Translate

.

.

onsdag 11 maj 2016

Bosse Lidéns lekuppdrag 18




 Nu skulle vi hitta bajs från tre olika vilddjur, detta hittade i skogen
och på stigen, ingen aning vem den skyldiga är. ☺

 Sen skulle vi ha tio olika insekter, nu blev det så att jag fick
byta ut nyckelpigan mot ett rådjur, antar att rådjuret inte skulle vilja byta
plats med en insekt, men man vet ju inte.
Förresten så höll rådjuret att skrämma slag på mig, jag stod och skulle
fota en humla när den dök upp precis framför mig, jag skrek till och den sprang iväg, men
stannade sedan och tittade förvånat på mig, jag fann mig och tog en bild. ☺


Detta är mitt bidrag till bästa Bosse Lidéns lekuppdrag.
Det blev en härlig dag i skogen, tyvärr glömde jag sätta på min stegräknare, lite surt är det allt. Men varför vill man egentligen ha allt "svart på vitt" tro? Det känns nästan som jag känner mig duktigare om jag får bekräftelse från stegräknaren om de steg jag tagit. Så dumt, eller kanske inte....☺


Kram, K


24 kommentarer:

  1. Snygga kollage. Härligt att jag kan locka ut dig i skogen och leta bajs. :) Jag har också blivit slav under stegräknaren i vissa perioder och känner igen mig i dina ord. Det retliga är att ibland litar jag inte ens på att den räknar rätt. Jag tror den tar semester och skiter i mina viktiga steg.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, just det! Precis så är det.... 👣 :D))

      Kram på dig ❤

      Radera
  2. Snyggt inläggscollage!
    Min stegräknare räknar alltid. Har inte varit med om att den krånglat annat än en dag i Frankrike. Alla andra dagar gick jag runt en mil, men en dag visade den bara 3791 steg vid 18-tiden. Då hade jag gått hela dagen.
    Varför är man så noga med stegen? Hm.
    Solig kylig KL ♥

    SvaraRadera

  3. Jag hade glömt att sätta på stegräknaren så det var helt och hållet mitt fel. :)
    KL ❤

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Och ett jättefint collage med dina fynd! Jag tror man vet ungefär hur långt man går utan att stegräknaren är på , men visst vill man gärna ha bevis på sin flitighet. Och kanske räknar den inte helt rätt...
    Kul med med ett rådjur så där bland småkrypen.
    En härlig dag blev det! Och jag tror att du också haft roligt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade roligt och njöt av skogen, doften,
      djuren och krypen. :D))

      Stor kram ❤️

      Radera
  5. Stegmätaren är oerhört peppande! Om jag har glömt den hemma så vill jag bara gena... ;-)

    Snyggt fångat! Fast ett rådjur som kryp? Jag som är utbildad i ämnet är faktiskt liiite tveksam... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var nästan på väg att göra om skogsturen när jag såg att jag glömt sätta på stegräknaren, hi hi, men så galen var jag inte. :D))
      Rådjuret stod precis intill mig och vi blev nog lika rädda båda två. :D))
      Nej, ett kryp hade det nog inte velat bli tagen som. :)

      Kram ❤️

      Radera
  6. Jag lovar att jag är oskyldig till de där bajshögarna. Är lite dålig på att hänga med i Bosses tävlingar....tyvärr. Kanske jag får mer tid nu då det mesta lugnar ner sig här på jobb osv.Att vara ute i naturen är ju bara så underbart. Då behövs ingen psykolog.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Undrar varför jag tänkte på dig när jag såg bajset? He he he, nä du är oskyldig. :D))
      Ute i naturen behövs ingen psykolog men efter letande så behövs det många psykolog-timmar. :D)) nä skojjar det är roligt...
      Kramen ❤️

      Radera
  7. Grattis! Snyggt jobbat och snyggt fångat! Värmen har onekligen satt fart på småkrypen för nu dräller det av dem här :D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, de har kommit fram nu men kryper nog tillbaks för det är kyligare nu. :)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Måste ge dig en stor applåd för ett fantastiskt bra utfört uppdrag.
    Snacka om att kämpa! :)
    Och ett rådjur är ju jätte svårt att fånga.
    Borde få extra poäng för det! ❤
    Kram vännen!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack!!! :D))

      Tänk att vi höll på att krocka där ute i skogen, rådjuret och jag stod öga mot öga, båda blev vettskrämda, rådjuret stack som ett skott medan jag fann mig och tog ett kort. Kram på dig ♥

      Radera
  9. GRATTIS, kan tänka mig att du blev rädd ,-))
    Fort tycker jag det verkar ha gått för er andra ,-))
    Jättefina bilder och ett rådjur istället för en nyckelpiga, ja varför inte ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi blev lika rädda båda två, rådjuret var mindre än en meter från mig.

      Kram ♥

      Radera
  10. Tänk att du fick en sådan bra bild på rådjuret, inte illa. Bra gjort med alla fångster av de små krypen, sannerligen inte lätt, tyckte i alla fall jag. Men, jag har ju fortfarande sviter efter en långvarig och trög förkylning. Har ju inte kunnat vara ute. Idag gick det med mysingens hjälp och stöd att vandra.
    Håller med dig om stegräknaren, jag vill gärna ha den på mig, den sporrar på något sätt och man blir glad om det är många steg på den till kvällen.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fick även en bild där rådjuret tittade rakt på mig, skall visa det i senare inlägg...
      Nu skall jag in till dig och se vad du fått ihop. :)

      Kram ❤

      Radera
  11. Snyggt jobbat! Har sett så många insekter och "skit" de senaste dagarna hos deltagarna i Bosses tävling att jag nästan botad från min småkrypsfobi, fast bara nästan;-)

    Har en stegräknare och vill också gärna vara stolt över mig själv efter en dag i skogen eller bergen. MEN för det mesta glömmer jag den hemma;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du e för skönt härlig. :D))
      Alltså känslan att komma hem och få sin belöning efter flera timmar vandring och upptäcka att man glömt sätta på stegräknaren får mig att gå i taket. Men nu är det glömt. :D))
      Kram ❤

      Radera
  12. Se där ja - kryp o kräk o skit fint fångad damen!
    och det där med stegräknare - jag räknar mina promenader - fin eller motionsvarianten i tid och stegar på :-)utan räknare.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har just börjat med stegräknare, tidigare tyckte jag det var onödigt. Men sen upptäckte jag att belöningssystemet gick i gång och jag ville göra mer för att få mer steg..... :D))

      Kram ♥

      Radera
  13. Fjärilen är vacker, men annars insekter = usch!! Tycker inte om dem! Nyckelpigor går bra också. Men resten. Nej. Kryp! Hu. Stegräknare är bra, bara man inte blir fanatisk som jag (och mina kollegor!) blev under en stegräkningstävling - när den var slut promenerade jag inte mer än nödvändigt på flera månader. Det var en stor befrielse att lägga ifrån sig jävulskapet när tävlingen var över. haha. Lagom är alltid bäst!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lagom är absolut bäst. Men att som jag glömma att sätta på den när man vet att man skall gå i timmar, det tycker jag är oförlåtligt... ☺

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.