Translate

.

.

onsdag 9 november 2016

Val-vakade - VInter






Tack alla finaste bloggvänner för ert stöd, det betyder massor. Ni är verkligen bäst! ♥

Val-vakade inatt som jag hade tänkt, det blev rena rysarnatten.

Vid halv sju gick jag upp för en macka och ett glas lättmjölk. Gick och lade mig och somnade tills för en stund sedan.

Nu skall jag duscha sedan har jag tvättstugan.

Ute har det helt snöat igen, himlen har öppnat sig och snön bara öser ner.

Om ni tittar på mina bilder så är det svårt att tro att jag fotat dessa mitt i stan.......

Lite kort kan jag bara berätta att väninnan som dog fick sin diagnos och dog på bara en sju, åtta veckor. Hennes hund dog bara dagarna innan diagnosen.
Jag lärde känna henne i början på 80-talet.
En underbar person med massor av humor, en sån som alltid fick andra att skratta.

♥ Livet ger och livet  tar. ♥








Tack för att just du finns!
Kram, K ♥














20 kommentarer:

  1. Var i dina trakter över lunch och kan bekräfta att dina bilder stämmer. Dessutom rådde det snöstorm vid Odenplan och jag såg tre personer halka omkull...

    Hemskt med din väninna!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det bara fortsätter och fortsätter snöa, det rasar från taken och från träden, finns ingenstans att gå. Halt som tusan...
      Ja, det känns väldigt tungt med väninnan, glömde bort mig idag och var på väg att skicka en bild...

      Kram ❤

      Radera
  2. Såå mycket snö har inte jag här, men har förstått att Sthlm är drabbat, likaså Gotland.
    Däremot är här snorhalt.

    Beklagar djupt förlusten av din väninna.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Gerd det kick så fort.. det var till henne jag skickade ditt ljus i lördags... KL ❤

      Radera
  3. Men det är galet så mycket som det snöar! Vågar nog inte ge mej ut till Friskis idag med min lila Opel Corsa!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stanna inne under tak du... Jag har varit ute och fotat men det var sannerligen inte riskfritt. Kram ❤

      Radera
  4. Men oj, så mycket snö mitt i Stockholm! Du får ta fram skidorna..hihi!
    Kramelikram❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jösses nu har vi fått snö så vi tiger... :)

      Kram ❤

      Radera
  5. Tänkte bara säga att det INTE snöar här längre :-)
    Tänker på dig i din sorg efter din vän; Livet ger och tar precis så!
    <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man är aldrig beredd oavsett...

      Snöig kram ❤

      Radera
  6. Beklagar sorgen ännu en gång. Kusligt att det kan gå så fort! Det gäller att ta vara på den tid man har...

    Jösses vad med snö!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ibland är det skönast när det går fort, men min väninna ville så gärna leva...

      Kram ❤

      Radera
  7. Så sorgligt med din väninna och tänk hur fort livet kan ta slut. Har tänkt mycket på dig och jag skickar många kramar och tankar till dig idag också.

    Så mycket snö det är i Stockholm. Har sett på tv hur det ser ut och dina bilder visar det också tydligt.
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte för dina ord, det är märkligt men era ord betyder mycket... Stor kram ❤

      Radera
  8. Så sorgligt att mista din väninna, en nära vän att skratta med behövs verkligen.
    Så stor förlust för er båda!
    VARM KRAM Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så hemskt för jag trodde hon hade några månader kvar att leva..
      Ja, nu är det tufft... Kram ❤

      Radera
  9. Härlig vinter har vi fått ,-)) Härliga bilder!
    KRAM igen Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är jättefint, älskar när det är vitt. Men bar för att titta på, att gå ute nu är livsfarligt...
      Kram igen ❤

      Radera
  10. Så mycket snö har inte vi. Men snorhalt. Stor kram till dej för sorgen����

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥