Translate

.

.

torsdag 24 november 2016

Ljudet går genom märg och ben




Tänkte och försökte spela in ett röstklipp från dammsugarbilen som jobbar på gatan dag efter dag, hela dagar. Men ni slipper höra eländet, inspelningen var det inget fel på men jag kan inte varken skicka det till bloggen eller Youtube för att hämta det därifrån till bloggen.
Det är en gummiverkstad som renoveras, vet inte men de gör antagligen mycket mer. Ljudet går genom märg och ben. Tänkte först rymma igen idag men orkar inte är trött efter en sömnlös natt.
Så nu fick jag en genialisk bra idé, jag tänker nämligen dammsuga, ljud som ljud. :)

Kram, K ♥

28 kommentarer:

  1. stackars dig, ljud är inte skoj alls, avskyr när dom kör med maskiner på gatan, eller borrar osv vill ha lugn o ro :) fin bild ...o fin dag till en fin kvinna kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var det ren terror.... Nu lungt!

      Kram ❤

      Radera
  2. Så jobbigt med ett så pass enerverande ljud. Är det snabbt övergående så kan man stå ut men blir det en följetong blir det olidligt. Vintertid är man dessutom inomhus mer...

    Hoppas verkligen att de är klara snart!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två dagar har vi fått stått ut, men nu är de visst färdiga, hopps jag...

      Kram ❤

      Radera
  3. Jobbigt att höra detta dag efter dag för er som bor i närheten :( Men att själv dammsuga var ju ingen dum idé :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. På riktigt så känner jag mig rejält tilltufsat, helt slut....

      Kram ❤

      Radera
  4. Tycker synd om dej, så jobbigt när det är dag efter dag. Skickar en styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, de har åkt nu och jag hoppas jag aldrig ser dom igen...

      Kram ❤

      Radera
    2. Det förstår jag, jag hade blivit skogstokig kramar

      Radera

    3. Sällan jag önskar någon dit pepparn växer men nu gör jag det. :))

      Radera
  5. Jättejobbigt! Men det brukar vara restriktioner på att de inte får börja före klockan 07 och inte hålla på efter 19. Undrar vad störningsjouren säger om detta.
    Ni måtte ju vara många som har det så här med detta hemska buller.
    Låter bra med dammsugare och kansk efår du ha hörlurar på dig inne så du kan lyssn på musik i stället.
    Tankar och stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sov med öronproppar och tog inte bort dem när eländet satte igång, men ljudet var så högt att det gick igenom. Har verkligen varit utsatt för en prövning. Nu är det tyst.....

      Kram ❤

      Radera
  6. Säger bara öronproppar dygnet runt! Vi har också vår lövblåsare kvar på innergården, men den är åtminstone så väluppfostrad att han inte börjar förrän klockan 09:00.
    Ska förresten också städa lite idag...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ljudet gick igenom öronpropparnä, spelade in en videos men ångrade mig så jag lade inte upp den. Kram ❤

      Radera
  7. Det är otroligt jobbigt då de håller på. Hoppas att de håller sig inom "sin tid", så att du får lite öronpaus.
    Dammsugare som dammsugare, ja det var en fin idé. Hörlurar brukar annars dämpa det hela ibland.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag trodde påallvar att alla hus här på gatan skulle rasa, har aldrig varit med om något liknande. Har nog fått hörselskador efter detta....

      Varm kram ❤

      Radera
  8. Usch, fyy. Och du kan väl inte dammsuga hela dagen, då blir det uppåt väggarna, hihi.
    Jag är extremt känslig för oljud. Skulle bli vansinnig, ja det blir jag ibland, haha, tivolit t.ex.
    Men egen musik brukar distrahera. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är det över och dom är borta.....

      KL ♥

      Radera
  9. Nu kommer du få ett fint dammfritt hem till jul ,-)))
    Städa städa!
    Klart det blir jobbigt om dom håller på länge!
    Hoppas det slutar snart.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dammfritt är det.... :)) Och resten av hjärncellerna är också bortblåst....

      Kram ♥

      Radera
  10. Kan inte den där dammsugarbilen hjälpa dig med dammsugningen? ;-)

    Hoppas dom blir klara snart så du får lugn och ro!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilen är borta nu och jag är under rehab... :D))

      Kram ♥

      Radera
  11. Oljud ska med oljud bekämpas :-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Varför står dammsugarbilen å jobbar dag och natt ute på gatan hos dig ??
    Måste ju vara påfrestande värre.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilen har stått i två dagar och gått i ett, inte dygnet runt... Nu är den borta...
      Påfrestande var bara förnamnet, har fått en skada för livet.... :)
      Kram ♥

      Radera
  13. Sådana där ljud som är så otroligt tröttande. Men blir trött av dem på dagarna och på nätterna kan man inte sova. Men varför står bilen där och håller på dygnet runt?
    Kram 💕

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilen har stått två dagar och gått, klockan 16:00 har den gett sig av för att komma tillbaka nästa dag..... Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.