Translate

.

.

tisdag 26 juli 2016

Salig blandning





Nordiska museet 

Jag hade en dröm där det fanns en stor hund (dock inte denna på bilden under) Hunden lade sig på rygg och ville kela, den var så full av kärlek att det nästan brann om den. Där låg den på rygg timme efter timme och bara njöt och utstrålade värme och kärlek.


Det är fruktansvärt varmt och fuktigt. Luften i lägenheten är obefintlig efter ventilationsgubbarna var här och justerade... :(


Nu fick jag ett annat mönster i min kaffekopp, visst ser det ut som ett djur?

 



Skall iväg så jag hälsar på dig senare under dagen, må så gott och ha en fin dag vackra själ.



Kram, K


24 kommentarer:

  1. Varmt & gött nu ....
    Tycker det liknar ett Hjärta ♥ i koppen hihi

    /Kramelikram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag ser en minigris, hi hi...

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Visst kan man röra ihop mycket i drömmarna. Och värst tycker jag det är om man vaknar till på morgonsidan och sen somnar om. Då drömmer jag som mest!
    Ja, så knasig min bild har blivit här inne på din sida?? Men om du går in och klickar på mina kommentarer så finns halva jag på min header??
    Vet att det har hänt ett par gånger tidigare. Men lite märkligt är det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vad är det som har hänt tro? Jaja du får gärna vara stor, hi hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  3. Hunden visade "tillit" också.
    En hund som visar magen ödmjukar sig för den som den visar den för och ligger den länge så har den släppt på försvaret.

    Jag tycker att det ser ut som en pussmun i koppen.

    Önskar dig en fin dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh det låter ju jättefint, undrar vem det är som ödmjukar sig, kanske
      är det jag? :D))

      Kram ♥

      Radera
  4. Hej hopp ville kolla av att du har det bra :) fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp, här är allt bara bra, tack! :D))

      Kram ♥

      Radera
  5. Visst är det varma dagar!Man får ta sig flera stopp.
    Djurgården verkade behaglig och med många träd som ger skugga.
    Satte på bordsfläkten inne när jag satt och jobbade (läste faktalitteratur inför ett jobb) och det var klart svalkande. Rekommenderas att inhandla en.
    Har den även på nattetid och den plus korsdrag gör det lättare att sova.
    Önskar dig en fin dag!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fläkt får jag tänka på.... :D)

      Stor kram ♥

      Radera
  6. Vilken otur att det blev sämre efter justeringen av ventilationen. Tvärtom vill man liksom att det ska bli...

    Hoppas du får en bra dag i värmen. Hos oss är det lite svalare men helt ok ändå!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade bra ventilation innan justeringen, någon annan granne fick min bra ventilation medan min ströps till...

      Kram ♥

      Radera
  7. Ja, 25 grader ömsom sol och moln samt några blixtrar i bakgrunden är väl en bra sammanfattning av den här dagen efter klockan 14:00. Men jag klagar inte, snart drömmer vi oss tillbaka till den här underbara sommaren.

    Din kaffesump ser ut som en minikrabba, alternativt en klo.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Minikrabba? kanske något för kräftkalaset... :D))
      Klorna är bäst!!!

      Kram ♥

      Radera
  8. Du kommer nog att bli hundägare inom en snar framtid. Drömmar är både härliga och obehagliga. Mina har varit röriga ett tag. Att bo i en bastu tror jag är orsaken. Du har ingen balkongdörr och kan ha öppet på nätterna? Jag brukar öppna altandörren och kliva ut en stund. Då är det ljuvligt. Sedan gäller det att hinna somna för utvädringen varar inte i sovevigheter. :)
    Hoppas du ska göra något spännande idag.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nix Bosse det kommer jag INTE att bli. :D) Jag bor mot gatan så jag kan inte ha öppet tyvärr, parkour-personer kanske hälsar på... :D))
      Visst sover vi sämre i värmen men nu tror jag att vi får lite svalare....

      Kram ♥

      Radera
  9. Ja, dessa dagar ligger man still. Eller sitter. Eller går ut med hunden tidigt eller sent. Inte mitt i värmen. Ventilationen kanske bara inte märks så bra dessa stillastående dagar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet du, jag har aldrig gått så mycket som nu i värmen, kom på mig själv att leta efter svalkan, så det blev många steg och jag har inte funnit den än.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  10. Snacka om högsommarvärme! Men här har det nu regnat, liksom i stan va? Det behövdes!
    Hundar är underbara djur! Mysig dröm :-)
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nu på kvällen blev det behagligt, solen skiner lite svagt mot husväggen. :D)

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Värmen går drt ej att klaga på, kom dock en åsk och regnskur i em. Kvällen klar och varm igen. Ha det bra kramar

    SvaraRadera

  12. Det är härligt att kunna gå ut utan kläder. 🤗 nåja Så många
    iallafall. 😉
    Kram ❤

    SvaraRadera
  13. Det var en fin, stor hund det där. Den på bilden, alltså :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥