Translate

.

.

torsdag 12 maj 2016

Bosse Lidéns nittonde uppgift






Moment 1. Vi skall välja en norsk artist och jag valde Björn Eidsvåg.



Moment 2. Vi skall ta en bild av en norsk författares bok och jag valde  denna:
Jon Fosse är en norsk författare som skriver både dikter och prosa...






Moment 3. Fem saker som vi förknippar med Norge

Tja, lusekoftor och annat stickat och norska flaggan påminner ju defenitivt
 om Norge. :D)


Skidor, "Ut på tur aldrig sur" :D)


Vigelandsparken



 Norska Slottet, ingen i familjen bjöd på kaffe. ☺



Operataket i Oslo




Detta är mitt bidrag till vår fina Bosse Lidéns nittonde uppdrag.



Kram, K

26 kommentarer:

  1. När jag fick ögonen för din blogg för "länge sedan" minns jag att jag hoppades att du lagt in en låt från YouTube när jag kom på besök. Orsaken var att jag alltid gillade dina val. Det tänkte jag på när njöt av Björns sång.
    Vad snabb du var. Du hade vallat bloggskidorna med rätt valla. :) Detta passade dig perfekt. För nu minns jag din semester och den sorgliga storyn om väskan. :(
    Vad taskigt att du inte fick en ynklig norsk kopp kaffe. :)Tänk att leka gömme där som barn. Intressant med författaren. Tack för det boktipset. Nu har du satt ribban högt för lekmoment nummer nitton. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall tänka på att lägga in någon låt lite oftare, jag vet inte riktigt varför jag inte gjort det på senare tid. Så du minns väskan, det var helt otroligt, jag kände under tågresan att den skulle försvinna, jag gick förbi den några gånger och tänkte att jag skulle flytta den närmare, men något hindrade mig på något oförklarligt sätt. Sista gången jag skulle titta till den var den borta. Det var helg och alla affärer är stängda på söndagar. Men det blev bra ändå till slut....
      Snålt kungahus, ja - hi hi....
      Tack fina Bosse för de roliga uppdragen.

      Kram ♥

      Radera
  2. Så intressant och så snabb du var. Trevligt att se fina bilder ifrån Norge.
    Härlig låt bjuder du på också.
    "Gå på tur", ja det är ju ett norskt uttryck.
    Kom just nu att tänka på Alexander Ryback, eller vad han hette som vann för Norge. Han var ju otroligt duktig också.
    Trevlig kväll och tack för ett mysigt inlägg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag var vi båda snabba.
      Jag tänkte också på Alexander först men så valde
      jag Björn istället.

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Där var du snabb och uppgiften passade dig perfekt!
    Jag kanske också kunde ha fått till något, var ju i Norge mycket då jag bodde i Ed.
    Fint jobbat, gratulerar. Och jag minns din resa med den förkomna väskan också, surt.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo tack här hade jag material och jag
      gick igång på en gång. :)

      KL ♥

      Radera
  4. Wow! Snabbt jobbat! :-)

    Fast som norsk artist skulle jag nog i dessa dagar ha valt Jahn Teigen. Undrar varför? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. I dessa tider kanske jag skulle tänkt på Teigen :D))

      Kram ♥

      Radera
  5. Härligt, snabb var du, trodde nästan att jag skulle bli först för en gångs skull ,-))))
    Jag älskar Norge, underbart vackert land!
    Har semestrat där många gånger ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lååång näsa, hi hi hi...
      Ja jag förstår att du varit mycket där av dina fina bilder att döma...

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Imponerande snabbt här med! Grattis och bra jobbat :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, denna gång fick jag vara först... :D))

      Kram ♥

      Radera
  7. Fantastiskt fina bilder och hur snabbt du löste den uppgiften då. Du har ofta norska texter med, så jag undrar om du har norskt påbrå:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! :) Jag är född i Norge flyttade hit 73 så det är några år sedan... :D)

      Kram ♥

      Radera
    2. Trodde väl det:-)

      Radera
  8. Jösses va snabb du var! :)
    Jag har inte ena hunnit läsa om nya uppgiften hos Bosse. Jätte fina bilder! Jag har faktiskt aldrig varit i Norge.
    Kram till dig vännen ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen har du aldrig varit i Norge? Då är det dags
      att du tar dig en tur... :D)

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Stort grattis! Och så snabb du var!
    Väldigt fina bilder jag vet ju att Norge ligger oss båda varmt om hjärtat.
    Björn Eidsvåg är jag väldigt förtjust i. Vilka texter!
    Stor kram och jag är på G.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag föll det sig bara naturligt och materialet fanns... :D)

      Spännande vad du finner på.. :)

      Stor kram ♥

      Radera
  10. Underbart utfört uppdrag !!! Så fina bilder !
    Jag hoppas att du haft en bra vecka !
    Kram finaste ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, har haft en väldigt fin vecka.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  11. Den låten är så fin! Jag har inte hört den med Björn förut men med Sissel Kyrkjebö - lika fin med båda artisterna. <3 Så fin text.
    Fint Norgetema!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! :D)
      Ja, det är en jättefin text...

      Kram ♥

      Radera
  12. Det må jeg si; nå har du gjort ett godt valg i Bosse oppdraget denna gang (også)!
    Fosse kjenner jeg igen, for ikke å snakke om Björn E og plassene du viser bilder i fra også!
    Ikke så vanlig ¨å bli bedt in på kaffe på slottet" - men jeg har en halv lillebror - vi har samme mor, som i viss egenskap ble bedt inn till kongen sammen med en person till. Kaffe fikk de ikke, men vel en god samtale med kongen som resulterte i en bok.
    Klem!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så då bjuder de på kaffe ibland när det passar dem, hi hi hi....

      Klem, klem ♥

      Radera
  13. Galant fixat uppdrag hos Bosse! Jag har inte hunnit än, men ska nog hinna före onsdag :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.