Translate

.

.

torsdag 7 juli 2016

Uppdrag granskning





Satt och njöt av en kärnfri vattenmelon, inte en enda kärna fanns det i den, trodde inte detta var möjligt.




Efteråt blev det en promenad, helt utan mål, upptäckte saker som jag tidigare aldrig sett. 
Lyssnar lite från tjatet i Almedalsveckan, sedan tittade jag på Uppdrag granskning om sjöfartsverket och deras köp av räddningshelikoptrar. Man ryser och inser hur bedragen man är, vi borde få större inblick i var våra skattepengar går..... Eller???

Sitter här och känner att jag blir arg, brukar ju annars fyllas med glädje när jag skriver till er men nu var det något som jag var tvungen att få ut nämligen lite ilska över hur korrupt allt verkar vara.


Solig kram, K








34 kommentarer:

  1. Husse såg det också och blev rejält upprörd. Märkligt att saker och ting inte kan få gå rätt till...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Märkligt är det inte för människor är giriga.... :/

      Kram ♥

      Radera
  2. Vi får titta på det programmet sen på playen...missade det igår!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gör det... Mysig kväll på dig.

      Kram ♥

      Radera
  3. Tittade inte på uppdrag granskning. Men betvivlar inte att det finns anledning till upprördhet.
    Din vattenmelon däremot blir man glad av! 😄
    Ha det fint idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, man får försöka ha lite balans mellan glädje och ilska. :D)

      Kram ♥

      Radera
  4. Skönt att få ur sig lite ilska. Man kan inte bara blunda och låtsas som ingenting och detta upprör nog flesta av oss grrrrrrr. ...Men solen fortsätter skina på mig och jag har semester så just nu känns allt så bra.
    Kramen


    SvaraRadera
    Svar

    1. Solen skiner här också och det är så skönt....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Förresten jag visste inte heller att det finns kärnfria Meloner...bara kärnfria vindruvor.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Man överraskas ständigt... :D)

      Radera
  6. Så de kärnfria har kommit till Sverige nu! Ni var ju en del som reagerade på att jag hade köpt det i Spanien. :D

    Just ja, jag började ju på ett inlägg på hur det gick till med de kärnfria. Kanske borde ta och publicera det snart!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, den kommer från Spanien.... Skall titta in och läsa om de kärnfria... ;D)

      Kram ♥

      Radera
  7. Du hade tur du! När Emma skrev om den där kärnfria så hittade hon minsann en kärna i den. EN HEL KÄRNA! Dåligt tycker jag... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tur? Ja inte var det skicklighet, he he....

      Kram ♥

      Radera
  8. Kärnfri vattenmelon? På riktigt? Nu måste jag på jakt :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skjuter du en så får du en med patron, he he.... :D)))

      Kram ♥

      Radera
  9. Korrupt är det och ARG blir man!
    Vattenmelon utan kärnor , måste vara EU:s förtjänst, det är väl mest sånt dom syssar med ,-)))
    Ha det fint nu KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. SANT! Hur i all sin dag kommer det sig att allt bara få fortsätta?

      Hi hi hi, EU har beslutat sig för att sluta mäta gurkor läste jag, men de kanske kan behålla det som hobby. ;D))

      Kram ♥

      Radera
  10. Kan inte se sådana program, blodtrycket går upp. Då är din vattenmelon bättre för mittblodtryck.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man får vara rädd om sitt blodtryck... :D))

      Kram ♥

      Radera
  11. Att går planlöst runt i stan brukar vi ofta göra. Å man upptäcker alltid nya saker precis överallt.

    Har varken följt tjatet i Almedalen eller kollat Uppdrag Granskning av den enda anledningen att jag också blir arg och sur, samtidigt som jag vet att det är verkligheten även är - tyvärr.

    SvaraRadera
  12. Kärnfria vattenmeloner köpte vi i Spanien och jag hittade de här hemma på ICA, men det känns lite skumt. Har inga problem med att ta bort kärnorna och få en icke manipulerad melon.
    Visst blir jag också f-d på alla som ska sko sig och det verkar som om alla som kan gör dte numer. Men bra att dte komme ri dagen. Tyvärr blir dte ju inte sen så mycket av det...
    Trevligt med en prommis och man brukar rensa hjärnan när man är ute och går och vädret i Stockholm är ju toppen.
    Stor kram!
    Håller nu tummarna för Frankrike....

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu står det 0-2 till Frankrike... :D)

      Stor kram ♥

      Radera
  13. Jag har kommit förbi den arga perioden i mitt liv. Jag har varit fackligt engagerad och nu spyr jag nästan på alla orättvisor och elände som finns, så då tar jag till avstängningsknappen. Inte fegt, enligt mig. Sparar mig en hjärtattack ;)
    Varm KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ju äldre jag blir desto argare blir jag, hi hi....

      Varm KL ♥

      Radera
  14. Vi tittade också på det, helt sjukt,man blir ledsen arg på riktigt. Härligt med kärnorna meloner. Ha det bra och kraam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart man blir arg.... Kram ♥

      Radera
    2. Kärnfria ska det så klart stå������

      Radera

    3. Hi hi, det förstod jag... :D)))

      Radera
  15. Vattenmelon som är kärnfrisk är gott och bra....mindre bra med orättviser i samhället.

    Ha en fin fredag vännen.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Orättvisor, jag tycker det är ett kriminellt förfarande....

      Kram kram i solen ♥

      Radera
  16. Jag har aldrig sett en vattenmelon utan kärnor, märkligt.

    Uppdrag granskning det är ett program som jag inte tittar på för jag blir alltid så uppretad och det tycker jag är onödigt. Det finns så många oärliga människor och maktlystna och de passar alltid på så fort de får chansen. Svårt att komma tillrätta med, kan jag tänka mig.
    Kram till dig och trevlig dag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så länge dom kan så kör dom på, politikerna vill inte förändra eller sätta punkt för detta så de ansvarar lika mycket dom om inte mer...

      Kram och solig kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.