Translate

.

.

torsdag 18 augusti 2016

Rostat vitt bröd och apelsinmarmelad, mums...






Fick en sån hysterisk lust på apelsinmarmelad, så jag gick och köpte vitt bröd och apelsinmarmelad, nu har jag frossat marmeladmackor och lyssnat på Stones på radion.
Ibland säger kroppen till att nu vill den ha vissa saker, som med marmeladen, jag har inte ätit marmelad på flera år. Kanske var det inte kroppen utan någon annan del av mig som villa ha marmeladen, men strunt detsamma för gott var det. Äter du marmelad?


Idag regnar det grisar på gatan, zoomade in dem så ni inte missar dom, hi hi hi...



Nu skall jag göra min bloggpromenad, så nu kommer jag.... :D))

Kram, K
 ♥

22 kommentarer:

  1. Dessa cravings, å då är du inte ens gravid;-)
    Min man äter ofta rostat bröd med just apelsinmarmelad. Jag äter aldrig marmelad.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur vet du att jag inte är gravid??? :D))))))
      Sarah fick tills hon var 90 :D)))

      Kram ♥

      Radera
  2. Aprikosmarmelad ovanpå ost! 😋
    Tycker inte om smaken från apelsinskal.
    Men vet inte hur många år sen det var jag åt det.
    Ska det aldrig sluta regna idag! 😣
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. I den här 🍊 apelsin-marmeladen finns det inga skal. 🙄 det är världens godaste marmelad!!!!

      Sitter med tända ljust och tittar på regnet. 🌧☔

      Kram ❤

      Radera
  3. Gillar marmelad av alla sorter - nästan!

    Av någon outgrundlig anledning finns det ingen marmelad utan beska och skal i Spanien, inte på Solkusten i alla fall. Är väl alla engelsmäns fel. :)

    När det blir apelsinsäsong här så får jag nog ta och koka mig några egna burkar med bebismarmelad till sonen och mannen min. Själv älskar jag den beska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är en äkta bebismarmelad. 🤗
      Några beska apelsinskal finns inte i denna marmelad. Den är förödande good. 🙃 besk marmelad gillar jag inte... kram ❤

      Radera
  4. Jag är precis som du! Det kan gå flera år utan att jag äter marmelad, och sen blir jag plötsligt sugen ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh vad gott det är när man väl äter det man längtat efter. Som en gåva till själen. 🤗

      Kram ❤

      Radera
  5. När jag träffade min man Sigge 1995, då åt han ständigt två rostade barkisskivor med ost och engelsk apelsinmarmelad på och så kaffe till, till frukost.
    Jag vande av honom med det, för jag tyckte det var ingen riktig frukost, haha.

    Nej, jag äter inte marmelad -undantag fikonmarmelad, som jag gör själv utan socker.
    Men visst kan jag bli sugen på något ovanligt! Häromdagen åt jag kroppkakor!

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kroppkakor har jag inte ätit på säkert 30 år, nu blev jag sugen. 🤔🤗

      KL ❤

      Radera
  6. Ungefär varannan väcka så äter jag en ostbulle med ost och marmelad. Antingen ska det vara fikonmarmelad eller så aprikosmarmelad. Bara så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu blir det inte marmelad så ofta (utom på vissa frukostar ute) men när jag bodde i Norrköping i unga år så typ levde jag på te och rostat bröd med apelsinmarmelad :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då kanske du fått din del av marmelad. :D) Jag frossade verkligen idag och det känns bra.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  8. Vi har oftast en burk jordgubbsmarmelad i kylskåpet som vi äter både på smörgåsen och en klick i gröten :)
    Och ibland blir man sugen på något sött!
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är inte så mycket för sött, jag är mera en salt-människa men idag ville något i mig annorlunda.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Regnar grisar ,-))) Det skulle ju vara kul, grisar gillar jag ,-))
    Marmelad är gott, äter det väldigt sällan, men när jag tänker på "mys" tänker jag ofta på te och scones med marmelad fast det är längesen jag åt det ,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var bara du som reagerade på grisarna, hi hi hi.... :D))

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Vilken frestande bild! Jag äter marmelad då och dåoch på en rostad macka. Och som du säger, ibland ropar kroppen på just något speciellt.
    Fikonmarmelad är väldigt gott just till ost så det äter jag också ibland.
    Man ska unna sig det man tycker om.
    Dina regnande grisar var söta, tyvärr har jag inte sett några här...
    Men regnar gör det.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi... 🌧🐖🐖
      Ofta glömmer man bort det enkla och goda, men desto godare blir det när man kommer på... 🤗

      Kram ❤

      Radera
  11. Marmelad är gott i bland, är jag riktigt sugen så finns det på jobbet!
    Trodde först det var pokemons som regnade vid dej, haha..så är det grisar!!! Jösses!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag regnade det så några pokémons blev det inte, däremot kunde jag inte bara gå förbi grisarna utan att fota. 🤗

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥