Translate

.

.

lördag 1 oktober 2016

Bussar, bussar och bussar





Det är numera svårt om inte omöjligt att komma över Odengatan, har man tur kan man med nöd glida mellan ett par bussar, har man otur så får man ha överseende med att missa grön-gubbe och snällt vänta tills de har kört iväg. Tror det var en fem sex bussar som ville fram här. 




En lite lugnare bild från naturen, bästa stället för mig.......................
Solen skiner och vi kommer upp till en 16 grader, inte illa denna 1 oktober. :D)


Trevlig lördag och tack för att just du finns!

Kram, K ♥

20 kommentarer:

  1. Buss på dig, sötnos ;)
    Trevlig lördag med solsken i.
    Oktober KL <3

    SvaraRadera
  2. Tänk om det kommer i Bosses tävling någon gång 6 bussar på rad ,-))))
    Bra med tålamod ,-)
    Fint naturfoto ,-)
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha. Om du bara visste hur ofta jag tänker så! :D))

      Kram ♥

      Radera
  3. Känner igen mig från Odenplan men jag tror trafiken tätnat på 10 år, för det var då jag bodde i trakterna.
    Skönt att du också har naturen nära dig. En verklig oas och så nära stan.
    Önskar dig en fin lördag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag går oftast år vattnet, förr gick jag åt andra hållet för det mesta....

      Kram ♥

      Radera
  4. Hahaha... precis samma sak hände mig igår. Fast på Karlavägen. Det slog om till grön gubbe och på övergångsstället stod en buss! Det blev till att tränga sig emellan den och bilarna...
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, då vet du... :D)))

      Kram ♥

      Radera
  5. Buss på dom bara! Buss på bussarna, alltså. Sådär får dom väl inte göra?
    /Trafikpolis-Ama
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag har vi inga regler längre.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  6. Folk är fräcka dem gör som dem vill grrrr kram å fin lördag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eva, jag kan inte besöka dig, din profillänk stoppar mig att komma in till din sida.... Sätt in din länk här så jag kan sätta in dig på min nya blogglista....
      Alltså inte den länk du har här ovan.

      Kram ♥

      Radera
  7. Ja, just vid Odengatan/Odenplan har bussarna en benägenhet att allihopa komma samtidigt. Det har jag också lagt märke till.
    Härliga naturfoton och vilket underbart väder den första oktober. Helt otroligt!

    SvaraRadera

  8. Det här var nere vid Roslagsgatan, är det då riktigt illa så kan en buss stå så att absolut ingen kommer fram....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Tycker bussarna inte är bussiga mot dig. Du vill ju fram....varför ska dom stå där å hindra dig för. Nä buss på dem.

    Buskram från bussiga men en trött TantGlad

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är du trötter? Tittar in till dig nu... :)

      Kram ❤

      Radera
  10. Vilken vacker höströd färg du hittade på lövet! Matchar till och med bussarna! Och man kan ju tycka att chaufförerna borde ha lite vett och tänka på var de placerar sig. Men de har det säkert inte särskilt lätt, de heller.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har så rätt för busschaufföerna har det inte lätt här i stan. En blomma till dom. 🌷

      Kram ❤

      Radera
  11. Härligt med en lördag med solsken och skön natur (busskaos kan man gärna vara utan). :) Här blev det en lördag med åska, regn och lite sol mellan varven. Omväxlande och ganaska härligt det med. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Söndagen blev lika fin den, soligt och fin.... :)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥