Translate

.

.

onsdag 18 maj 2016

Sparris....





Sparris, stan är full av sparris, he he, en text kom upp i mitt huvud,
en text som bara finns där.... ☺




Jag smorde en form, skalade och lade på 
sparrisen,  fryst lax och hällde över bearnaisesås över och sen in i ugnen
  i 30 min, klart, å våldsamt gott.
Till det hade jag sallad, rödlök och lime.


Idag visar sig solen men väderkartan visar annat, nämligen moln.
Rättar mig efter det jag ser och inte efter det jag läser.... ☺

BÄST SÅ


Kram, K








40 kommentarer:

  1. Åh så gott det ser ut! Mmmmm!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp det var gott! :)

      Kram ❤

      Radera
  2. Sparris är inte dumt det - och din mat såg verkligen god ut :-)

    Här ser jag moln men sajterna säger sol. Jag väljer alltså att rätta mig efter det jag läser. :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, ja vi får rätta oss efter det bästa.:D))
      Kram ❤

      Radera
  3. Lät SÅ gott och ser smarrigt ut!

    Här vet jag inte vad vädret hittar på, hihi, kanske jag ska hjälpa till?
    Jag är nöjd och glad (förutom på Blogger, som segar sig när jag ska svara på kommentarer, samma som i förra veckan).

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har jag inte märkt något konstigt med bloggen...

      KL ❤

      Radera
  4. Sparris är jättegott! Och din rätt såg väldigt smarrig ut :)
    Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blir jättegott att göra på detta sätt...

      Kram ❤

      Radera
  5. Mm, vad det låter gott! Har faktiskt aldrig tänkt på bearnaisesås till lax. Måste provas!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Prova, enkelt och bra...

      Kram ❤

      Radera
  6. Ett recept helt i min smak! Gott och samtidigt snabblagat :D

    Kram och god fortsättning på onsdagen <3

    SvaraRadera
  7. Din läckra maträtt lyser som solen...
    Det ser så gott ut. Någor jag ska prova här.
    Gott om sparris dessutom.
    Skönt om den sol jag skickade tillbaka har anlänt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för solen, du är allt bra snäll du... :)

      Kram ❤

      Radera
  8. Det där såg ju sjukt gott ut. Lägger det i min mentala receptbank!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, gör det... :)

      Kram ❤

      Radera
  9. Oh, så vansinnigt gott! det är ju sparristider nu, så det gäller att passa på ! Kram

    SvaraRadera
  10. Åååååhhhhhh så gott! Vi åt också vit sparris häromdagen. Den smakar ju så mycket godare än den gröna. Mums!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man kan gratinera den i vitlök också... Mums!

      Kram ❤

      Radera
  11. Vit sparris är verkligen en lyxig favorit.
    Och ditt val av tillbehör i formen låter inte alls dumt det heller! :)
    Idag har det varit riktigt soligt och fint.
    Och jag har varit ute hela dan och njutit på kolonin.

    Kram :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, vi fick lite härlig sol, var lite för varmt klädd...

      Kram ❤

      Radera
  12. Det där lät som en rätt för mig. Sparris är jätte gott att ha till fisk. Både vit som grön:))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grön sparris gillar jag också...

      Kram ❤

      Radera
  13. Sparris är gott! Men jag är inte så förtjust i bea, så jag får kanske hitta på en annan kombo ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kör med vitlök, jättegott...

      Kram ❤

      Radera
  14. Så gott, så smart, se och strunta i väderleksbilden.. sparrisen smakar lika bra :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sparris kan ätas i alla väder..:)

      Kram ❤

      Radera
  15. Sparris finns överallt kommenterade gubben, vad är det med sparris?
    Jag vet inte, det finns tydligen att köpa överallt och dom annonserar om det.
    Är det gott? ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skrattar åt gubben, sött... ;)

      Kram ❤

      Radera
  16. Ojojoj så gott! Sparris,lax och bea..mumsfilibabba!
    Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram!

    SvaraRadera
  17. Men det där har jag inte provat lät riktigt gott !!!!
    Måste testas återkommer med vad jag tyckte !!!
    Jag hoppas att du haft en riktigt bra dag !
    Kram och Sov gott

    SvaraRadera
    Svar

    1. Prova du, enkelt och bra... :)

      Kram ♥ PS skall inte sova än klockan är bara lite över tre, he he....

      Radera
  18. Mm sparris är ju sååå gott önskar dig en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo det är gott med sparris, tror det är nyttigt också även i bea... :D)

      Kram ♥

      Radera
  19. Det är skönt när maträtter går smidigt och snabbt att laga till och samtidigt blir smaskens ☺
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ibland är nästan det enkla bäst....

      Kram ♥

      Radera
  20. Det ser verkligen gott ut, verkar också lätt att tillaga, en fördel.
    I morse hade vi helmolnigt men nu tittar solen fram. Jag gör som du, tittar ut.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varm kram och fin resa till dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥