Translate

.

.

måndag 18 april 2016

Söndagspromenad






Promenaden som fina TantGlad  är mamma till gick jag i går och detta är
vad mina ögon såg under promenaden. 



Ett konstverk, vet inte av vem men det kanske någon annan
här inne vet? ☺


Ett annat konstverk... ☺

Ja ni ser så molnigt det var men solen pressade sig fram
korta stunder.


Detta var mina bidrag till:






Har ventilationsrengörare här i morgon och måste flytta ner och flytta 
bort saker, men det gör jag inte före ikväll.
Jag har kryddskåp framför ventilen och måste ta ner hyllor, kryddburkar och slutligen
väggen, å där bakom vill jag inte titta i onödan. ☺


Hoppas du har fått en fin start på nya veckan.



Kram, K


24 kommentarer:

  1. Då har du att göra, sånt är inte det roligaste!
    Men härliga prommisbilder ,-))
    Vilket läckert grönt hus, där skulle jag kunna tänka mig att bo ,-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tar det ikväll det går fort när man väl börjar..

      Kram ❤

      Radera
  2. Kryddhyllor är guds straff till mänskligheten! Vem kom på denna anordning... Vilken trevlig promenad du kom ut på!

    Kram och ha en fin start på veckan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gammalmodigt, idag ligger dom nerbäddad i kryddlåda...

      Kram ❤

      Radera
  3. Det är ju alltid lika kul att gå på promenad hos mina bloggvänner. Man får se och uppleva så mycket. .en du........vänta lite.....Äre Dolly Parton som promenerar där?? Hon var nå djävulsk lik henne . Tänkte på det virriga håret hihi.
    Hm....koooonstigt ...vilken konst....Men det är väl kanske ingen konst att få till det där konstverket haha. Man kanske kan glömma sig hihi.

    Tack för en härlig och trevlig promenad vännen, och för länken.
    Jag länkar alla som promenerar under veckan på fredagarna i vanlig ordning. Men promenerar man söndagar så sätter jag ut länken på söndag.

    Kramelikramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, undrar vad Dolly Parton skulle säga om den liknelsen? :D))

      Kramisen ❤

      Radera
  4. Det var en fin vårpromenad. Jag ville bo i det sista huset. Antingen slott eller koja för mig, hihi.
    Just nu solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gäller att passa på när det är fint, idag har det varit rätt så blåsigt och kallt, några solstrålar men mest moln.

      KL ♥

      Radera
  5. Jag brukar få mitt kryddskåp städat när det är Schlager... ;-)

    Härlig promenad i en härlig stad!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, så bra då får båda som dom vill... :D))

      Kram ♥

      Radera
  6. Gillar första bilden. Stad. Med trappor och häftigt hus.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack,visst var den lite uppkäftig? :D))

      Kram ♥

      Radera
  7. Alltså det där konstverket vid Sergels Torg har jag alsrig sett. Det måste vara sprillans nytt! Å fint är det också. Ser att Stockholms innerstad var helt avbefolkad - alla befann sig i Kungsan.

    Toppen bilder från promenaden.

    Åsså lycka till med städningen inför OVK-besiktningen. Vet precis vad du menar...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är allt bortplockat och jag har dammsugit där bakom....Nu kan dom komma, tror dom börjar högst upp, låst är jag mellan 8:00 - 16:00 så jag hoppas det regnar, he he...

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag har magnet remsor och små platta kryddburkar på väggen. Även kryddlåda med otalt mycket kryddor. Det var en fin promenad du bjöd på min vän. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Platta kryddburkar? Hm, här har jag missat något... :D)
      Kramen ♥

      Radera
  9. Trevligt att gå med dig i Stockholm och extra roligt att se det för mig nya konstverket på Sergels Torg. Får titta på det i.r.l i veckan.
    OVK besiktning kommer ju då och då och ett pyssel blir det att plocka bort. Vi har numer kryddorna i en låda så undan plockandet slipper jag.
    Men tänk att man ska var livegen när dessa besiktningar ska göras...Vre ju enkelt att bestämma en mer exakt tid.
    Lycka till.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har kryddorna på ett modernt sätt å jag på ett ålderdomligt sätt.:D))
      De börjar alltid högst upp så jag tippar på att de kommer till lunch för att rensa inte äta.... :D))

      Stor kram ♥

      Radera
  10. Åh, ser att en av fotona är från korsningen vid Hötorget, och det var inte många bilar eller människor där i bild! Alla vill väl se den vackra körsbärsblomningen i Kungsan, som BP också tror!
    Lycka till i morgon! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var mitt på dagen och mycket folk ute men jag lyckades fånga in en
      lugn sekund. :D)

      Kram ♥

      Radera
  11. Vilken trevlig promenad!
    Och vilka tjusiga urnor där på sista bilden :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, de var inte så dumma... :D)

      Kram ♥

      Radera
  12. Trevlig promenad. Konstverket känner jag inte till, har kanske inte varit där och det ändras ju också titt som tätt. Stockholm är en vacker stad.
    Hantverkare i lägenheten, det brukar betyda en del extra jobb.
    Trevlig dag önskar jag dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta konstverk måste kommit dit nu för jag har inte
      sett det tidigare heller...

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥