Translate

.

.

tisdag 24 maj 2016

Underbara Stockholm




Den här synen mötte mig när jag kom in i humlegården igår, härligt!!!! ☺


Hjalmar Söderberg  fick också vara med på bild, men titta så illa jag tagit
bilden, det är knappt Hjalmar fick plats med huvudet...




Mitt i skogen på väg till tandläkaren på Norrmalm, det är knappt man tror
det är sant.... ☺ Men så ser det ut på en bit av Birger Jarlsgatan.

Idag blir det uppåt 25 grader och sol så idag njuter jag. (Igen) ☺


Hoppas du har det bra vem du än är och att kärlek och glädje omsluter just dig.




Kram, K






34 kommentarer:

  1. Lyckos ni i Sthlm som snott det vackra vädret!
    Här hålls vi med mulet och regn till em, kanske tom åska.
    Nåväl, vackra bilder du bjuder på. Full fart.
    Jag har såväl kärlek som glädje i mig, tack och KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag har vi verkligen haft det fint här..

      KL ❤

      Radera
  2. Även här är det en härlig och varm försommardag så jag klagar inte :D

    Kram och ha det gott i solen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det blev så mycket sol att det slutade med huvudvärk...

      Kram ❤

      Radera
  3. Tack för dina fina bilder från Humlan, en vacker oas i vårt vackra Stockholm.
    Jag skanar förstås Stockholm och gläds över att se foton därifrån.
    Stor kram och trevlig tisdag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk att detta är mitt i stan, rätt fantastiskt...

      Kram ❤

      Radera
  4. Lyckost du som har ett sådant härligt väder. Här regnar det, är mulet och 11 plus. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Riktigt kanonväder blev det men i morgon får vi betydligt svalare...

      Kram ❤

      Radera
  5. Det är en härlig tid nu! Här strålar solen med och det har "varnats" om att det nästan kan bli 30 grader. Ojoj! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Härligt kort och gott.

      Kram ❤

      Radera
  6. Men kom jag med på bild ,-))))) kul! ,-)
    Härligt ser det ut,-)
    Visst är Stockholm härligt, fina bilder och jag förstår att du njuter ,-)
    Ha det jättefint, visst är det varmt och skönt KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förlåt, trodde inte du skulle märka att du kom med... hi hi...

      Kram ❤

      Radera
  7. Haha vilken rolig syn! Man vet aldrig vad man stöter på när man är i stan. På min väg från båten till tunnelbanan i morse mötte jag mest svanar, ankor och kaniner. Man kan ju tro att man bor på landet ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jodå, vi behöver inte gå långt för att råka på dessa.. :D)

      Kram ❤

      Radera
  8. Humlegården är bra härlig den! :)
    Och trots att jag jobbar ett stenkast ifrån går jag sällan dit. Skäms på mig!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är så det är, det som är nära ser man inte... :D)

      Kram ❤

      Radera
  9. Nära att lägga benen över huvudet och låta tårna ta i gräset på första härliga bilden ..
    och Hjalmar S hade ju så mycket i huvudet så :-)
    Kram Cc!

    SvaraRadera
    Svar

    1. "Tårna ta i glaset" :D))

      Kram ❤

      Radera
  10. Vilken härlig bild med alla ben i luften. :) Det vackra sommarvädret lockar verkligen ut människor och vad skönt att gympa/yoga utomhus istället. :) Här blev det 29 grader varmt idag. Helt galet! :)

    Sköt om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte hur varmt vi fick men det blev en stekhet sommardag.

      Kram ❤

      Radera
  11. Såg att det är +9 grader i Falun idag, så snacka om att vi har haft en fantastisk sommardag! Jympa i Humlegården? Jo jag tackar jag! Men det ser inte ut som F&S? Härligt är det i alla fall!
    Hjalmar Söderberg, borde läsa boken jag har av honom: Doktor Glas..
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilken skillnad trots att det är rätt så nära.
      Sätt dig ner och läs doktor glas vetja... :D))

      Kram ❤

      Radera
  12. Ja, snacka om hur vackert det är i ett somrigt Stockholm när alla vaknar till liv!

    Har också svårt ibland att få med huvudet eller andra delar på skulpturer, speciellt när det är soligt, för då ser man ju knappt vad man fotar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte dåligt att gå genom skogen mitt i storstan... :D))

      Kram ❤

      Radera
  13. Birger Jarlsgatan är fin! Jag gillar den delen av Stockholm - eller kanske jag borde skrivit gillade, för det är många år sedan jag var där.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Visst e det en fin gata.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  14. Stockholm är verkligen en underbar stad! När den visar sig från sin rätta sida är staden helt oslagbar :-)

    Ha en härlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Går man vid vattnet så han det även vara fin i oväder... :D))

      Kram ♥

      Radera
  15. Alltid roligt med dina Stockholmsbilder! Har ni så varmt!! Det har vi inte i Wales, absolut inte!
    Njut av det vackra vädret och den vackra staden!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag kan jag meddela att det är betydligt svalare och grått...

      Kram på dig ♥

      Radera
  16. Visst är Stockholm en vacker stad!
    Njut och ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Igår njöt jag i dag njuter jag också men inte av vädret... :D))

      Kram ♥

      Radera
  17. Vad härligt och varmt ni har det i Stockholm. Hos mig är det grått grått grått.

    Kramelikram från mig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta var igår idag är det grått och kallt....

      Kramelikram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.