Translate

.

.

måndag 15 augusti 2016

Något allvarligt....





Hos mig kör vi ingen bil och motorcykel för här kör vi häst och vagn. hi hi, hann bara denna bild innan dom försvann..... ☺



Gustav Vasa kyrkan är under upprustning.





Nu över till någon allt allvarligare: 

- Jag har nämligen blivit förkylt, alla som någon gång råkat ut för detta vet hur eländigt det är och hur plågsamt det är med huvudvärk och trötthet, rinnande näsa och allt elände som följer med.

Stackars mig, det är hemskt men förhoppningsvis kommer jag att överleva.


En fin ny vecka till er alla fina läsare, juveler och solstrålar.


Kram, K




24 kommentarer:

  1. Aha förkylningstiderna är alltså här - ser att du startat kurera dig processen så jag sjunger förkylningssången krya på dig!
    Häst och vagn bilden är ljuvlig, du har fångat en fin bild just under träden!
    Jag har kollat in dina skyltar och din fredagsfräckis med :-) hihi.
    Cura kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Häst & vagn dyker upp allt oftare och många gånger med män med höga hattar....

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Första bilden var ju helt ljuvlig!
    God morgon och de bästa krya på dig hälsningar och önskningar!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, blev så glad att jag hann fota... :)

      KL ♥

      Radera
  3. Förkylning är inget vidare :(
    Skickar en stor krya på dig kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag åt lite bär och drack lite kaffe, sen gick jag och lade mig igen och sov till 12, snuvan nästan borta men är trött och matt.... Kram ♥

      Radera
  4. Din stackare! Krya på dig!

    Det där häst- och vagnekipaget såg ut att ha ovanligt många hästkrafter. Typ fyra. Inte konstigt att dom försvann så snabbt ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla! ♥

      Hi hi hi, ja det gick undan men de där små hoppas jag inte fick dra så tungt lass....

      Kram ♥

      Radera
  5. Krya på dej, inget vidare med förkylningar. Tönk när vägarna bara bestod av häst och vagn. Vi har en sån gammal vagn i ladan. Ha det bra kraam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snuvan är borta, nu bara trött och lite hostig....

      Kram ♥

      Radera
  6. Nej, att vara förkyld är ju värre än att föda barn - åtminstone för killar;-)
    Krya på dig! Förresten är bilden med din "hälsodryck" enormt bra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var ju med tanke på dessa män som jag skrev som jag gjorde, men det förstod du ju, hi hi...

      Hälsodrycks bilden är inte min utan lånat, glömde skriva det...

      Kram ♥

      Radera
  7. Där skulle man åka, ser jättemysigt ut, tur du hann med att fota ,-)
    Då får du krya på dig, sommarförkylning är inget vidare.
    Men det ser ut som en dunderkur du unnar dig ,-) gott der det oxå ut.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ingefära skall vara bra mot mycket och det äter jag till det mesta....

      Kram ♥

      Radera
  8. Åh nej! Det var väldigt onödigt attblo förkyld. Hoppas den ger med sig snabbt! ❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snuvan är som bortblåst, kanske tillfälligt men vi får se.... Trött....

      Kram ♥♥♥

      Radera
  9. Kanske en återgång till häst och vagn vore bra. Mindre avgaser och lugnare tempo. Men det känns lite struligt med nattparkeringen....
    Trist med förkylning men blandningen av ingefära, honung och kanske mer cvitaminer kan göra dig pigg fort. Hoppas.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det brukar aldrig bli så långvarigt så det är nog snart bra igen. :)

      Kram ♥

      Radera
  10. Men vilken otur att du blivit förkyld för en sådan åkomma kan man klara sig utan. Hoppas att det är snabbt övergående!

    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det brukar det vara å vila gör susen... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Vilka små hästar det var framför den där vagnen! Önskar snart tillfrisknande!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, men dom var fyra så det gick väl bra hoppas jag....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.