Translate

.

.

måndag 26 september 2016

Grönt och skönt..........






Fem dagar kvar tills oktober börjar, vi har en värme som inte kräver något jacka. Ute är det grönt, barnen leker och föräldrarna njuter, alla njuter, jag njuter.....:)

Har varit och köpt mig lövbiff, äter sällan kött men ibland säger kroppen till vad den vill ha och då lyder jag, kroppen vet bättre än jag. :)
Förr gjorde jag ofta sjömansbiff, tror inte någon lagar det idag eller gör du det?

Att bara steka den och äta den med pommes och bea och sallad är heller inte så tokigt det heller. Har du tips så tar jag tacksamt emot dem.

Hoppas din vecka startade fint och att du får en fin dag.

Kram, K ♥

17 kommentarer:

  1. God eftermiddag! Nej, inte så ofta jag äter biff. Sjömansbiff är ju bara för gott! Men det är sån där gammaldags mat, som man glömt bort. Din idé låter god, tycker jag.
    Jag har redan varit ute och cyklat, alltså på riktigt ;) och cykeln väntar på mig i kväll igen.
    Må väl KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var nog 30 år sedan jag åt sjömansbiff, kanske blir det så går se i morgon. :)

      KL ❤

      Radera
  2. Det var verkligen länge sedan jag gjorde sjömansbiff men visst är det gott. Men på något vis så glöms rätten bort bland alla nya recept...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gamla glöms bort men så dyker det upp något som gör att man minns. ;)

      Kram ❤

      Radera
  3. Så skönt att dte fina vädret fortsätter och njut så mycket du kan.
    Lövbiff äter jag ibland och an röra en "rullad " men lite fyllning -god ost och sedan låta den puttra en stund i pannan. Men det blir nog bra hur du än gör.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, rullader med något gott inuti låter gott.:)

      Kram ❤

      Radera
  4. Grönt är skönt och vilka fantastiska dagar.
    Sjömansbiff har jag gjort ett par gånger. Jag brukar koka köttet med skivad potatis i buljong kryddor och lagerblad ett tag. Man känner när det är färdigt. Jo....öl har man åxo med.

    Stor Kramkram till dig fina❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kommentarerna har sitt egna liv här inne, svarade längre ner...

      Kram ❤

      Radera
  5. Än en gång - vilket kanoooon vädet vi har haft och fortfarande har. Jag njöt också av 20 grader idag.

    Lövbiff har jag aldrig tilagat tror jag, så där har jag inga tips. Sjömansbiff har jag inte ätit på år och dag. Synd, för det var gott. Restaurangvanorna/-stilarna har verkligen förändrats under åren. Synd, snart finns ingen svensk husmanskost kvar på krogarna.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sjömansbiff är säkert fortfarande gott, vi får se hur jag gör imorgon.

      Kram ❤

      Radera
  6. Vet inte om min kommentar flög sin kos ut i cyberrymden ?
    Hursomhelst så gör man sjömansbiff med skivad potatis kött och kokar in det med öl, buljong och kryddor som lagerblad och kryddpeppar. Alltihopa ska kokas ihop i en gryta.
    Ha det gott så får vi se om min kommentar kommer med?
    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet inte riktigt vad som sker, hittade denna kommentar i skräpposten. :( Ditt recept görs som mitt egna, tack fina. Kram ❤

      Radera

    2. Vet inte riktigt vad som sker, hittade denna kommentar i skräpposten. :( Ditt recept görs som mitt egna, tack fina. Kram ❤

      Radera
  7. Skönt och varmt!
    Det kan få fortsätta länge! ,-))
    Sjömansbiff har jag inte ätit sen jag gick i skolan ,-)
    Men på det sätt du år den lät ju gott!
    Så inga tips från mig .-))
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag visar väl hur jag valde tillaga den när jag väl bestämt mig. :D)))

      Kram ❤

      Radera
  8. Härligt att värmen dröjer sig kvar! Här fick vi typ tvärkallt idag. Från 35 grader igår, till 17 idag. Faktiskt lite skönt att frysa lite :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var en rejäl skillnad det... Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.