Translate

.

.

onsdag 7 september 2016

Bosses 25 lek



Nu var det inte sagt att vi skulle lägga in någon videos men jag kände för att lägga in en iallafall.



Denna gång skall vi lägga in nio bilder som berättar något om varje bokstav i  s-e-p-t-e-m-b-e-r

Så här kommer mina bidrag till Bosses 25 uppdrag

S: Spegel, spegel i fönstret där, vad har september att bjuda på tro?



E: Efterlämnade händer. ☺



P: Plats för eftertanke....




T: Trafik och vägarbeten i full gång överallt här i stan.



E: Effekt direkt! ☺



M: Mjölk dricks mer nu på hösten när uteserveringarna snart slås igen. ☺


B: Blomstrar gör det fortfarande i september.


E: En del bilder får mig att le... :D)



R: Rost hör till månadens färg.




Nu så då väljer jag trycka på publicera. :D)



Kram, K


22 kommentarer:

  1. Haha! Underbar tolkning av den roliga utmaningen :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som ovanstående, fantastiskt tänkt av drj. Härligt och grattis ����������

    SvaraRadera
  3. Härlig och bra tolkning av denna deltävling! Snabb var du dessutom :D Jag får se till att komma till skott jag med!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jätteroligt att läsa ditt bidrag! Så härligt! Och dina tankar har det där "lilla extra". Jättefina bilder därtill!
    Stor kram och grattis till väl utfört uppdrag!

    SvaraRadera
  5. Strålande och minst sagt en annorlunda lösning på Bosses lek tycker jag. Suveränt tolkat!

    SvaraRadera
  6. Ha haha SÅ BRA! ,-)))
    Rost som jag älskar, få leta extra nu i September ,-))
    Grattis! Fort gick det, kände dig flåsandes i nacken,-))
    Låten älskar jag, rör mig djupt, sorgligt vacker.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har blivit för bra, hinner aldrig ikapp dig. :D)

      Kram ♥

      Radera
  7. Hinner inte se videon nu, men gillar Ronan Keating!
    Kul bidrag av dej till September utmaningen, är lite sugen själv att hänga på den faktiskt, älskar september av olika anledningar!!!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Passa på, du har ju material för september... :D))

      Kram ♥

      Radera
  8. Tur han inte dog. :) Jag borde ha föreslagit det som en tredje variant. Första bokstaven och nio klipp från låtar på Tuben. Kanske hejdade sig mina tankar av sig självt, när jag plockade bort "September" och bara behöll videon med Marie för att mitt inlägg skulle bli så långt ändå. För jag hade säkert inte blivit besviken. Orsak. För några år sedan när jag besökte dig för första gångerna gjorde du mig aldrig besviken med dina låtval. Jag hoppades till och med att du skulle ha med en låt i ditt blogginlägg, när jag under mina bloggvandringar nådde till dig.
    Nu blev det ändå en härlig tolkning, helt i min smak.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, ja tur det! :D) Jag tyckte om att lägga in musik men märkte att många inte riktigt hade tid att lyssna. Allt tar ju sin tid.... Kul att tolkningen passade. :D))

      Stor kram ♥

      Radera
  9. Det var ju jättetrevligt att läsa ditt septemberbidrag. Han är påhittig våran lekfarbror Bosse.

    Bra jobbat. Härligt bidrag.

    Septemberkramar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bosse är en glädjespridare, härlig humor och duktig på det han gör. :D)

      Septemberkram ♥

      Radera
  10. Ditt bidrag är så fint och underhållande! Grattis!

    Gillar också Keating. Hans "Life is a roller coaster" betydde mycket för mig just då när den kom.

    Kram från Ethel

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ethel, jag gillar Keating.... :D)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.