Translate

.

.

måndag 9 maj 2016

Söndagspromenaden




En promenad inför fina TantsGlad SÖNDAGSPROMENAD


Jag skulle önska att jag kunder skriva exakta namn på platser vi ser men jag kan inte det för jag lägger aldrig namn på minnet, måste komma i håg det viktigaste först. ☺
Brunnsviken ser vi rakt över vattnet.






 Sen hittade jag denna sötnos, kan du se vad den liknar?





Vi får en ny solig och fin dag, läste
att i Spanien och Portugal regnar det.
Jag är salig och bara njuter av värmen och solen  kunde jag
så skulle jag krama om vädret så hårt jag bara kunde och hålla det krampaktigt kvar. ☺



En fin dag till dig vackra själ, glöm inte berätta vad du ser
i nedersta bilden. ☺



Kram, K


25 kommentarer:

  1. Underbara bilder och vilken härlig värme vi har!

    Kram och ha en fin måndag :D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja nu har sommaren kommit, gud så fint vi har....

      Kram ♥

      Radera
  2. Bara krama så hårt du kan i solvärmen så den stannar. Här har det verkligen regnat÷/ Efter regn kommer sol....Tack för din runda. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kramar vädret och hoppas att du få sol fort som attan...

      Kram ♥

      Radera
  3. Vet du....jag tycker stubben liknar en mindre hundras...vad heter den nu?? Kavaljer eller nåt sånt. Men den liknar en nalle åxo hihi.

    Jättefina bilder och promenad. Nu är sommaren här på riktigt.

    Tack för länk. Jag länkar dig på fredag, eftersom de som sätter in "söndagspromenaden" en söndag får sin länk insatt då.

    Kramelikram fina du

    SvaraRadera
    Svar

    1. Okej du säger hund och nalle... :D)

      Kramelikram ♥

      Radera
  4. Men alltså... Jag blev alldeles förvirrad här??? TantGlads skyltsöndag? Har BP möjligen börjat med söndagspromenader nu??? :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. TACK - jag är hopplös!!! Har ändrat och hoppas ingen drabbats allvarlig av felet, he he... Kram ♥

      Radera
  5. Stubben ser förresten ut som Homer Simpson :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Homer Simpson säger Ama... :D))

      Kram ♥

      Radera
    2. Vilken utmaning du ger oss och mig med sötnosen :-) Jag ser fler hundansikten, en vädur längst ner vid roten .. två kanske, hängbuk eller är det bröst, kvinnliga former .. Det finns något lesset över de figurer jag ser åt alla håll .. och i det hela en väldigt vacker trädstam! Min bloggvän vad ser du?:-)
      Härligt inlägg!
      kram

      Radera

    3. Tove, jag ser en nalle.... :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Vilken skön promenad längs brunnsvikens vatten. Jättetervligt att gå med. HJag är i dessa trakter alltför sällan.
    Härliga, somriga bilder.
    Och delen av trädet med nedre området tycker jag liknar en kvinna som sitter ner och vilar sig i solen.
    Och visst håller vi i det fina vädret så kan resten av Europa nu har lite sämre.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu får vi nog några dagar med lite svalare väder så vi
      får leva på det som varit....
      Stor kram ♥

      Radera
  7. Härliga somriga bilder ;))...är dom från Stockholmstrakten ?...Idag kom kylan tillbaka till oss, och tyvärr verkar det som hela landet ska få kyligare väder framöver ;((
    Visste du att Tant Glad (Anki) bor i samma stad som jag och vi har träffats ett antal gånger, det är väl roligt, hon var hos mej och hälsade på i min loppis förra veckan ;))
    Roligt att träffa sina bloggvänner (om man bor i närheten förstås)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jodå Bia jag vet att du känner Anki hon brukar ju berätta när hon varit på loppisen.... Kram på dig ♥

      Radera
  8. Det var ju en himla tur att du åtminstone kunde peka ut Brunnsviken;-) Kan precis som du sällan minnas platser, så jag fotar alltid gatuskyltarna för att komma ihåg.

    Å sötnosen är absolut en nallebjörn:-)

    Jag njuter precis som du av det härliga vädret:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tyyyyst, det kan ju bli en vana... :D) Nej jag lovar, det är Bara Brunnsviken och Hagaparken jag känner till. :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Vilken härlig söndagspromenad du bjöd på ❤️
    Underbara varma härliga bilder Tack för den finaste !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har vi haft så många härligt fina dagar så det har blivit mycket fotande...

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag läste igår att Sverige hade varmast i Europa, varmare än medelhavsländerna. Det känns lite som upp- och nervända världen.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag läste också det....

      Kram ♥

      Radera
  11. Så underbart varma och soliga bilder! <3 Åh det har varit en fantastisk helg. Helt otroligt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Verkligen, åh så man behövde detta väder....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.