Translate

.

.

tisdag 6 september 2016

Kram đŸ€—






Idag lĂ€ser jag att nĂ„gra lĂ€sare tar upp kramen i sina inlĂ€gg. đŸ€—
Jag lĂ€mnar gĂ€rna en kram pĂ„ bĂ„de bloggar och i verkligheten.  đŸ€— Men detta Ă€r inte lika naturligt för alla och nĂ„gon kan tillochmed ta illa upp och tycka att det blir lite för personligt. Det kan ocksĂ„ vara sĂ„ att man Ă€r pĂ„ dĂ„ligt humör och stĂ€llet vill dela ut en snyting 👊 😊 eller nĂ„got annat dĂ„ligt.  đŸ˜’
I slutÀndan Àr det alltid upp till den som lÀser hur den vill uppfatta
(missuppfatta) kramen.  đŸ€—

Jag avslutar alltid mina inlĂ€gg med kram, för mig Ă€r det naturligt och jag skulle gĂ€rna krama om hela vĂ€rden om jag kunde. För mig kĂ€nns det bra att ge en kram och för mig Ă€r den en signal om fred. ❤

Kram, K ❤

45 kommentarer:

  1. Samma hÀr, en vÀnskapstanke, inget pÄfluget alls Àr meningen nÀr jag slutar med "KRAM Primrose"
    Har inte ens tÀnkt pÄ att det kan missuppfattas.
    Ha en fin dag
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Jag tar gĂ€rna emot en kram och delar gĂ€rna med mig en kram till digđŸ€—đŸ€—HĂ€r Ă€r det hett i Andalusien

    SvaraRadera
    Svar

    1. DĂ„ fĂ„r du ytterligare en kram. đŸ€—❤

      Radera
  3. Du sammanfattar sÄ precis hur det Àr och kan vara för mÄnga. SjÀlv Àr jag glad för alla jag fÄr dela en kram med, som kan ta emot den som en positiv handling. Kramen andas nÄgot fint och nog tror jag att Àven den som drar sig för att kramas innerst inne inget hellre vill. Tack för titten och kram pÄ dig. Maria

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jo det kanske Ă€r viktigt att berĂ€tta vad man vill med sitt kramande. Ha ha.. đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  4. Jag Àr vÀl inte den som ger ut kramar sÄ som du gör men jag tar gÀrna emot dem! För mig kÀnns det liksom inte naturligt att skriva sÄ sÄ dÄ ska jag ju heller inte göra det. Men om det Àr naturligt för andra sÄ fÄ de göra det.

    DÀremot har jag konstigt nog inte lika svÄrt att krama nÄgon pÄ riktigt.

    Bara just för den hÀr gÄngen,
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du Ă€r för hĂ€rlig. đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  5. Ja det Àr mÄnga som kan ta illa upp nÀr man skriver kram. Jag Àr en kram-mÀnniska, jag Àlskar att kramas i verkligheten o nÀtet. Jag avslutar alltid mina blogginlÀgg med Puss I Pannan, men kommentarerna med kramar o ett hjÀrta eller tvÄ.
    I min grupp som jag har pÄ fb Àr det bÄde kramar o pussar .. Men nÀr jag börjar prata med nÄgon ny sÄ Àr jag sparsam o jag kan tycka att det kan vara jobbigt med karlar som frÄn första meddelandet avslutar med en puss eller puss i ljumsken... NÀÀ det vill jag inte ha. Jag pussar inga som jag inte kÀnner heller =)

    Ha en mysig kvĂ€ll, nu ska jag Ă„ka igen. Kram kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det Ă€r klokt att du inte gĂ„r och pussar pĂ„ frĂ€mmande. 😂

      Kram ❤

      Radera
  6. Jag har ingen aning om vilka bloggar du talar om. Jag kramas gÀrna och ofta! :)
    BÄde pÄ riktigt och i skrift!
    Stor KRAM och trevlig kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tove hĂ€r pĂ„ bloggen Ă€r en som skriver om kramen idag...đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  7. Jag skriver alltid kramis. NÄgon fÄr sÀkert lite gÄshud. Uppfattar det som tramsigt. har faktiskt tÀnkt pÄ saken sjÀlv. till och med med nÀra vÀnner i telefon. Det kan bli en sekunds tystnad, ehh. Kramis, hihih.
    beteendevetenskapen Àr hÀrlig. LÀste ett Är i Lund. Vi höll pÄ med en massa sÄdana grejer.
    Kraaamizzzssss

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man fĂ„r nog försöka ha en god fingertoppskĂ€nsla... đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  8. Jag Àr en kramig person,bÄde ger och tar emot.vet att alla Àr lÄngt ifrÄn det. Men du Àr du och jag Àr jag, och det Àr vÄra bloggar hihi. MÄnga kramar till dej��

    SvaraRadera
  9. Först vill jag sÀga att bilden Àr helt suverÀn!
    Sedan Àr det som sÄ att dina symlboler hos mig ofta blir fyrkanter, som i det hÀr inlÀgget;-)

    Jag skriver sÀllan "kram", men gör det gÀrna nÀr till exempel en bloggare behöver en styrkekram eller en extra varm tanke. Det gÀller bara bloggare som jag "kÀnt" lÀnge. En kram Àr nÄ't personligt för mig. NÀr jag till exempel fÄr en kram frÄn en kommenterande bloggare som Àr inne hos mig för första gÄngen, dÄ gillar jag det inte. Jag menar jag kramar ju inte personer som jag möter för första gÄngen irl heller. DÄ strÀcker jag fram nÀven om du förstÄr vad jag menar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tÀnker nog som du. Fast Casa Annika Äkte pÄ en kram frÄn mig första gÄngen vi trÀffades, tyckte jag lÀst sÄ mycket av henne osv sÄ jag kÀnde henne. Och vet du BP, skulle jag rÄka pÄ dig irl sÄ du fÄ en kram av mig med. SÄ att du vet. :D

      Radera

    2. Fyrkanter blir det bara om du lÀser med datorn. :D)

      Jag skrattar nĂ€r jag lĂ€ser hur du tycker om kramar. đŸ€— hi hi...
      Konstigt för du Àr en sÄn som man skulle ge en extra stor
      kram till. :D)) ❤

      Radera

    3. Nu blev det lite konstig placering pĂ„ kommentarerna, nĂ€r sol som sol svarade pĂ„ BP:s kommentar. Men alla förstĂ„r.. đŸ€—

      Radera
    4. Tack Emma och ComsiComsa. Visst blev det lite konstigt med kommentarerna, men jag hÀnger med hÀr.

      Emma - det Àr precis det jag menar - nÀr man har lÀrt kÀnna en bloggare sÄ kan det absolut bli en kram Àven irl vid första mötet.

      ComsiComsa - tack tjejen! Jag kÀnner mig oerhört hedrad! VÀnta bara nÀr jag fÄr syn pÄ dig i Vasastan;-)

      Radera
  10. Jag hÄller med dig om kramen. Jag Àr kramig irl och Àven pÄ nÀtet, för de jag kÀnner. GÀrna ett öppet sinne med en varm kram.
    Men alla respekteras.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Öppet sinne i kramades Ă€r bra att ha, hi hi.. KL ❤

      Radera
  11. Jag sÄg ocksÄ att fler tagit upp dett med kram och man gör ju som man vill.
    Jag skriver ordet kram ganska ofta, men inte till alla.
    Vi Àr ju alla olika och tur Àr vÀl det.
    Jag fortsÀtter att skriva kram hos dig och de jag brukar skriva det hos.
    Stor kram fÄr det bli i kvÀll.
    Din bild Àr verkligen fin och jag ser öppningar dÀr i trappstegen. För mig blev det ett steg i taget och det kan gÄ bÄde uppÄt och nerÄt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stor kram Ditte, krya pĂ„ dig och godnatt. ❤

      Radera
  12. Jag skriver kram i sms osv men att skriva det i min blogg kÀnns onaturligt för mig. Det passar inte min skrivstil. Dock tycker jag det Àr mysigt med bloggar som avslutar sina inlÀgg med kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har skrivit kram pÄ bloggen i tio Är sÄ jag fortsÀtter att
      blogg-kramas. đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  13. Man kan inte fÄ för mÄnga kramar!!! SÄ det sÄ! Kram pÄ dej!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kram pĂ„ dig med. đŸ€—❤

      Radera
  14. Jag delar inte ut kramar hur som helst. AlltsÄ inte nÀr jag inte menar det.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina Ama för kramen nu skall jag suga pĂ„ den lĂ€nge. đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  15. Jag tycker det Àr hÀrligt med dina kramar!
    Nu Àr jag hemma i Wales igen och kan ta igen lite jag missat. Fina sensommarbilder Stockholm du bjuder pÄ. Tack!
    Ha en bra dag! Kramar Lena i Wales

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tittar in till dig om en stund och deras vad du haft för dig. đŸ€—

      Kram ❤

      Radera
  16. Jag gillar kramar intensivt.

    SvaraRadera
  17. Jag tycker om att kramas! SÄ du fÄr en stor av mig nu! KRAM

    SvaraRadera
  18. Jag ger aldrig nÄgra kramar men tar gÀrna emot. NÀr en man delar ut kramar kan man börja undra. Kanske. Man vill ju gÀrna vara man, sÄ mycket som man kan. NÄja.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du Àr alltsÄ rÀdd att dina kramar skall misstolkas? :D))))

      KRAM ♥ :D)

      Radera
  19. Kramar Àr viktigt :) kram Ä fin dag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kram och en fin dag till dig Eva. ♥

      Radera
  20. Vad roligt att du skrev om det, var just inne och lÀste om kramen pÄ en annan blogg :) Jag Àr superkramig, men jag brukar faktiskt inte skriva det i mina blogginlÀgg som avslut. Kanske jag borde... Jaja, KRAM pÄ dig iaf :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gÄr ju inte förbjuda nÄgon att ge en kram iallafall inte skriftligen, hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  21. ... var du mÄnne förbi hos mig? :-)
    En riktigt stor kram, kanske den största du fÄtt av mig :-)
    Leva olikheten!


    SvaraRadera
    Svar

    1. Jamen visst var det hos dig jag sÄg kramen. :D)))

      En riktigt stor kram pĂ„ dig ♥

      Radera



Du vet vĂ€l att du Ă€r ren och skĂ€r kĂ€rlek? ♥