Translate

.

.

söndag 17 april 2016

Skyltsöndag




Att ta en promenad är inte alltid riskfritt, just på min promenad så fanns det
så mycket varningar att jag kände att jag snart fick söka till närmaste
vårdcentral.




Det är skyltsöndag som förvaltas av härliga BP 






Gick förbi denna skylt, vet inte vad den betyder, kanske
bara att den har med folk att göra, folk som du och jag. ☺



Ute är det otroligt grått och himlen ser ut att få
 ett gråtanfall när som helst.




Hoppas du får en fin söndag och tack för att du finns!


Kram, K



22 kommentarer:

  1. Ja, det verkar farligt att promenera hos dig :) kanske bäst att du håller dig inne nu när vädret ändå är så grått!
    Kram och trevlig dag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är lite riksfyllt och man får se upp, he he...

      Kram ♥

      Radera
  2. Oj ja du får se upp för fallande föremål men var inte för nära marken heller råttgift är inte att leka med ... det är farligt i storstaden ;)
    Folk skylten var fin... men den kanske bara ville visa att det fanns folk åt det hållet ;) kanske borde det varit skyltar åt alla håll då, eller så vill dom att folk går dit den pekar hihi
    Här regnar det redan och är grått grått grått... det enda jag tar mig ut idag lär vara för att ge kaninerna mat !
    Stor KRAM till dig och ha en fortsatt mysig söndag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kaninerna måste ju få sitt... :D))

      Kram ♥

      Radera
  3. Kuliga riktiga skyltar i ditt närområde! Och jag blev riktigt rädd. Vågar man uppsöka Johannes?
    folk - bara så där?

    Folklig KL ♥

    SvaraRadera
  4. Hihihi...! Dangerous neighborhood! ;)
    Håll ut! Snart kommer solen!
    Men det kan man inte tro som det öser ner hos mig nu!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den kom nu på eftermiddagen... :)

      Kram ♥

      Radera
  5. Ja, inte vill man få något i huvudet inte! Tur att de varnar. Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin söndag till dig.

      Kram ♥

      Radera
  6. Ja, idag är det grått och här har det regnat så smått.
    Häftiga skyltar. Denna med "folk" blev jag mycket nyfiken på, skulle gärna vilja veta vad det betyder. Jag menar, ingen skyltar med bara ordet folk. Det säger ju allt och inget.
    Trevlig söndag till dig med.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag blev också lite nyfiken... :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Kan inte låta bli att skratta här. Gick förbi första skylten i veckan och sa till maken: - antingen är det istappar som ramlar ner eller så är det nå't annat. Kul att du tog bild på skylten!

    Å det är ju en himla tur att du har en husläkarmottagning nära i fall att du skulle få för dig att testa råttgiftet;-)

    Toppen skyltar! Kul att du är md. Å stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänkte på dig när jag tog bilden... :)

      Kram ♥

      Radera
  8. Inte ofarligt att vara ute och promenera inte ;) Önskar en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Man går på egen risk... :)

      Kram ♥

      Radera
  9. Jag tänker att Sverige är ett skyltland och att det kanske finns för många skyltar. Till slut blir man skyltblind och ser inte ens varningsskyltarna.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blind blir man på allt som det blir för mycket av....

      Kram ♥

      Radera
  10. Åh! Jag visste inte ens att jag hade en vårdcentral? Ja, jag heter ju Johanne, så den måste vara min :-)
    Härligt skyltat!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jo kära Johanne så är det, var beredd att ta emot mig när något tungt rasar ner.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  11. Bra skyltat! Och visst får man se både upp och ner för alla varningar som finns.
    Tur att Ama finns i närheten för hjälp om något händer. " I goda händer ocm det händer".
    kram!

    SvaraRadera
  12. Ett vackert träd =) Kram ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.