Translate

.

.

onsdag 13 juli 2016

Pannkaka med honungsmelon i smeten





Blev så sugen på pannkakor och fick för mig att tillsätta honungsmelon i smeten, det blev helt okej men jag märkte inte så mycket av melonen när jag åt mina pannkakor.


Här kan man ana något som sticker upp ur pannkakan, nämligen melonen...... :D)


Igår öppnades himmelen och småspikar kom ner, tur jag inte var ute för då hade jag blivit ihjälstucken av spikarna... :D))


Efter en stund återkom solen och allt var glömt och förlåtet, hi hi hi... Bilden ovan är från i söndags...



Titta så ren och fin kaffesump   kaffespår i min kopp, Någon som känner sig hågad att tyda? :D)


Glad onsdag på dig finaste du, å stort tack för alla förslag om headerbilden, vi får se vad det blir och när jag byter...


Kram, K ♥

12 kommentarer:

  1. Gott med pannkaka, och bra tips där. Honungsmelonspannkakor var nå nytt.

    Regna småspik är oskönt. Men man slipper duscha haha.

    Ska du byta header?? Det är väl bara att byta det haha. Det är roligt att byta ibland tycker jag. Skulle vilja se dig där uppe på headern jag. När du sitter på nåt vackert ställe och kanske njurar av någon glass? Somrig bild.

    Nåväl......det är "big time" för lunch nu. Men det blir inte pannkakor.

    Ha det gott fina du och du.......allt som har med andligt är spännande. Jag vet inte om jag vill veta nåt om framtiden. Bäst leva här å nu.

    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar att prova nya saker i maten, oftast blir det okej...

      Kramelikram ♥

      Radera
  2. Honungsmelon i pannkakan? Det var nog en tanke som aldrig slagit mig och aldrig hade gjort det heller. Men det kan vara så mästerverk sker också! Emellanåt, i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var inte alls så tokigt, prova får du se... :D)

      Kram ♥

      Radera
  3. Honungsmelon smakar ju inte mycket ens utan pannkakssmet så...

    Dina småspik är betydligt större och vassare än de jag la upp måste jag säga. Bra fotat där!

    Sumpen - ja, den ser ut som en äppelskiva.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Honungsmelon makar tycker jag, fast kanske inte så mycket när den blev till pannkaka, hi hi... Jaha, det kanske är meningen att jag skall göra en äppelkaka.. :D))

      Kram ♥

      Radera
  4. Oj vilket regn! Tur du inte behövde ge dig ut i det...

    Jag ser en smajlis liggandes på tvären där i sumpen :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi.... 😉😁😉

      Kram ❤

      Radera
  5. Honungsmelon i pannkaka låter väldigt gott! Jag åt också melon idag, fast varken honungsmelon eller pannkaka. Vi hade vattenmelon i sallad med vinägrettedressing.
    Jag skulle gärna vilja släppa ut min medialitet, men jag får för lite lugn och ro för att den ska komma igenom. Hur som helst, så tycker jag att kaffesumpen talar om en öppning till någonting som kommer att bli väldigt positivt för dig. Men precis vad det är vet jag inte.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din sallad lät god...

      "Öppningen till något" låter utmärkt å det köper jag rakt av. 🖒

      Kram ❤

      Radera
  6. Vad gott med melon i pannkakan! Kanske får du ta i mer nästa gång för att få mer smak, för den är ju ganska mild i sin smak.
    Hos oss blev det inte så mycket regn igår, men jag är ju längre söderut, Södermalm alltså. Men en skur blev det och sedan sken solen igen.
    tt vara synsk är ju en gåva och kanske får vi ta del av den vid tillfälle. Spännande är det i alla fall. Och visst är det intressant att se vad som ska hända här näst.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Huvudsaken är att pannkakan smakade just pannkaka, hi hi..

      Stor kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥