Translate

.

.

torsdag 8 september 2016

Oliver




Jag har provat massor av olivoljor både dyra och mindre dyra, men jag tycker helt enkelt inte om olivolja, förstår inte alla som doppar bröd och njuter av olivolja. Men oliver gillar jag, dessa svarta kärnfria är från Baresa och är inköpta på Lidl. 


Det var allt jag hade på hjärtat för denna gång.

Förresten så har många av mina kära bloggvänner hamnat längst ner på min blogglista, några uppdateras inte alls, vet inte varför det blivit så... (



Kram, K




22 kommentarer:

  1. Du har så mycket mer i ditt varma hjärta, det vet jag.
    Jag är inte så förtjust i olivolja, men jag steker för det mesta i den eller rapsolja.
    Trevlig dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla Wiolettan. :D)

      Varm kram ♥

      Radera
  2. Jag tycker inte speciellt mycket om olivolja utan föredrar en bra rapsolja. Oliver äter jag inte alls. Inget för mig helt enkelt.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Rapsolja går bra för mig med.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  3. Oliver gillar jag, men oljan ringlar jag mest över salladerna. Tycker inte heller om att doppa bröd i den. Jo, om den är kryddad med vitlök eller något annat gott :)
    Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är just det jag tycker smakar illa, att ringla olivoljan över salladen. Med vitlök blir det mesta gott, hi hi...

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Du sätter verkligen en tvist på dina oliver där. Oliver Twist :-)

    Gomorron!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar intensivt att doppa bröd i en god olivolja.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, många gör det... :D)

      Kram ♥

      Radera
  6. En riktigt god olivolja och lite flingsalt tycker jag om att droppa bröd i.
    Men jag äter gärna oliver också. Ska prova de du tipsade om.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är just det, jag har ju aldrig hittat någon som smakade gott. :D)

      Kram ♥

      Radera
  7. Jag gillar både oliver och olivolja ;))...och ja, visst är det fint i landet just nu ;))
    Men snart är värmen över...och hösten kommer så sakteligen...
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror vi får ha fin veckan ut... :D)

      Kram ♥

      Radera
  8. Oliver är gott, men jag gillar inte olivolja jag heller.
    Likadant här, förr var de aktiva vännerna överst, lätt att hitta, nu är flera allra längst ner, huller om buller är ni.
    Trodde det bara var på min blogg. ,-)
    Hoppas det blir som förr.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja vi får se...

      Kram utan olivolja ♥

      Radera
  9. Gillar olivolja, men konstigt nog smakar den alltid betydligt bättre utomlands. En helt annan smak än här hemma. Oliver gillar jag också, fast då gröna med kärnan i. Urkärnade oliver är ganska smaklösa tycker jag. Å även där gäller att de smakar betydligt godare i till exempel Spanien.

    Svar: Har för länge sedan slutat att förlita mig på blogspots uppdateringssystem utan läsar min blogglista uppifrån och ner och klickar även på länker som är äldre. För det mesta har de nämligen uppdaterats.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det har du rätt i att utomlands smakar den annorlunda, men god? nä....
      Jag har ju så många på min lista så jag går först in till dem som varit hos mig sen gör jag lite som du...

      Kram ♥

      Radera
  10. Älskar olivolja, liksom oliver i alla dess former- fast kanske främst Kalamataoliver.
    Olivgodnattkram till Dig!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Godmorgon utan vare sig oliver eller olivolja. :D))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.