Translate

.

.

måndag 30 maj 2016

Korvmoj och debatt






Inte för att jag äter så mycket korv men korvmojen är på väg att
glömmas bort, själv har jag många glada minnen med hur vi glada i hatten
frossade i korv på väg hem på natten.



Partiledardebatten fick jag för mig att lyssna lite på igår, utan att döma så kan
jag bara konstatera att alla är fastlåsta på sitt, vet inte om detta är vad som kallas tunnelseende?





Idag blir det nog en fin dag, solen skiner och jag hoppas 
den nya veckan startade bra för er alla.


Kram, K




26 kommentarer:

  1. Jag kan hålla med insändaren - men pucko var aldrig en favorit hos mig. Men en vanlig, hederlig varmkorv sitter aldrig fel :-) Fast tyvärr sätter den sig på fel ställe... ;-)

    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pucko köpte jag alltid då, idag är jag inte så pucko... :D)

      Kram ♥

      Radera
  2. Jag nog ätit en och annan varmkorv i mina dar.
    Serverades också på simklubben i lördags, men jag åt ingen.
    Glad måndag! KL ♥

    SvaraRadera
  3. Det är ju bedrövligt.
    Jag är en sån som gärna hugger i på en korv när hungern slår till och jag är på språng.

    Här har dagen börjat med sol och värme och frukost i trädgården.
    Men ska väl kanske göra liiite nytta också. Kanske! ;)

    Svar: Det är bara toa, dusch och varmvatten som saknas! Men riktigt mysigt är det! :)
    Ha det fint idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, du har verkligen gjort det mysigt.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Har liknande minnen och då var det korv som gällde :D Vore verkligen synd om den försvinner...

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Äter ingen korv så försvinner den ju....

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Nej, inte får våra gamla korvkiosker försvinna!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man saknar inte kon före båset är tomt. :D)

      Kram ♥

      Radera
  6. Varmkorv med bröd från en korvkiosk har jag ätit många gånger när barnen var små. Men sen barnen blev större har jag sluppit varmkorv med bröd. Någonting jag inte saknar idag i alla fall. " ler " Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den tiden hör till det förgångna, nu har vi spolat korven för annat...

      Kram ♥

      Radera
  7. Korvmojar finns kvar längs Sveavägen i Stockholm och flera på Söder...Men visst är de på upphällningen och utrotningsghotade.
    Jag tar gärna en "vurre" då och då.
    Partiledardebatten såg jag också och intressant var att tunnelseesndet var påtagligt och att Stadsminsitern med bisittare inte svarade rakt på en endaste fråga. Allt skulle utredas. Och nu är det ju även tillsatt en samordnare som ska samordna regeringen. Lite Ankeborg är det...
    Skönt med sol över Stockholm.
    Saknar att vara där just nu....
    kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo jag vet att det finns några på Sveavägen.
      Jag tycker det är skrämmande att se och tänker: Vad i herrans namn är detta?

      Kram ♥

      Radera
  8. Tunnelseende, skygglappar, inskränkta... ja, det finns nog många uttryck för det du beskriver.
    Korvmoj? Jag gissar av sammanhanget att det betyder korvkiosk. Har aldrig stött på ordet korvmoj förut. Det var faktiskt inte dumt alls på den tiden man kunde köpa en kokt korv med bröd. Det var vad jag längtade efter när jag var gravid med mitt andra barn.
    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Haha ja, tiderna förändras och så är det ju...! Jag gillar falafel och annat "trams" men jag äter iofs gärna en korv då och då också. Har hittills inte haft svårt att hitta dem ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, ja vet man bara vart man skall leta så... :D)

      Kram ♥

      Radera
  10. Det är lite med korvmojen som med kyrkan - "inte för att jag äter korv va - men vart tar korvmojarna vägen"? ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, sent skall synden vakna... :D)

      Kram ♥

      Radera
  11. Korv med bröd å en pucko är väl det godaste som finns nästan.

    Kommer ihåg att jag skrev om detta (korvkiosk och korv) i fjol någon gång.

    Ha en fin kväll å Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu när korvmojarna håller på att försvinna så får vi upp ögonen för dem... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Bra att du hängde på min Skyltsöndag med det här inlägget som jag också såg i någon lokaltidning - kanske i Vasastans. Pucko liksom en korv med bröd är ju gamla klassiker. Å alla dessa food trucks börjar stå mig upp i halsen. Bloggade om dom idag också. Okej, om maten de serverar var billigt som i en korvmoj skulle jag inte gnälla, men maten är orimligt dyr.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror jag såg annonsen i Metro.
      Håller med dig så kanske skall vi börja göda korvmojarna som finns kvar... :D))

      Kram ♥

      Radera
  13. Jag minns också hur man strosade hemåt i natten, stannade till vid Orvars korvar här i Malmö och köpte en "falsk"... Kanske inte alla vet vad en" falsk" var... Helt enkelt ett ljummigt korvbröd med Orvars berömda mos och på toppen den godaste senap man kunde finna... Saknar korvaluerna som vi säger på malmöitiska... Nu luktar det ju bara pommes 🍟 och fritering i stan så man mår illa 😷 ha en skön dag 💙

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så sant, håller med....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥