Translate

.

.

tisdag 30 augusti 2016

Bosses lek 24



Denna gång skulle vi gå till ett bibliotek och fota några böcker som ser ut så här:

A: Bild på biblioteket
B: Bild på Kurt Wallander roman
C: Bild på bok som handlar om diabetes
D:En bok som handlar om Gotland
E: Bilduppslag på en delfin
F: Bild på en Astrid Lindgrens bok
G: Bild på en ABC bok
H: Bild på en bok som handlar om ämnet film
I: Bild på en poesidiktbok av en kvinnlig poet
K: Bild på en DVD
L: Bild på en bok du kan rekommendera åt andra


Stockholms stadsbibliotek 



H: En bok som handlar om film



J: En bild på memoarbok som handlar om en manlig person



K: En bild på en DVD



I: Bild på en poesibok av en kvinnlig poet


L: En bok jag kan rekommendera




F: En bild på en Astrid Lindgrens bok


Detta var vad jag orkade fota innan kroppen sade ifrån idag, kommer inte hinna dit mer innan tävlingen avslutas lördag kl 20:00

Tyvärr fanns inte din bok på hyllan Bosse bilden på boken lånade jag från dig. :D)




Kram, K




29 kommentarer:

  1. Duktigt jagat! Din rekommenderade bok har jag läst, och den var bra. Läskig men bra :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Läste den för hundra år sedan, fann den idag och valde den på skoj. 🤗

      Kram ❤

      Radera
  2. Du har ju Sveriges näst största bibliotek på gångavstånd, en guldgruva för Bosses lek!

    Roligt att du tog nedre halvan av listan och inte började med A.

    Bra jobbat, speciellt med tanke på att du fortfarande känner dig risig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, bara några minuter att gå... allt för nära. 🤗

      Kram ❤

      Radera
  3. Bra jobbat ,-)
    Du får krya på dig, tror du smittat mig via datorn, är matt, och mår inte bra.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Konstigt, jag har ju virusprogram. Ha ha ha...🤗

      Stor kram ❤

      Radera
  4. Trist med det sistnämnda. :( Men väldigt trevligt att återse biblioteket som jag besökt så himla gånger. Även KB var ett stamställe en tid.
    Redan i våras när jag började spåna på lekuppgifter dök bibliotek upp som en given kandidat. En lågoddsare för de som vet att jag är en "bokgubbe". I mitt hemliga word-dokument står det att den som är först med att lämna in denna uppgift ska ha 2 bonuspoäng. Grattis! Bibliotek ligger mig varmt om hjärtat. Jag trodde dock att du skulle "kopiera" min AL bok och välja Kajsa Kavat. :)
    Styrkekramar till dig. <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. KB hängde vi också på i slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet. Sågs vi tro? 🤔
      Oj, fick jag bonuspoäng för att jag var först, det tackar jag för. Nu sover jag gott, hi hi..🤗

      Nattiskram ❤

      Radera
  5. Det var ett mastodontjobb, så duktigt gjort! Är du förkylder? Uschiamej. Krya på dig!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänkte det var bäst att passa på när jag kände det gick, ville ju ha de andra med men fick lyda kroppen.

      KL ❤

      Radera
  6. Men vilken hejare du är, stort grattis till ett kanonjobb, kram kram

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat och det var en hel del du fick till.
    Jag satsar på detta på torsdag/fredag inser att det kommer att ta tid.
    Önskar dig god bättring och trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är glad för det jag fick med, bättre än ingenting som jag trodde först det skulle bli.🤗

      Kram ❤

      Radera
  8. Ja vilket jobb du gjort! Biblioteksbyggnaden gillar jag mycket, den är ju läcker även inuti ;-). Tror minsann att jag också läst S/Y Glädjen, men för så länge sedan så jag glömt vad den handlade om. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. S/Y glädjen är gammal som gatan 😄 den var väl aktuell på 80-talet.
      Nattkram 🤗❤

      Radera
  9. Snabbt och bra jobbat! krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Snabbt och bra minsann! Själv ska jag besöka biblioteket i dag :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, gissar att du kommer att få med allt... :D)

      Kram ♥

      Radera
  11. Det där klarade du riktigt bra :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du ljuger! :D) Jag hade fått med allt om jag mått bättre!!!! :D)

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Heja dej.....Biblioteksbyggnaden gillar jag,Jag blev alldeles förstummad när jag kom in i den ...en gång på 70talet ,när jag vistades en sommar i huvudtaden för sommarjobb

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, man får inte vara snurrig när man kommer in där... :D))

      Kram ♥

      Radera
  13. Jag fotade inte allt jag heller. Kul tävling och kul att se hur andra har gjort.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tittar in till dig nu och ser vad du har gjort... :D))

      Kram ♥

      Radera
  14. Visst var det en kul tävling och lika roligt se lekkompisars inlägg. Den här gången får man ju dessutom lite boktips. Bra kämpat kompis. Kram!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.