Translate

.

.

söndag 6 november 2016

Skyltsöndag

Då kör vi skyltsöndag igen som härliga BP förvaltar...
Orkarinteskylten gömmer sig där bakom Monica Zetterlunds bänken som har fått både bänk och park uppkallad efter sig. Bänken spelar alltid musik. :D)

Tänkte på BP när jag gick förbi denna "stålhästen" undrar om det är 
lufthål som sadeln har? :D)

Sen tänkte jag också på BP när jag såg dessa 
trådrullar, den rosa tråden saknas. :D)



Detta är mitt bidrag idag, en härlig söndag på er alla där ute.



Kram, K







20 kommentarer:

  1. En bänk som spelar musik ,-)
    Fint minne över Monica Zetterlund!
    Lufthål ja det kan det vara ,-))
    Du har mycket på G du som fotar o fotar, härligt att se dina bilder ,-)
    Ha en fin söndag KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. En musikanläggning i bänken.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  2. Fint minne över Monica Zetterlund. Den bänken får jag provsitta vid nästa besök.

    Kram och ha en bra söndag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det måste du göra och samtidigt lyssna på hennes musik...

      Kram ♥

      Radera
  3. Men nej så fint med bänken som spelar musik!

    SvaraRadera
    Svar

    1. ...en musikanläggning i bänken... :))

      Kram ♥

      Radera
  4. Men, åhhh, vilken fin bänk, som spelar!
    Ha en bra söndag, trots starka vindar.
    Skyltsöndags KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nå, nu är det ju inte själva bänken som spelar.... :D))

      KL ♥

      Radera
  5. Vilken cool bänk som spelar! Vart ligger den? HA en fortsatt skön söndag! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monica Zetterlunds park ligger i korsningen Surbrunnsgatan och Roslagsgatan. Den har fått sitt namn efter sångerskan och skådespelerskan Monica Zetterlund som vid sin bortgång bodde i närheten. Nu är det ju inte själva bänken som spelar men de har satt en musikanläggning i bänken som spelar musik året om....

      Kram ♥

      Radera
  6. Den bänken skulle jag bra gärna sätta ner ändan på en gång. Funderar på om det är sådan där musik man stampar takten till? Ha en riktigt fin kväll. Maria

    SvaraRadera
  7. Åh vad trevligt med en musikalisk bänk! :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gissar att du mycket väl vet vad det är för bänk jag skriver om..... :D))

      Kram ❤

      Radera
  8. Lingonris i ett cocktailglas som Tage Danielsson sa om Monica Z. En härlig park med bänkad musik!
    Har någon CD skriva med henne, och så minns jag henne som sockenhoran från Västergöhl i filmen Utvandrarna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har också sett den. Vidrig död hon fick.... Kram ❤

      Radera
  9. Monica Z ligger mig varmt om hjärtat och jag har många gånger suttit här på bänken, lysnat till musiken och funderat över livet och dess gång. Monica Z var verkligen allsidig och spelade både allvarliga roller och mer komiska. Alltid bra!
    Bra skyltat och med variation.
    Kram och trevlig kväll.
    Har sett filmen om henne ettt par gånger och även om det är film så berör den.

    SvaraRadera
  10. Är det sant att bänken spelar musik??! I så fall helt suveränt påhitt!
    Hej å hå!!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.