Translate

.

.

lördag 15 oktober 2016

Ordet förutsätter skrämmer mig....


Är det så att vi idag tar beslut efter hur vi "förutsätter" hur saker är eller skall bli?

Har många gånger hört högt uppsatta säga att de förutsätter saker, hur i all världen vågar de förutsätta i rent viktiga frågor?

Eller nu detta med dessa clowner, hörde någon säga att de förutsätter att de bara är rädda och vill skrämmas. 
Kan vi känna oss trygga med att någon sitter och förutsätter eller antar saker?


Förutsätta kan kanske vara både bra och dåligt, som när man antar att maskerna inte skall användas i gott syfte och plockar bort dem..

Men i större sammanhang måste det främst vara kunskap och vetande som styr och inte förutsättning/antagande.


Många tankar väcks när jag lyssnar på radio, där finns ingen risk för tunnelseende..............

Glad lördag på dig käraste juvel.

Kram, K ♥

24 kommentarer:

  1. Lite lika som "jag TROR att...."
    Usch för de läskiga monstermaskerna, har inget med clowner att göra!
    Ha en toppenlördag! Varm Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att ta beslut på antaganden är direkt farligt, allt för många gör det...
      Gillar inte clowner och har aldrig gjort.

      Varm kram ❤

      Radera
  2. Förutsätta, anta, tro är ord som är alldeles för luddiga. Dessutom ogillar jag clowner och har alltid gjort. Clowner är inga roliga varelser utan de är skrämmande. Å masker har ju använts förut för bland annat bankrån. Så nej, man ska absolut inte förutsätta att de används i ett gott syfte.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ogillar clowner och antaganden. Antagaden är minns lika skrämmande som skrämmande clowner... Kram ❤

      Radera
  3. Bra där! Inte kan man väl förutsätta att onda clowner är goda..?!
    Jag har mest tyckt synd om cirkusclownen när folk skrattat åt den och inte med!!
    Ha det!��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har aldrig varken skrattat eller gillat clowner.

      Kram ❤

      Radera
  4. Bra tänkt och skrivet. Håller med dig.
    Jag brukar tänka ibland att den här världen blir konstigare och konstigare och jag har svårt att hänga med ibland.
    Varm kram till dig och sköt väl om dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur kan viktiga beslut tas på antaganden? Vad har de för plan när deras antaganden inte blir som de trott. Frias de från ansvar? Svar ja!
      Varm kram och sköt om dig. ❤

      Radera
  5. Det är så mycket tråkigt som händer just nu, man blir ledsen av nyheter. Jag tycker synd om alla alla fina goda clowner som vill sprida glädje, hur ska de våga visa sig efter denna galenskapen med onda clowner.

    Kram och fin helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Själv har jag aldrig upplevt någon glädje med clowner så för mig fick dom gärna försvinna, hi hi.. men vet ju att nåra gillar dem... :))

      Kram ❤

      Radera
  6. Usch! Jag har aldrig gillat clowner, och definitivt inte under dessa otrevliga former. Skickar hundarna på dem om de dyker upp.
    Ha en finfin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det verkar förvånansvärt många om INTE gillar clowner här...
      Kram ❤

      Radera
  7. Jag har aldrig gillat clowner. Utom en. Clownen Ruben - som jag aldrig hade träffat innan - som mycket vänligt dök upp och lagade min bil gratis när den hade pajat i Sundsvall. Så borde alla clowner vara :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Antar att Ruben var speciell då... :))

      Kram ❤

      Radera
  8. Ja det är inte klokt det här med dessa puckon som går runt och skrämmer slag på folk....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Instämmer i det som andra har skrivit om att anta, tro, eller förutsäga viktiga saker utan att veta.
    Clowner i sig har jag ingen uppfattning om, har aldrig tyckt de varit roliga och inte heller tråkiga. (Men jag vet att det finns clowner på sjukhus som varit till glädje för många sjuka barn och inte där upplevts som skrämmande. Alla är vi olika)
    Ett viktigt inlägg som ger många tankar.
    Kram och natti.



    SvaraRadera
    Svar

    1. Så är det säkert. I min värd förutsätter man ingenting, man tar reda på fakta och handlar efter det.... Kram å godmorgon ❤

      Radera
  10. Hoppsan nu fick min hjärna sig en runda
    i att fundra
    över förutsätta tro och anta
    bort uttrycken banta
    frågan blir ju då

    Men hur kan beslut tas på grunden att verkligen veta allt redan i förväg?
    Finns förutsättningar för det? Det förutsätter jag att det inte gör ... eller inte gör
    Spännande tankar du sätter i gång hos mig CC - det gillar jag, tack för det ...men det förutsatte du kanske :-)
    Söndagskramen vilket jag förutsätter att du tar emot utan clown :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Anta, förutsätter, räknar med, ja man kan göra listan lång med ord av samma betydelse. De används i ett trångsynt tankemönster som iskallt beräknar att saker och ting ser ut som man själv ser dem och inte i det stora hela. Världen idag kan vara en orsak och verkan av detta trångsynta tankemönster.

      Kram ❤

      Radera
    2. Du tänkte i dessa banor att några fattar beslut ut i från sin egen övertygelse och därmed trampar på andra - ok :-)
      kramis

      Radera

    3. Inte direkt trampar på andra, utan tar beslut inifrån sin egna värld sett. ♥

      Radera
  11. Detta tål att tänka på! Läst lite här hos dig, spännande med din dubbelgångare! Hoppas du får se henne snart! Tack för titt hos mig. Kram Ezter

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är ju märkligt att vi går om varandra är efter år. Men en dag så kanske vi får syn på varandra... :)

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.