Translate

.

.

onsdag 10 augusti 2016

Sommarprat med Alexander Bard




Trappa upp och trappa ner, backar, gator och grönområden går jag och lyssnar på 
Sommar & Vinter i P1 kl 13:00 varje dag.
För ett par dagar sedan var det Alexander Bards som pratade, jag tänkte först att shit nu blir det för djupt, men jag lyssnade och blev förvånad, fann hans program högst intressant.
Lägger ut en länk om du vill lyssna..





Jag hittade morötter som smakade morötter så som dom smakade förr, det vill säga MORÖTTER. Det var Gotlandsodlade morötter från Ryftes inköpta på Ica.
Rev ändå i lite ingefära och gurka, till det åt jag?  (hemligt)!!! :D)



Kram, K






20 kommentarer:

  1. Alexander Bard är en kufisk person, vet inte vad man ska tycka om honom. Om kortbyxorna har jag i varje fall min åsikt klar. Gissa.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mitt syfte med länken var att jag fann hans tankar och åsikter om människan, individen, så intressant och jag kände jag instämde med mycket av han åsikter.

      Kram ♥

      Radera
  2. Lyssnade också på hand program men är lite kluven. Hur som helst så fick det mig att tänka till....
    Lyssnar på de flesta sommarprogrammen eller laddar ner dem. Och just att lyssna på olika personer tillför så mycket och det är lätt att ha förutfattade meningar innan...Jag gillar i alla fall olikheterna i programmen.
    Fint att hitta morötter som smakade morötter. Ska hålla ögonen öppna och leta efter dem.
    Kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kluven är jag inte för jag har tänkt i samma banor själv så jag håller nog med honom tills någon annan får mig på andra tankar.

      Kram ♥

      Radera
  3. Härligt med morötter som verkligen smakar morötter vilket inte händer så ofta! Lyssnade inte på hans program men har hört såväl positivt som negativt om det.

    Kram och ha en härlig dag <3

    SvaraRadera
  4. Alexander Bard har jag aningen svårt för måste jag säga, men kul att du blev positivt överraskad!

    Å vilken hälsotallrik du visar upp. Morötter har jag aldrig gillat men häromdagen köpte maken just några Ryftes hos den lokala ICA som hamnade i en soppa. Inte ICA då utan morötterna alltså. Jag tog en skiva - å du har helt rätt, den var faktiskt riktigt god.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gillar du inte morötter? Hm, trodde alla gillade morötter, hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  5. Morötter ska smaka morötter och inget annat. Well well...

    Alexander bard är en underhållande person tycker jag. Han går sin egen väg, och är högst personlig .Tumme upp.
    Ska lyssna på din länk nu.

    Kramelikram fina vän

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lyssna, det skulle vara kul att höra vad någon annan tänkte kring detta....

      Kramelikram vännen ♥

      Radera
  6. Jag har bara lyssnat på något enstaka sommarprogram P1, men däremot sommarpratare på lokalradion, de har varit för mig intressanta.
    Morötter ska smaka morötter, håller helt med dig där.
    Idag gör jag strax en korvgryta. Behöver lite varmt, bara 9 grader ute och halvdagsregn.
    KL ♥

    SvaraRadera
  7. Jag ska sätta mig i solen (?) Imorgon och lyssna på honom! :)
    Kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kul, skall bli kul att höra vad du tycker, tänker,
      både på gott och inte så gott. :D)

      Kram ♥

      Radera
  8. Tack för tipset. Jag pluggar in Bard imorgon på arbetet.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hoppas du delar dina tankar kring programmet... :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. GLÄÄÄ!!! Morötter som smakar morötter är dom allra sämsta. Gillar bättre när dom har kokats sönder och samman så att den otäcka morotssmaken är borta... ;-)

    Jag lyssnar en hel del på sommarpratare, men Bard har jag inte lyssnat på ännu. Gillar nog Uggla bäst av dom som varit hittills i sommar (och som jag har lyssnat på, då... ;-) )

    SvaraRadera
    Svar

    1. När du lyssnar på Bard så lyssna lite extra, berätta för mig sedan vad du tänker, okej? :D)

      Kram ♥

      Radera
  10. Morötter älskar jag, rivna eller kokta, det är gott. Men vad åt du till? Hemligt, ok då.
    Bard, honom har jag lite svårt för, så jag avstår att lyssna.
    Hoppas att du får en finfin dag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.