Translate

.

.

torsdag 21 juli 2016

En bok...................................






Eftersom jag numera har svårt att läsa böcker men ändå saknar det då tar jag fram böcker som tidigare tilltalat mig och givit mig många A-ha insikter. Detta är en av dem som varit väldigt givande att läsa. Att leva livet fullt ut betyder kanske för många att man skall göra så mycket som möjligt och allt skall vara så stort. För mig betyder det att leva livet fullt ut att våga leva i världen inom mig och handla och verka helt utan yttre påverkan. Att ha tillgång till källan där förnöjsamheten finns.






Idag har vi en ny härlig dag framför oss, vaknade före sju av att solen hälsade godmorgon! ☺ Nu är frukosten uppäten och jag skall bege mig ut på äventyr.


Må så gott och kram på dig.



14 kommentarer:

  1. Godmorgon, jag vaknade av samma sol, även om jag hade en gossigare sol här igår och saknar honom ;)
    Författaren till din bok känner jag igen.
    Klokord. Det gäller att leva från ens eget perspektiv.
    KL ♥

    SvaraRadera
  2. En del böcker tilltalar mer än andra och de läser man gärna om!
    Och visst ska man försöka leva livet fullt ut. Och det gör man ju på det sätt som passar en bäst!
    Ha en riktigt fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Att göra så mycket som möjligt är inget mål för mig. Många gånger kan det tyda på en inre stress så det gäller att hitta det sätt som passar en bäst själv!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Boken har jag läst och i ett par omgångar och den tilltalar mig mycket. Roligt att läsa att du också har glädje av den och läser den på nytt. Definitionen på vad som är "fullt ut" för olika personer varierar men jag gillar verkligen tankegångarna i boken.
    Önskar dig en härlig dag och njut!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Låter som en passande bok för mig:)) Jag är en sådan person som vill få gjort så mycket som möjligt av livet innan det är försent!! Det som även är viktigt att lyssna på sin kropp hur mycket man vill få ut av saker och ting och i vilket tempo. Njut av boken och dagen. Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med dej, jag har lärt mej mycket av att tänka så. Har haft jättesvårt att ta dagen som den kommer, idag är det något jag uppskattar högt. Ha en jättefin dag kraaam

    SvaraRadera
  7. Behöver du kanske nya glasögon? Ser ut som du måste läsa väldigt nära... ;-)

    Hoppas du har haft en skön dag i solen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänkte senast idag att jag behöver glasögon på riktigt....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥