Translate

.

.

torsdag 11 augusti 2016

Facebook









Som jag tidigare berättat så är jag inte aktiv på Facebook och har aldrig varit, fast jag har ett konto där nästan redan från starten. Många år alltså och jag har ännu inte funnit mig tillrätta och undrat varför det är på det sättet? Idag har jag bara några riktigt gamla vänner kvar från skoltiden och några andra. När jag får nya vänförfrågningar så lägger jag inte till någon, allra minst om det inte kommer en hälsning med några rader så jag vet att det är rätt person som frågar. Det händer allt för ofta att konton kapas och att de går in och skapar oreda på personens konto de kapat och dennes vänner. Det var bara det jag ville säga.............. :D)

EN hemlighet kommer här: Solen skiner, jippie! :D))




Trevlig fortsättning på dagen/kvällen det går så fort så jag vet allvarligt talat inte vad det är, men det ser ljust ut, hi hi hi..... :D)



Kram, K


22 kommentarer:

  1. Så härligt att solen skiner hos dig :) Visst blir man glad då!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har solen gått ner... :)

      Kram ♥

      Radera
  2. I vår lilla familj vågar vi vägra Facebook! Mannen min har ett företagskonto, det ska ju vara så, men det är allt.

    Jag vet att man kan bara låta väl valda vara med men jag vet ju dem jag inte skulle vilja ha och då skulle det bli ett sablans liv! Nä, bloggen duger så bra för mig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta är ett dilemma när några blir sura, men jag försöker förklara och sen lämnar jag det bara.... Kram ♥

      Radera
  3. Jag vågar också vägra Facebook. Har inget konto men kikar ibland in och kollar. Vilken smörja! Nej, tack!

    Här har vädret bjudit på allt drån hagel och regnskur till strålande sol och 20 grader. April kanske...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Solade lite idag, en halvtimma och det syntes direkt....Någon hagel har jag då inte sett till men lite regn kom...

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag får vänförfrågningar varje dag på fb o jag nekar dom. Oftast är det män från Usa som är änklingar eller skilda. Dom är bara ute efter pengar, jag har pratat med såna förr vetandes om att dom var ute efter pengar så ja spelade bara med.. Tyvärr är det många som går på det o ger bort sina pengar..

    Skönt att ni har sol, här är det skitväder o har varit länge. Sitter o fryser, så det är inte alls roligt.

    Ha en fin kväll vännen, kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag får förfrågningar från de jag känner men det är som jag skriver i inlägget inte säkert att det är från dem...

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag har också ett konto på FB sen många år, men är alls inte särskilt aktiv där. Nån gång per år kanske jag får ur mig nåt? Min FB "dog" när jag började blogga istället... :-)

    SvaraRadera
  6. Sedan jag startade bloggen och Instagram så använder jag inte Facebook mycket alls. Men eftersom jag har vänner som envisas med att ha det så kikar jag in då och då. Ja idag har vädret busat med oss ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, vädret har busat men jag passade på när solen kom fram och stack in mitt lilla tryne i den en stund. :D))

      Kram ♥

      Radera
  7. Jag strävade länge emot Facebook. Men så övertalade barnen mig att gå med. Och faktiskt har jag haft stor glädje av att där finna gamla vänner sen förr och vi har träffats igen IRL. Annars länkar jag i stort sett min blogg dit.
    Jag är volontär i MOD (MerOrganDonation) och då är jag med i en grupp, det är praktiskt.
    Haha, det lät som ett försvarstal, men jag suger åt mig godbitarna...
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du använder ditt konto till bra saker.....

      KL ♥

      Radera
  8. Haha....Kul bild. Hade den på fb förra veckan.

    Jag har nyss startat instagram och tycker det är jättekul. Om du har instagram kan du söka annechristineengstrom. Det är jag.
    Blir inte inne på fb lika mycket känner jag. Delar ju blogginlägg och tittar in till instagramvägrare. Vill ju besöka de med.

    Ja man får vara noga med vilka man tar in på fb.

    Ha det gött å sov gott.

    Nattinatti kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag snodden den från facebook men inte från din sida, hi hi...

      Nattinatti å sov gott,, kram ♥

      Radera
  9. Jag har inte Facebook. Instagram och bloggen räcker. Tiden är ju begränsad....
    Men jag vet ju att några, t.ex. vår bloggvän Gerd och flera nadra når ut till olika grupper som känns viktiga och det är något annat.
    Men jag känner att jag inte alls behöver vara aktiv där. Vill inte!
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är många som finner glädje i Facebook och det är ju helt i sin ordning. Men det skall också vara okej att inte vara aktiv där.

      Kram och nattis ❤

      Radera
  10. Ja, tiden går väldigt fort...nyss var jag på Malta..nu är jag helt plötsligt hemma igen! Vad hände med mina lediga dagar- jo har ju haft en alldeles underbar ledig vecka hos sonen!!!
    Kram och sov gott, säger hon som är väldigt aktiv på alla social medier..hihi!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Välkommen hem! 🤗

      Hur hinner du med allt? Förstår inte......

      Kram på dig ❤

      Radera
  11. Jag har också FB men är inte superaktiv där! Får jag vänförfrågningar från okända så nekar jag alltid och skulle någon bloggvän som inte känner mitt riktiga namn få en förfrågan från mig så skickar jag ett privat meddelande och berättar vem jag är!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥