Translate

.

.

lördag 17 december 2016

Använder man dessa längre?



 Enkel mat idag, fläskkarré med rostad potatis och rostade morötter.

Är det någon som använder sig av stekgryta i dag? Jag har en stor som är så tung att jag knappt orkar lyfta den. Har man sen fullt med mat i den så måste man vara en riktigt tyngdlyftare för att orka lyfta den. Å då är jag ändå rätt så stark. 💪



Just nu tittar jag på: Så mycket bättre och tänkte passa på att skiva till dig samtidigt. :D)
Hoppas du har en mysig kväll.

Kram, K ❤

26 kommentarer:

  1. Det är en gjutjärnsgryta eller hur?! En sådan har jag aldrig ägt. Däremot har jag en lergryta som jag inte använt på år och dag. Den där gjutjärnsgrytan kan du ju använda i stället för kettlebells. Skulle tro att grytan resulterar si samma muskelstyrka;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är det och den är gammal som attan....

      Kram ♥

      Radera
  2. Jag har en stekgryta sedan gammalt och den används flitigt. Visst är den tung men så bra att laga mat i.
    Och styrketräning får man på köpet, men det vill ofta till att båda armar fungerar för att flytta den.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Båda armarna behövs för att handskas med den rackaren...

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag använder min flera ggr i veckan! Men tung som ett as är den! 😉
    Trevlig söndag och fjärde advent! 😙

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror min tar 5 liter....

      Kram ♥

      Radera
  4. Nej, i mitt hushåll finns ingen stekgryta idag - men jag har vid två tillfällen i samboskap fått lära känna den :-) Matlagande män är en ynnest i synnerhet om de har stekgryta :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har aldrig haft någon man som kunde laga mat, skulle jag ha en gubbe idag så var han tvungen att vara en god kock.... :)

      Kram ♥

      Radera
  5. Just i dag ska vår stekgryta komma till heders! Så ja, blir mitt svar :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket nöje med maten och grytan. :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Nej, dessa är för tunga för mig, visserligen har jag en i ett skåp, men det var längesedan den användes. Tror att det blir god mat i en sådan.
    Ha en finfin söndag.
    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin fjärde advent till dig Wiolettan.

      Varm Kram ♥

      Radera
  7. Jag har både gjutjärnsstekgryta och två lergrytor. Använder nog mer lergrytan. Men stekgrytan är perfekt till en riktigt stor gryta. Nu är jag ju "bara" jag, så det blir inte så ofta.
    Skyltsöndags KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lergryta har jag aldrig lärt mig samsas med, har en men den bara står....

      KL ♥

      Radera
  8. Inte jag men vill ha en :) önskar dig en fin 4 advent tjejen kram <3

    SvaraRadera
  9. Jag använder min gjutjärnsgryta ganska ofta faktiskt! Perfekt när man gör köttfärssås eller andra grytor som inte får plats i stekpannan :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet du det har jag aldrig tänkt på, den är ju kanon för köttfärssås.... Jag har bara haft den till stekar och grytor...

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag har en sådan, den är jättegammal, men kan inte vara utan den. Använder mej av stekgryta väldigt ofta.
    Trevlig fjärde advent kramar

    SvaraRadera
  11. Oh ja! Och jag hade använt den om den inte legat magasinerad i Sverige! Gjorde faktiskt en gryta i fredags, blir repris på den idag till middag. Men då fick jag använda den djupa stekpannan jag har, med lock. Funkar det med.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det funkar fint i djup stekpanna med... man packar inte gärna med sig en tung gryta till Spanien. :)) Kram ❤

      Radera
  12. Har en som följt mig genom vuxenlivet och använder den minst ett par gånger per vecka - kan inte tänka mig ett liv i köket utan den :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, så har jag aldrig hört någon uttryckt sig om stekgrytan. :D))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.