Translate

.

.

torsdag 27 oktober 2016

Munnen full....

Den här rackaren fotade jag igår, han hade nära på en 
hel limpa i munnen näbben.




Trottoaren ser ut så här, det regnar och blir väldigt halt.
Är numera livrädd att ramla och bryta mig igen, nu är det bara ett par
månader kvar sen är det två år sedan jag bröt överarmen.
Vill verkligen inte vara med om det igen.



Hade gärna njutit på stranden i Isla Mujeres, detta var 1986
- ha ha, några av er var inte ens födda. :D)


Ute regnar det vidare och jag skall göra mitt!

Trevlig dag på er finaste hjärtan som läser.


Kram, K



26 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på fåglarna! Snyggt fångat minst sagt :D Fin bild på dig också.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Höll på att gå förbi fågeln men så tvärstannade jag och tog några foton, den modellade så snällt... :) Kram ♥

      Radera
  2. Du HAR ju en massa vildliv där på din gata :-)

    Isla Mujeres kom inte vi till förrän 1990, och har varit tillbaka några gånger sen dess. Gillar den ön - och jag gillar bilden på dig också :-)

    Be careful out there...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi bodde i Cancun men en dag åkte vi med en liten fiskebåt över till Isla Mujeres, vilken dröm, jag bara älskade denna "kvinnornas ö" :))

      Kram ♥

      Radera
  3. Han var nog rädd att tappa det goda han hade fångat i näbben :)
    Vilken fin bild på dig :)
    Kram och trevlig torsdag

    SvaraRadera
    Svar

    1. HI hi hi, jag lovar, han visste att hålla näbben rätt i mun, ha ha ha, hur blev det där nu? :)))

      Kram ♥

      Radera
  4. Man lever gott på minnen! Vilken vacker kvinna på bilden, där!
    1986, då var jag 40 år och min yngste son 30, han fyller ju 40 idag ;) tiden går och vi med den!
    Finfina bilder på glupsk fågel!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. På den tiden tog vi sällan kort på naturen, utan det blev människor, idag är det tvärtom... KL ♥

      Radera
  5. Det var en riktigt glupsk jäkel till Fågel Men visst är det kul att mata dem och se hur glada de blir. Du är så vacker på bilden men det är du säkert även idag. Härliga minnen.
    Ha det gott . Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla, jag kan tala om att jag ser exakt likadan ut i dag, inte en dag äldre, hi hi hi.... NOT :))

      Kram ♥

      Radera
  6. Den fågeln var hungrig!
    Hoppas verkligen att du inte bryter dig igen!
    Här är en som vet att det tar tid att komma igen..
    Ha det gott!
    Kram G



    !

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var fösta gången jag bröt mig, det var en dag då akuten var överfull av brutna armar och ben, en glashal vinterdag i januari....

      Kram ♥

      Radera
  7. Men så roligt å se dig 1986 - då var jag 32 år :-) Vacker; men en smula fundersam? En riktig godbit åt fågeln :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det märkligt när man inser hur många år som gått? Man blir ju rent förfär... Kram ❤

      Radera
  8. Just löven kan verkligen vara besvärliga och det är så lätt att halka. Var försiktig!
    Så bra du fångat fågeln och den ser riktigt glupsk ut.
    Bilden på dig är så fin! Du är väldigt vacker där du sitter.
    Och visst är det fint att då och då titta tillbaka i minnenas arkiv. 1986 var jag hela 37 år och jag minns den ljuva tiden. Men på Isla Mujeres har jag ännu inte varit...
    Kram!
    Stor kram"

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kanske kommer en dag då du besöker Isla Mujeres, vem vet? :)
      Stundvis regnar det gula löv, jo det gäller att se upp (ner) :)



      Kram ❤

      Radera
  9. Om kråkan(?) sväljer den limpan hel så kvävs h*n;-) Det är fascinerande att se hur fåglarna på något sätt alltid lyckas med att "bryta sönder" stora matbitar.

    Var i dina trakter idag och trottoarerna var ingen rolig syn kan jag säga. Går också väldigt försiktigt i sådant väder. Glashalt ju!

    Vilken jättelul semesterbild. Den här årstiden är det alltid kul att kolla semesterbilder från förr.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kunde ju varit en liten limpa en te-skeds-limpa. :)
      Såg flera som halkade till så det gäller att gå försiktigt. Spände mig nog för det känns som jag håller på att få ryggskott eller liknande ..

      Kram ❤

      Radera
  10. Kråkor är fascinerande fåglar,
    De är väldigt smarta - har du sett dem leka "kull" någon gång?

    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Leka kull? Nej det tror jag inte jag har sett... :)

      Kram ❤

      Radera
  11. Idag måste man gå försiktigt hemma på min gata med alla snorhala löv.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Folk halkar till hela tiden så det gäller att inte ha bråttom...

      Kram ❤

      Radera
  12. Åh nej att ramla är jag oxå rädd för :( fy ta det lugnt bara, gud va snygg du är :) ja där hade jag oxå kunnat vara kram å fin fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen tack fast detta var för läääänge sedan.

      Kram ❤

      Radera
  13. Usch, va rädd om dej, hala löv är lika halt som is nästan. Vilken snygging, hihi jag var född för längesen, ha det fint, kramar från mej

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kanske värre än is....

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.