss.

    Kram och god måndag denna vårdagjämning <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grytor är så lätt och bekvämt att göra. Dessutom blir de godare när dom fått gottat in sig lite..

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.