Translate

.

.

måndag 25 april 2016

Pyjamas och läsglasögon







Idag stannar jag inne i pyjamas, 
Skulle behöva gå och köpa nya läsglasögon, likadana jag bär här, dessa håller på att 
spricka upp i ena sidan, tror de är nog gjorda för bara hålla några månader.
Har flera som gått sönder och vet inte varför jag inte slänger dem, kanske har jag en förhoppning om att de skall hitta tillbaka till sina fattade delar och komma fram hela igen, hi hi hi..





Önskar er alla fina juveler en fin ny vecka.

Kram, K


44 kommentarer:

  1. Vilken fin selfie på dig! Å i det här gråa vädret är det nog riktigt smart att inte sätta foten utanför lägenhetsdörren tycker jag.

    Maken min samlar också på glasögon, undrar precis som du varför;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi behöver nog ett nytt synsätt på detta... hi hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  2. sometimes they come back, heheheheh.
    kramis

    SvaraRadera
  3. Fina du! Här skiner solen, men jag väntar på samtal, så jag kan inte gå ut än. Jo, jag vet, jag har mobil...
    Jag har ett gäng glasögon också, men mina har kostat så många tusenlappar, så jag har nog inte haft "råd" att slänga dem, dumheter...
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. De kan ju kanske laga sig själva där de ligger... :)

      KL ♥

      Radera
  4. Fin selfie ,-)
    Vissa läsglasögon håller jag har hittat dom! ,-)))
    Så kallt idag, men jag måste ju ut ,-)
    Ha det mysigt KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Snygg brud i pyjamas! Du kan glida runt där inne hos dig :-)
    Här blåser det rejält, snö och hagel flyger omkring.
    Läsglasen numera är inköpta hos optikern med lång hållbarhet ..
    Krmis!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack o lov har vi ingen snö, det har snöat med inget som lagt sig...

      Kramis ♥

      Radera
  6. Bekvämt att stanna i pyjamasen och bara ta dagen som den kommer. Läsglasögon har en tendens till att inte hålla så länge men vissa är så extremt billiga att man väl får vad man betalar för ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, 250 kr för nya läsglasögon var annan månad blir dyra brillor det....

      Kram ♥

      Radera
  7. Ja, de där läsglasögonen är inte lätt att ha koll på. På vift för jämnan tycker jag och kräver nyinköp allt för ofta. Det får nog investeras i ett par av något bättre kvalitet för min del.
    Nu har vi samsats, eller kanske tampats, beroende på hur man ser det :), flera veckor känns det som, hos Bosse och alla hans lekuppdrag. Får se om det fortsatt råder status quo efter denna vecka.
    En pyjamasdag emellanåt är inte så dumt. Man kan gott stanna inne i väntan på lite mer vårvärme.
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har inte gjort uppgiften ännu men det är på gång, nån poäng skall man väl roffa åt sig, hi hi hi... Vi kämpar vidare.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  8. Cool pyjamas...verkligen härliga färger i den...den behöver man inte skämmas i, när man strosar omkring inne ;))...har avbokat tid hos en optiker två ggr nu, hihi...har blivit så mycket annat jag velat lägga pengarna på, som tex. ett litet växthus...väntar bara på att få montera upp det...men just nu snöar det här, fy fabian !
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag flyttade in i riktiga kläder och begav mig ut, längre än jag tänkt mig, så kan det bli ibland... :D)) Spännande med växthus....

      Kram ♥

      Radera
  9. Jag hänger också hemma i myskläder idag! :)
    Men inte lika snygga som dina!
    Läsglasögon har jag inte. Jag har glasögon på heltid istället! :)
    Men jag har förstått att dom lätt går sönder och försvinner. Kanske berör på att dom tas av hela tiden.
    Det är svårare att ha sönder eller tappa bort när dom sitter på näsan hela dan! ;)
    Stor kram till dig vackra kvinna! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hängde inte i dem så länge innan jag begav mig ut, men skönt så länge det varade, he he.... Stor kram ♥

      Radera
  10. Mysigt med en hemmadag. Du får nog anlita en magiker om dina glasögon ska krypa fram hela igen! ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev inte riktigt som jag tänkt fick gå ut och leta fram magikern... hi hi

      Kram ♥

      Radera
  11. Underbar selfie! :-) Skönt att få hänga i pyjamas. Särskilt en dag som den här dagen med värsta aprilvädret. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Aprilväder är det sannerligen...

      Kram ♥

      Radera
  12. Skönt med en hemmadag! Och du är lika söt i pyjamas :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, jag trivs bäst i pyjamas... :D))

      Kram ♥

      Radera
  13. Vad fin du är vännen. Tack för dina ord. Det känns som jag ska spricka, jag vill bara skrika rakt ut. Jag kanske ska gå ut i skogen o göra det. Undra om det känns bättre ?
    Här snöar det o har gjort så hela dagen, det är kallt o trist. Har inte varit utanför dörren.
    Du får ha en fin kväll, var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Mina tankar går till dig. Allra störta styrkekram till dig ♥♥♥

      Radera
  14. Fina du på bilden =) Du passar i glasögon. Har du aldrig funderat på att gå och införskaffa ett par glasögon hos en optiker ? Specsavers brukar ha rimliga priser på ett syntest och köp av glasögon (samt bågar). Kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gjorde misstaget att gå till Specsaves en gång och blev pålurat progressiva glasögon som jag aldrig använt. Den gången var jag ute efter att få hjälp med bra läsglasögon och det fick jag alltså inte. Efter det köper jag läsglasögon för två trehundra kronor istället... Kram ♥

      Radera
  15. Dom ser sköna och mysiga ut, brallorna :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte så dumma alls... :D))

      Kram ♥

      Radera
  16. Så snygg i pyjamas!!! Å snygga är även dina läsglasögon, vart köper du dem?
    Kram och sov så gott! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag brukar köpta dem på Apoteket eller Åhlens 299 kr tror jag de kostar...

      Det är dag nu och jag är vaken, tihi...

      Kram ♥

      Radera
  17. Snygging där!! Du är ju snygg i allt du. Vilken snygg pyjamas..
    Å du ...så svårt det är att slänga ibland.

    Ha en fin dag "snäckan" och Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är allt bra snäll du, ler stort...

      Kramelikram ♥

      Radera
  18. Mysigt med pyjamas-dag:) Smart val.
    Ang glasögonen ... tyvärr, jag måste säga detta - och det är erfarenheten som talar - de lagar sig inte själva :/
    ;)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha ha, tyvärr så har du nog rätt... :D))

      Kram ♥

      Radera
  19. Snygg du är i pyjamas! :) Än så länge klarar jag mig utan glasögon men nog märker man att man ser sämre och sämre. Jag är dessutom långsynt från början så ålderssyntheten kommer ju bara att göra det värre. Men eftersom jag har olika syn på ögonen samtidigt som jag skelar så är det lite jobbigt att bära glasögon. Min hjärna blir förvirrad - den är van att kompensera på "sitt" sätt och när glasögon hjälper till att korrigera så vet inte hjärnan riktigt vad den ska kompensera längre. :) Jag blir trött av glasögon. Så hoppas slippa så länge som möjligt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har bara 1,5 i styrka, men utan den ser jag inte läsa....
      Man får vara glad så länge man slipper glasögon.

      Kram ♥

      Radera
  20. Jättesnygg selfie! Och du bär verkligen upp din pyamas!
    Skönt att inte planera så mycket och ändå händer en hel del.
    Kanske kan du trolla fram delarna till glasisarna så att de kanske själva kan laga sig...Men troligen inte.
    Kvalitén på läsisar kan ju variera och hoppas du lyckas hitta ett bättre par.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar dessa läsglasögon som jag har nu men det är femte eller sjätte paret nu..... Stor kram ♥

      Radera
  21. Så skönt med pyamas/nattlinne! det går jag åxå i dagarna i ända hi hi ;) det underbaraste plagg som finns :))

    Här är problemet med läsglasögon snarare att dom försvinner!! som bort trollade alltid när dom behövs!! mysko va ;)

    Önskar dej en fiiiiin dag!! och kram!! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill ha pyjamasmode, stortrivs i pyjamas...

      Kram på dig Lena ♥

      Radera
  22. Vilken fin pyjamas - och vad smal du är! :)
    Kram <3

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.