Translate

.

.

måndag 3 oktober 2016

Andas högt och tungt...








Sitter och ringer min läkare som har telefontid mellan 8.30- 9.10
Men kommer inte fram, "Det är för många som ringer, försök igen" säger dom bara.
Medan jag skrev så kom jag plötsligt fram som först i kön.

Berättade mitt ärende: 
Att jag är trött, andas tungt och högt och blir andfådd utan det minsta.
Hon berättade då att dom hade fel på växeln och att de fick arbeta manuellt. Men att jag inte fick glömma att akuten finns. Denna tror jag inte är nödvändigt i detta läge utan jag väntar på att hon ringer upp mig som hon lovade om en tid. Varför hon inte erbjöd mig att komma upp och ta några prover vet jag inte.  

Så började min måndag, hur började din?


Kram, K




28 kommentarer:

  1. Oh, så jobbigt. Att inte vara bra och så kämpa för att någon ska lyssna och boka en tid. Varför ska det vara så i vårt moderna samhälle? Tycker att de styrande snart måste inse att de måste lägga ner mer pengar på vården.
    Hoppas att du snart får hjälp och blir bättre igen.
    Varm styrkekram till dig, fina Comsi Comsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkaren ringde på kvällen och jag fick en tid i morgon....

      Kram ❤

      Radera
  2. Man måste nästan behöva vara frisk för att söka som sjuk ;)
    Hoppas du får hjälp snart.
    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får den hjälp du behöver.Själv har jag världens bästa Läkare i mitt sjuka ....
    /Styrkekram pårej

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hon ringde ikväll och jag skall dit i morgon...

      Kram ❤

      Radera
  4. Hoppas du får en tid. Ditt fall är inget för akuten men lite prover och ett besök är kanske bra.

    Min började med hundpromenad och sedan körde jag till gruvan. Lagom spännande ;-)

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lagom spänning är bäst, hi hi...

      Kram ❤

      Radera
  5. Oj... Vad är det för idé att ringa om man inte får tid? Hoppas du känner dig bättre.

    Min måndag har knappt börjat. Har bara lyckats att få i mig frukost, nu är det dags att packa ihop och dra iväg :-)

    SvaraRadera
  6. Inte så kul det där!
    Hoppas det reder till sig för dig med dessa symtom. Har du astma?
    Hur ser ditt sömnmönster ut? Men nu ska dr Olberg inte fråga mer :-) Ibland går jag igång per automatik och ställer frågor. Tröst och styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta påminner om astma.... Kram ❤

      Radera
  7. Men! Obehagligt, din stackare. Jag måste säga att den spanska appen att boka tid hos husläkaren är helt suverän! Behöver inte prata med någon, bara välja tid som funkar blad de fria.

    Jag har för mig att det även finns i Sverige, förresten. Har du kollat det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växeln låg ju nere, även deras datasystem...

      Kram ❤

      Radera
  8. Ingen rolig början på en ny och återigen solig vecka. Det där med att växeln och datasystem ligger nere verkar vara det senaste inom Landstinget. För några veckor sedan drabbades Danderyds Sjukhus av samma problem. Suck!
    Hoppas dock att hon tingde upp dig under dagen.

    Min måndag började helt okej med frukost på en solvarm balkong. Att sedan bilen inte gick genom besiktningen hade jag iskallt räknat med om man säger så;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så trist att bilen inte gick igenom. :( hoppas det bara behövs en lättare justering...
      Hon har ringt och jag skall dit i morgon. Äntligen får jag detta gjort.... Kram ❤

      Radera
  9. Bra att du till sist fick en tid imorgon. Hoppas du får ett trevligt mottagande och blir ordentligt undersökt och att de inte snålar på några prover.
    Krya på dig kramar från Bosse.
    Ps. Här har varit regn och rusk hela dagen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas också, jag har ju läkarfobi så jag känner mig rejält skärrad. :)
      Här har vi haft rena drömvädret, sol, sol och sol.

      Kram ❤

      Radera
  10. Hoppas du får den hjälp du behöver, en kryakram från mej i alla fall. Jobbat halvdag, bakat bröd, rastat hund, nu lite tvmys. Stor kraam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tittar på barncancergalan... ❤

      Kram ❤

      Radera
  11. Trist att du inte mår så bra och lika trist att behöva vänta på en tid. pÅ min VC vid Skanstull kan man komma varja morgon mellan 08 och 10 och få träffa en läkare utan tidsbeställlning. SEdan tas prover och ammat ordnas. Fungerar väldigt bra. Visserligen kanske man inte får "sin" läkare, men det känns mindre viktigt.
    Skönt att du nu fått en tid och hoppas på det bästa.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Min läkare ringde på eftermiddagen och jag fick tid i morgon....

    Stor kram ❤

    SvaraRadera
  13. Så bra att du fått en tid till i morgon, nu håller vi tummarna för att du snart känner dej bättre! Kram och sov gott! ♥

    SvaraRadera
  14. Lycka till god läkaren idag. Hoppas dom är noggranna och reder ut vad som gör att du mår som du gör! ❤

    Min dag började med jobb som vanligt men avslutades med ett spontant biobesök med maken! ❤
    Krya på dig vännen! 😙
    Kram! ❤❤❤

    SvaraRadera
  15. Du är ju där idag "Tisdag"
    Lycka Till Tummen håller jag idag för dig!
    Buddha gillar jag, alltid bra saker att ta till sig!
    Ha det fint KRAM Primrose extra styrkekram idag Tisdag!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥