Translate

.

.

tisdag 22 november 2016

Mys...




Vaknade med att något kraffasade på min fönsterbräda utanför, det lät verkligen som om det var någon som ville in, gick upp och tittade med såg ingen, antagligen en fågel som undrade varför jag tvättat fönster och bytt gardiner, he he....😇 Misstänker att jag inte kan hålla mig längre utan att min ledljus-gardin kommer upp idag, över gatan har dom satt upp stjärna och julstrumpa redan i fönstret. Belysning på balkonger är också på plats hos några. Tjuvstartar du med belysning?

Kram, K ♥








30 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag sugen på brunost!!!

    Inget gjort än, alltså ogjort ;) Nej, jag är ingen tjuvstartare. Ska försöka hålla mig tills fredag, ifall. Men tänder andra små ljus, både LED-ljus och värmeljus.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledljusgardinerna åkte upp fast jag har inte tänt dom.

      KL ❤

      Radera
  2. Här nere känns julen så fjärran att jag nästan glömmer bort att den faktiskt snart är här....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du kan ju allt sätta dig under en upplyst palm. :)

      Kram ❤

      Radera
  3. Nämen redan! Första advent har jag som ledstjärna, det är startskottet.

    Ser att du har samma muggar som jag! :) Samma frisyr också...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är väl inte min dubbelgångare som jag skrev om för ett tag sedan? :))

      Kram ❤

      Radera
  4. Jag gar än så länge endast hängt upp en ledslinga i gardinstången. Det blev jätte mysigt med lite extra varmt ljus! :)
    Kram på're! 😙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man ju ha, mysigt...

      Kram ❤

      Radera
  5. jag har också börjat tjuvstarta lite lätt...men det går trögt, kommer alltid något emellan, hihi...men till helgen så...ska bla. åka till landet och ta en gran som vi ska sätta på bron...första gången vi har en gran ute, så jag hoppas det kommer att bli fint ;))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är pyntet som är roligt, själva julen kommer ju som en vanlig helg i år...

      Kram ❤

      Radera
  6. Det är farligt att tvätta fönster - för fåglarna alltså;-)
    Vi har också en LEDad gardin... någonstans. Men med tanke på att den ska upp och ner igen så... Nej, vi tjuvstartar inte med julpyntningen, vi startar faktiskt inte alls.
    Men vi har året runt ljusslingor lite varstans.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar slingor och belysningar... Men de får inte blinka... kram ❤

      Radera
  7. NEEEEEJJJ!!! Inte tjuvstarta! Det är fusk, ju! :-D

    Kram och ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har satt upp dem men inte tänt dom, ÄN..... :D)) Kram ❤

      Radera
  8. Jag har tjuvstartat för till helgen på min lediga helg vill jag just vara ledig. Inte springa som ett jehu från fönster till fönster, utan till helgen vill jag ta det lugnt. Känns skönt det

    Ha det jättegott min vän och trevlig kväll från en ledsen TantGlad

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ger dig en jättekram, förstår så väl att du är ledsen. ❤

      Radera
  9. Har Tjuvstartat, brukar inte det. Men det är så mysigt. En före detta jobbarkompis sa alltid att för varje dag för tidigt man tänder dom innan första advent dör en skogstokig. Sorgligt om det är så.
    Kramar ��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har jag tjuvstartat jag med, väntar med att tända tills fredag, om jag nu kan hålla mig... :)

      Kram ❤

      Radera
    2. Skogstomte ska det stå.inte skogstokig. kram

      Radera

    3. ha ha ha, det förstod jag inte....... :)))))

      Radera
  10. Ja, det gör jag men helt klar är jag inte. Men snart så...

    Kram och god natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, snart klar... hm.. 😨

      Godnattkram ❤

      Radera
  11. Idag är det en konstig men helt fantastisk dag! Tack för grattiset ♥ av nya lägenheten!
    Jag har faktiskt hunnit med att tvätta fönstren i köket idag, snott grankvistar i skogen och klätt dem i balkonglådorna med ljusbelysning...fick ju just veta att de tär advent i helgen..så det gäller att hinna med! Godnattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så kul men då kan du räkna med att det blir rätt! :))

      Kram ♥

      Radera
  12. trodde nästan du skulle skriva att du gick upp och släppte in krafsaren :-)
    Så du spiser brunost på brödskriva di du? Det er skikkelig godt :-) Till helgen ska ljusstakarna fram samt julpynten ... för att troligen tas ner mellan jul och nyår ...
    Onsdagskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, aldrig.... :))

      Kram ♥

      Radera
  13. I Spanien tänder man belysningen på gatorna på fredag.
    I UK får jag se när jag kommer hem. Gatubelysningar finns, men inte mycket i hemmen.Saknar det.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Belysningen är det jag gillar mest av julen. :)

      Kram ♥

      Radera
  14. Väntar på din ledgardin!
    Har i alla fall tagit fram adventsljusstakarna men jag tänder dem inte förrän på lördag. Å andra sidan är jag på resejobb i helgen så maken får sätta in timern.
    Balkongbelysningen ska också upp på lördag. (Hoppas någon gör det...9
    Undrar vem som krafsade på din fönsterbräda...
    Spännande värre!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog en fågel bara, hoppas iallafall att det inte var något större, ha ha.... Har tänt mina gardinledljus... :)

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥