Translate

.

.

torsdag 22 september 2016

Tankar....








För drygt sex år sedan ritade jag detta hjärta i sanden, vi få se om jag ritar ett likadant i år igen.
Idag har jag en sådan dag att det känns fel att blogga om INGENTING. Lyssnar väldigt mycket på radion både hemma och när jag är ute, det är omöjligt att inte reagera på allt som sker och då tänker jag på det som sker här hemma, på sjukhus och andra platser där man skall känna sig trygg. Jag funderar på varför de som kan förändra inte vill kännas vid det som sker. Samtidigt så vet jag ju alltför väl...... Girighet och maktlystnad styr och vill inte släppa taget,
Men vi får ingenting med oss dit vi alla en dag vänder.


Kram, K






11 kommentarer:

  1. Så fint!
    Jadu varför dom som kan förändra inte gör det, det är en gåta.
    Sorgligt att det är så.
    Obegripligt!
    Att hjälp och göra det bättre tycker man alla skulle vilja.
    Nu önskar jag dig en fin dag!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Min mamma fyller år då.
    stora kramar dill fina dig

    SvaraRadera
  3. Vi har våra datum och vi har våra minnen.
    Satt just förut och letade i bloggarkivet, får sådana där vibbar ibland, att jag vill gå tillbaka. När jag ska gå framåt.

    Stor varm KL ♥

    SvaraRadera
  4. Här måste jag som vanligt har missat något igen. Å eftersom det uppenbarligen inte är nå't positivt så väljer jag att blunda. Fegt - japp, jag vet...

    SvaraRadera
  5. Så sant, "vi kan ingenting ta med oss dit vi går".
    Fint hjärta där i sanden.
    Jag har lite svårt att titta och lyssna på nyheter för det är så mycket med elände och lidande, förstår inte hur människan har blivit. Eller har det alltid varit så här och vi bara blir mer medvetna genom TV och Radio?
    Sköt om dig riktigt väl och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Så fint hjärta, hjärtan behöver vi mycket av i denna upp och ner vända världen. Stor hjärterkram till dej��

    SvaraRadera
  7. En stor varm kram till dig du kära kvinna med det stora hjärtat. Du som alltid sprider så mycket glädje och omtanke omkring dig här i bloggvärlden. Det är fint det.♥

    Var rädd om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Nej, vi kan ingenting ta med oss när vi går...
    Jga har också funderat på detta.
    De som kan förändra vill inte eller har kanske inte förmågan, vilket är riktigt illa.
    Jag tror nog att världen inte blivit sämre men att vi blivit så mycket mer medveten om vad som händer.
    Ditt hjärta är så vackert där i sanden och jag önskar så att godhet förde godhet.
    Kanske får du rita ett hjärta snart igen.
    Stor kram till dig du fina.

    SvaraRadera
  9. Du är en varm och go person för så känner jag dig som, genom bloggen. Minnen som kommer över. Tankar som varför kan inte världen bli bättre. Vi alla (tror jag) måste känna mer med hjärtat.

    Ett stort HJÄRTA skickar jag till dig. En kram åxo.❤

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.