Translate

.

.

onsdag 16 november 2016

Mardröm

Sov så gott och så djup, drömde de finaste drömmar, när ett skärande ljud tog sig in till både mig och mina drömmar. Låg kvar en stund men gick sedan upp och tittade. Hela gatan var full av stora och små snöskottrar. Varför kom dom nu när det inte fanns någon snö på gatan? Dom skar ju bara i asfalten.,,


Fick bara med detta, klockan var tre på natten, alla måste ha vaknat.
Någon kanske blev rasande och sprang ner och spärrade in en liten jäkel, he he, ser ni den gröna?
Dagen fortsätter med en överraskande sol..



En fin dag på er alla lysande stjärnor som läser. 

Kram, K ❤️

16 kommentarer:

  1. Ja, det var märkligt att köra runt och försöka skotta när det är barmark!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hela världen är ju upp och nervänd så varför inte, he he....

      Kram ♥

      Radera
  2. Skönt med sol som piggar upp.
    Man undrar om inte dessa fordon kunnat ge sig ut när det var snö. De ser ju ut att kunna ta bort den också...
    Lite dålig planering kan tänkas...
    Kram och trevlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är så rädd om de solstrålar som tittar fram då och då så jag försöker fånga dom alla. :))
      Dålig planering eller brist på logik kanske....

      Kram ♥

      Radera
  3. Inget vidare det där - men jag ser inte en ända snöskotrar .. bara snöskottrar .. ha en fin dag du med lilla stjärna där hur jag undrar :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. ökkvöl ,zömöl ök Tove, har ändrat! :)))

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag höll på att skriva ibland men så kom jag på att det var fel så jag börjar om.

    VÄLDIGT OFTA undrar man hur folk tänker, egentligen! Var det en protest, tro? (Typ: Jaja, har chefen sagt att jag ska ploga så får jag väl göra det då...)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har jag blivit tillsagt att vattna blommorna i ösregnet så skall dom vattnas.... :)

      Kram ♥

      Radera
  5. Sååååå irriterande, hoppas du kunde somna om. Var i dina trakter idag och nu undrar jag varför de plogade gatorna och inte trottoarerna. Där hade snöskottning verkligen behövts, fast kanske inte klockan 3 på natten...

    PS. Den där inspärrade jäkeln får nog inte komma ut förrän det blir vår;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. På smågatorna ligger det snö på trottoaren men på de stora så ligger det bara vid kanten och jag skall mejla att de inte behöver komma ta bort den inatt.... :))
      Den inspärrade jäkeln är ute nu... :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Jag tycker man borde satsa på gång- och cykelbanor och det i normal tid! Inte nattetid! Riktig krischkrasch hos dig, juu.
    Nu önskar jag dig lugnet, fina vän.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det prioriteras helt helt fel, onödiga jobb blir gjorda medan akuta jobba får vänta....

      KL ♥

      Radera
  7. Kanske bättre att dom kollar vädret än att dom går på schema? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Exakt samma take har jag! :))

      Kram ♥

      Radera
  8. Men så irriterande, hoppas det är lugnt nu, och trottoarerna tycker jag det verkar som dom glöms bort. Kramelikram sov gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förbereder med öronproppar till natten då jag misstänker de kommer att ploga trottoaren inatt...

      Godnattkram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.