Translate

.

.

torsdag 23 mars 2017

Bajsprov





Nya rosor, färgstarka och vackra....


Fick detta i brevlådan mitt mellan flytten så jag har inte tittat på detta
före nu.....


 Men visst är det fantastiskt att vi kontaktas och får lämna olika prov på ett enkelt sätt?



Mitt fina nya köksbord, bordet är långt i från nytt men väldigt välbehållet, slipat och lackat.
Bordet har en lång historia men har inte funnits i min ego sedan 70-talet.
Bänkarna gör att det ryms många och man har gott om plats samt att det tar litet plats. :)
Rätta benen till bordet har försvunnit genom åren men ersatts med dessa som jag tycker är helt okej.

Har tvättstugan, men funderar på att bara tvätta ett par maskiner, orken infinner sig inte och jag nyser, snuvar och är allmänt risig och trött.

Solen skiner men det blåser lite.


Önskar dig en fin fortsättning på torsdagen.
(Har förberett för morgondagens fräckis)


Kram, K



26 kommentarer:

  1. Kanonfint köksbord ,-)
    Bra att det finns plats!
    Vilken läcker färg på rosen. Så himla fin! .)
    Bajsprov är bra! ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Praktisk på alla sätt och vis. :D)

      Antar att bajsprov är bra, men jag har inte kommit till skott än, hahaha...

      Kram ♥

      Radera
  2. Är det ett prov som i förebyggande skickas ut till alla? Här har jag aldrig hört någon nämna det. Väldigt bra initiativ i alla fall.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, detta kommer när man närmar sig de 60, du får också göra provet den dagen du är där.... :D)


      Kram ♥

      Radera
  3. Okej-på-det-viset,-trodde-du-bajsat-rosor,hi.hi....
    Skit-bra-att-bara-kunna-lämna-prov-i-förebyggande-syfte,inget-som-hänt-i-min-kommun.
    Att-använde-en-bänk-ger-mer-sitt-plats,-de-är-perfekt.

    Solskensdag-ger-den-bästa-vårdagen-på-hela-mars-månad.
    Må-gott/Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hahaha, det hade ju inte varit så tokigt, tänk om man skickat in en ros istället för bajsprovet? :D))

      Sol och fint här med, kram på dig ♥

      Radera
  4. Skitkul 💚 snyggt bord 💚 KL

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men fy på dig, vilket språk du har fått efter att varit försvunnen ett par dagar, hihi.... KL ♥

      Radera
  5. Så roligt & vilken häftigt bord :) kul att hitta saker oavsett nytt eller gammalt kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hade detta bord några år i början på sjuttiotalet, det är så roligt att kunna få ha det igen. :) Kramis ♥

      Radera
  6. Visst är det bra med dessa kallelser och provtagningar som bara dyker upp. Tacksam!
    Vad roligt att boret åter är hos dig och så praktiskt med bänkarna som gör att många får plats. Benen är också praktiska och tar helleer ingen plats. Toppen!
    Hoppas du snart blir piggare.
    Styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stortrivs med bordet, storleken och allt....
      Jag sover inte som jag skrev tidigare, utan är rörlig, ute lite men känner att jag vill så mycket mer än kroppen orkar.

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Skitbra av sjukvården att skicka ut sånt ju!! Klart du måste prestera ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, om eller när jag presterar kommer jag inte berätta. :D))

      Stor kram ♥

      Radera
  8. Såna där skitprov (som är bra trots namnet ;-) ) skickar dom även ut här i Spanien :-)

    Krya på dig snabbt nu!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja-ha så även ni får dem även därborta, undrar vad de heter på spanska? :)

      Kram ♥

      Radera
    2. Jag minns inte... Och det var inte helt lätt att fatta vad man skulle göra. Men med lite illustrativa bilder så löste det sig :-D

      Radera
  9. Här uppe får vi inget proverbjudande i posten :-)
    Fint och smart du har vid köksbord!
    Nöj dig med två maskiner du bloggvän!
    <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är du säker på det? Erbjudandet kommer först när man är så gammal som jag. :)

      Överlevde tvättstugan, nu tar jag det lugnt framför dator....

      Kram ♥

      Radera
  10. Senast vi fick hem en påse med prover var efter en resa till tunisien som slutade med salmonella! :/ Då var jag ganska liten minns jag. Hoppas du struntade i tvätten och har en mysig kväll!
    Krya på dig! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch då, salmonella låter inget vidare....
      Tack, jag kryar så mycket jag bara kan. :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Att illustrera rubriken "Bajsprov" med en ros - hahahaha:-))))

    Vi skickade också in våra bajsprov för någon månad sedan. Det är mycket som faktiskt är fantastiskt med svensk sjukvård.

    Krya på dig nu! Min förkylning är en segdragen sak. Hoppas din är betydligt mera kortvarig.

    Bordet ser ut som ett skrivbord. Och eftersom jag tror mig se en dator på bordet så är det troligen din "arbetsplats" för bland annat bloggen. Perfekt ju!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tycker det verkar lite läskigt med provet, inte att ta det utan att skicka in det och invänta svar... Men så skall man inte tänka för det mesta går att fixa idag....
      Håller med dig, med dessa ben ser det ut som ett skrivbord, men det är ett köksbord som kommer att fungera till lite av varje. :D) Hade från början tänkt köpa ett runt bord, men när jag fick nyss om detta så kände jag att det skulle vara helt rätt för mina behov, plats och så.... Kram ♥

      Radera
  12. Härligt att bordet har kommit på plats! Och så mycket platser du har runt bordet.
    Å så vackra rosor. Bajsprov är bra :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, är bajsprov bra? :/ hihi....

      Kram ♥

      Radera
  13. Fint bord, och städ, tvätt springer inte ifrån en precis, tyvärr. Man får göra lite när lusten faller på.
    Ja men hur mycket finns det egentligen, prover för allt. Men skönt att det är noga, drt är bra.
    Ha det bra och en mysig fredag. Kramar

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥