Translate

.

.

onsdag 14 september 2016

Valv - Att ständigt vara uppkopplad





En strålande fin dag väntar, bilden är inte från idag för när denna togs var himlen grå.
Har sovit länge och igår kväll drabbades av hosta, men idag är den borta efter många timmars sömn.
Jag måste bli lite bättre på att vila hjärnan, som det nu är så tänker jag kanske inte speciellt mycket men den tar ständigt in information från alla håll. Vi är alltid uppkopplade och igång med något.
Idag på morgonen så struntade jag i att sträcka mig efter mobilen utan låg kvar i tystnaden, något hände, det kändes nästan som tankarna, hjärnan raderade ut lite av det som den inte har användning för. Jag kände mig annorlunda, nästan klar i knoppen. :D)

En strålande fin dag på dig guldklumpen.


Kram, K



26 kommentarer:

  1. Så skönt att hostan försvann! Hoppas nu den håller sig borta!
    Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så konstigt att hostan försvann bara så där, måste varit något allergiframkallande som satte igång den...
      Kram ❤

      Radera
  2. Det är på gott och ont det där med datorer/telefoner. Men samtidigt har jag lärt känna så oerhört fantastiska människor genom Internet så jag skulle aldrig kunna koppla ner helt!
    Hoppas hostan håller sig borta!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det håller jag med dig om, men att ta sig bortkopplad stunder behöver vi nog alla...

      Kram ❤

      Radera
  3. Det där är ett elände, att så många sträcker sig efter telefon det första de gör. Jag brukar försöka att fixa té och frukost till sonen innan jag kollar och sätter på volymen igen på telefon. Mest är jag ju egentligen nyfiken på att se om någon har kommenterat i bloggen!

    Hoppas hostan håller sig borta nu!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har varit hos frisören idag, så det var nog tillfälligt.

      Små stunder för att ta plats i sig själv kan göra underverk.

      Kram ❤

      Radera
  4. Ibland behöver man semester från all elektronik och data. Att ständigt vara tillgänglig ställer även till många problem. Ha en bra dag🤗🤗

    SvaraRadera
  5. Ibland behöver man onekligen vila hjärnan för det blir lätt att man är uppkopplad hela tiden. På så vis är det befriande med en bok!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där valvet känner jag igen! Min lillebror bodde där nere till höger för många år sen :-)

    Skönt att hostan gav sig iväg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh där ser man. Jag hade min affär där på planen.

      Kram ❤

      Radera
  7. Såklart kära damen
    ska du vila din lekamen
    din hjärna
    också gärna
    För koppla uppet
    kan vara koppla neret
    och ingen är väl som du
    nu
    Sju
    kramar av typen
    med hostborttagning
    om den behöver lagning
    <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ingen hosta idag å glad är jag.

      Kram ❤

      Radera
  8. Jag är i stor behov av att vara bortkopplad just. Sjukt att man måste hänga med hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Måste är man inte utan det är mer ett beroende tror jag.

      Kram ❤

      Radera
  9. Så är det nog. Att vi alla behöver vila oss från all denna info vi blir matade av och själva söker efter dagligen.
    Bra gjort. Du kanske skall inför en uppkopplingsfri dag! :)
    Sköt om dig och hoppas det inte blir nått mer med hostan...! Varma kramar! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. En hel dag blir för mycket, ha ha..

      Kram ❤

      Radera
  10. Med andra ord så har du defragmenterat hårddisken i ditt huvud. Jo, det kan behövas ibland. Å vilken fantastisk dag vi har haft - ytterligare en succé:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just precis! Vintern som väntar blir kort, bra va? :D)

      Kram ❤

      Radera
  11. Jag tror absolut man behöver koppla av och bort sig från den digitala världen och vara här och nu. Något annat får inte ta över....
    Valvbilden är jättefin och kanske är det så man ser på världen utan att vara uppkopplad.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det går att vara här och nu digitalt också, man är i nuet när vi befinner oss i ett tillstånd där det inte finns klockad.

      Kram ❤

      Radera

    2. "Klocktid" skall det stå!!!

      Radera
  12. Jag gör som du, numera. Griper inte tag efter mobilen. Jag går upp och tar mina ögondroppar, sen ligger jag och gonar mig i bädden tills läge att stå upp. Inbillar mig att kroppen mår bra av det. Så även om jag är vaken 06, så är nätet på mycket mycket senare.
    Må väl! KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu gjorde jag bara så i morse men jag skall tänka på att göra detta oftare... KL ❤

      Radera
  13. Aha..jag är inte ensam om att kika på mobilen det första man gör...hm...snacka om beroende!
    Tål att tänkas på. Vilken fin bild du tagit föresten! Kram och sov gott!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.