Translate

.

.

lördag 17 september 2016

Bosse 26 uppgiften



Då var det så dags för Bosses tjugosjätte uppgift och här kommer mitt bidrag.

1. Ett pojknamn - Owe


2. Ett kvinnonamn - Gro (Gro Harlem Bruntland)


3. Något som går att äta - Mat


4. Början på en månad - Dec

5. En ö -  Fur i Danmark

6. Känd förkortning - OBS

7. Tre vokaler på en skylt - YAO


8. Tre konsonanter på en skylt - BCH

9. Egen skylt - Jiannis


Gjorde bort mig rejält när jag satt ute och åt lunch:

Neeeeej, GALLSKREK jag: JUNI JUNI....
- Där åkte juni och jag hann inte FOTA, f-n också!!!
Gissa om det var många som stirrade? :D)
Men idag fann jag december som tröst...

Glad lördag på er solstrålar.

Kram, K


26 kommentarer:

  1. Haha! Ja, det gäller att gå in för det till hundra procent :D
    Och du klarade ju det galant!
    Kram och trevlig lördag

    SvaraRadera
  2. Ha ha, men jag känner igen det! Juni körde förbi mig och då gnisslade jag tänder lite lätt ;-)

    Grattis till ett väl utfört uppdrag!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, jösses så fånig jag måste sett ut. :D))

      Kram ❤

      Radera
  3. GRATTIS ,-))))
    Ja man ska ha tur och visst sätter det sig på hjärnan ,-)))
    Tittar fortfarande på skyltar ,-)))
    Inte kul när man ser en bil försvinna dom måste haft kul på luchstället ,-)
    Ha en härlig Helg KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tittar också på skyltar än och kommer nog göra det året ut, he he..

      Kram ❤

      Radera
  4. Grattis! Ja, jag går omkring och kollar skyltar utan att tävla, för sådär har jag alltid gjort. Det blir många fniss ibland. Tänker på en bil uppe i Dalsland, den hette GYN och jag drog på munnen varje gång, haha.
    KL ♥ och vacker lördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gyn har jag sett flera gånger. :)

      KL ❤

      Radera
  5. Jag kan inte låta bli att skratta åt det sistnämnda. Samtidigt känner jag väl igen mig själv. Det blir som en "sjuka". Såg du att du fick med en 001? Extra häftigt med de tre bokstäverna till den bilen/skylten. OBS! Här kommer den första. Den ger dig en bonuspoäng.:) MAT verkar vara vanligt. Den hade jag själv och jag har fått in den i redovisningen också.
    Lördagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja jösses så fånig man (jag) måste se ut, men just under jakten så blir jag som förbytt. Vansinnet och besattheten tar fullständigt över mig. Kram på dig ❤

      Radera
  6. Grattis!
    Du verkar vara en riktig hejare (detsamma som vara duktig på något) på att hitta bilskyltar
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hejare vet jag inte, men jag blir lite besatt.. :D)

      Kram ❤

      Radera
  7. Strålande bra gjort! Kan se dig hur du sitter och stampar och svär när bilen åker förbi! 😂😂😂
    Kram kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Satt? Jag ställde mig upp och hyttade med näven. :D))

      Kram ❤

      Radera
  8. Stort grattis till perfekt utfört uppdrag! Bra jobbat där! Jag har jobbat men delvis i hård motvind.
    Men envis är jag och tyvärr räckte inte det den här gången.
    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte! Du gjorde det väldigt bra ändå med tanke på att du är i Spanien. Kram ❤

      Radera
  9. Jättebra fixat. Jag har inte hittat alla skyltar så mitt bidrag blir väldigt litet.

    Bra jobbat och SKYLTKRAM från mig

    SvaraRadera
  10. Haha! Som bloggare kan man bete sig rätt märkligt ibland :-D

    Snyggt fångat!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, ja det kan man. :D))

      Kram ❤

      Radera
  11. Fantastiskt jobbat! Åsså fick du med veteran-Volvon också, inte alls dumt! Å japp, som bloggare får man helt enkelt bete sig aningen konstigt då och då. Det väcker ofta intresse hos främmande människor när man förklarar lite fånigt varför man svär eller tänker högt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur visste jag att du skulle kommentera veteranen? :D))

      Kram ❤

      Radera
  12. Haha vi är allt lite tokiga som.är med i Bosses lekar. Men kul att vara det. Så bra jobbat, stort grattis och sovgott kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi behöver ju inte bli galna, MEN DET UNDERLÄTTAR ha ha...

      Kram ♥

      Radera
  13. Det fixade du bra! Jag saknar ett par skyltar ... retar mig lite, men inte mycket att göra något åt :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det får då gå ändå.. men lite surt är det allt. 🤗

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.