Translate

.

.

fredag 18 november 2016

Ploga snöfria trottoarer, fy så sjukt...

Nu blev jag riktigt arg, tror ni inte plogbilen kom i natt igen. Vad håller de på med? Detta är så sjukt så jag vill anmäla, vart vänder man sig? Gatukontoret?

Här är beviset, innan så åkte han på andra sidan och lika snöfritt är det där.

Detta skulle kunna bli en svenskhistoria om: om svensken som börjar ploga utan snö. Helt sjukt terror mot sovande.. 

Har vi inte blivit miljöskadade  så underlättar det om vi blir..., 🙈

Kram K ❤️

16 kommentarer:

  1. Men skojar du?! Tror plogaren har sjukt hög lön

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag skojar inte, hur sjukt är inte denna?...

      Kram ♥

      Radera
  2. Nämen .... Ring Gaturkontoret och kolla!
    Ha en fin dag :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ilskan är borta, ny dag och dessutom fredag. Ringer ingenstans utan skall ut på fredagsfräckis jakt... :D)

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag tror du hade fel glasögon på dig. Därför tog du fel. Det där är regnbilen. :) Ring till SMHI.
    Kram Bosse Ammare
    Ps. Jag har cola i vänster och apelsinjuice i höger.

    SvaraRadera
    Svar

    1. En ammande Bosse, hi hi, ja jag läste..... :D))

      Kram ♥

      Radera
  4. Men han kan ju inte vara riktigt klok???
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Han eller de som skickat ut honom!

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Mycket märkligt! Och när det är snö så kommer de inte och plogar. Men det är ju lättare att ploga när det är snöfritt.....Puh!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Man kan ju undra vad dom sysslar med. Känns något onödigt att göra det NU!!!
    Idioter!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En aning onödigt ja.....

      Kram ♥

      Radera
  7. Ha ha världens lättaste jobb ploga utan snö ,-)))
    Först trodde jag du skojade ,-)
    HA det fint KRAM Primrose.
    Dom har ju fått så mycket kritik, att dom INTE plogar, nu kan han säga, vi plogar visst! ,-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta är ju allvarligt, är det så här lite av våra skattepengar går?

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag har hört från min son i Stockholm att ni har haft mycket snö och svårt att ta sig fram, men det verkar ha tinat nu.
    Ploga snöfria gator, vilket påhitt!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.