Translate

.

.

tisdag 5 juli 2016

Jag visste vĂ€l att de var livsfarliga. 😕






 Jag har ju tidigare berĂ€ttat hur obehagligt jag tycker det Ă€r med alla byggnadsstĂ€llningar och hur jag försöker undvika dem och gĂ„ omvĂ€gar. Men du Ă€r det sĂ„ att det har jag inget för dĂ„ det stĂ„r en ny hotfull byggnadsstĂ€llning runt hörnan.... :(


Denna skönhet bor i mitt hus och Àr bara 9 veckor. Idag sÄg jag honom stÄ och tugga i sig tuggummi som nÄgon bara spottat ut pÄ marken. Han verkade stormförtjust men det tror jag inte han varit sÄ lÀnge om det fastnat i tÀnderna. Fattats bara att han börjat blÄst bubblor ocksÄ, ha ha ha...




Kram, K ❤

30 kommentarer:

  1. Just nu tycker jag att hela stan Àr fylld av byggstÀllningar och de Àr svÄra att undvika, Kansk efÄr du försöka bli vÀn med dem...
    SvÄrt i och för sig men kanske kan det gÄ.
    Hunden Àr sÄ söt men kanske skulle bubblorna fastna i pÀlsen sÄ tur det inte blev nÄgra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bli vÀn med byggnadsstÀllningar tror jag aldrig kan bli aktuellt. Nu Àr det bevisat att mÄnga Àr livsfarliga bÄde för förbipasserande och för dem som jobbar dÀr. Nej, papper pÄ att de Àr utbildade för jobbet mÄste visas... och att de Àr uppsatta pÄ rÀtt sÀtt...

      Kram Ă„ Wales förlorade. ❤

      Radera
  2. Ja, det var en söt liten rackare! Men var har han gjort av svansen, stackaren.

    ByggnadsstÀllningar Àr lite lÀbbiga och jag gÄr inte heller sÄ gÀrna under dem, man ser ju saker segla ned ibland. Hua!

    SvaraRadera
    Svar

    1. NÀr det kommer upp sÄ mÄnga överallt sÄ Àr det ju omöjligt att undvika dem helt... hua ja..

      Kram ❤

      Radera
  3. Å, vilken liten sötnos!

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det Àr sÄ sjukt mycket arbetsplatsolyckor inom byggbranchen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag vet... 😳

      Kram ❤

      Radera
  5. Byggbranschen Àr lÄngt ifrÄn sÄ sÀker som man skulle önska. Stora firmor har nog ganska bra rutiner, men sen tar man ju in olika smÄfirmor, och de har oftast inte rÄd att beakta sÀkerheten... illa! Galet söt vovve!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Billig och outbildad arbetskraft Àr tyvÀrr lockande för den giriga, följderna kan bli katastrofala.

      Kram ❤

      Radera
  6. Vilken liten sötnos! :-)

    Det Àr hemskt att det ska vara sÄ dÄlig sÀkerhet pÄ mÄnga arbetsplatser. Inte minst hÀr i Spanien ser man mÄnga skrÀckexempel...

    SvaraRadera
    Svar

    1. HĂ„ller med dig...😳

      Kram ❤

      Radera
  7. Vilken gullig lite vovve!
    Och visst Àr det hemskt med alla dessa olyckor pÄ arbetsplatserna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja,det Àr rent bedrövligt.

      Kram ❤

      Radera
  8. Äntligen ger jag mig tid till en bloggrunda....utan stavar förstĂ„s. Visst Ă€r de lĂ€skiga dessa byggstĂ€llningar och framför allt dĂ„ det blĂ„ser. Ha nu en skön Onsdag. Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, de Àr lÀskiga och Ànnu mera nu nÀr man vet att det fuskas...

      Kramelikram ❤

      Radera
  9. Trodde sÀkerheten var bra pÄ svenska arbetsplatser, men dÀr ser man.
    Glöm inte heja pÄ Wales i kvÀll!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. MiTT hejjade rĂ€ckte inte till.. 😕

      Kram ❤

      Radera
  10. Byggkranar Àlskar jag, byggstÀllningar hatar jag. Undviker dom ocksÄ.
    Hunden Àr fulsöt tycker jag;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det Ă€r riktigt svĂ„rt att undvika dem, jo man kan hĂ„lla sig pĂ„ sjön för dĂ€r Ă€r dom inte. 😁

      Kram ❤

      Radera
  11. Det Àr hemskt med alla arbetsplatsolyckor (Ä andra olyckor ocksÄ för den delen). Dessutom kan ju mÀnniskor som bara gÄr förbi rÄka illa ut. Söt vovve!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det Àr det jag tÀnker...

      Kram ❤

      Radera
  12. Jag har ocksÄ tÀnkt som du angÄende dessa byggnadsstÀllningar som verkar finnas runt om i Sthlms omrÄdet. Stark blÄst, dÄ kan det hÀnda mycket.
    HĂ€rlig vovve.
    Kram!



    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi Àr mÄnga som ogillar dessa...

      Kram pĂ„ dig ❤

      Radera
  13. SĂ€ger som alla andra.
    Voff. KL ♥

    SvaraRadera
  14. Vilken liten raring! För valpar finns det mycket spÀnnande pÄ marken! Ja, Àven för Àldre hundar ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Han blev helt galen i detta tuggummi, tuggade och tuggade, innan jag sÄg det och slet ut tuggummit frÄn hans mun...

      Kram ❤

      Radera
  15. Åh vilken sötnos :) skön kvĂ€ll kram

    SvaraRadera



Du vet vĂ€l att du Ă€r ren och skĂ€r kĂ€rlek? ♥