Translate

.

.

torsdag 28 april 2016

Gardiner och pannkakor








Ute regnar det så jag visar lite sammansatta bilder från olika tidspunkter.

Jag är som jag är och samtalet jag försökte ringa igår hade gått bättre om jag slagit in alla siffror, ha ha ha, så typiskt mig. Idag gick det bra efter lite detektivjobb. ☺




Bytte ut mina tunna gardiner i sovrummet mot mörka tjocka med lite
 mocka-känsla, lagom ljus sippar in så nu får jag hoppas att jag sover bättre.





Nu skall jag steka pannkakor för hemma har jag både bananer och kiwi.



Bästa dagen till dig och gråt inte över vädret för
 det gör vädret självt för dig, hi hi... ☺


Kram, K











24 kommentarer:

  1. En gång i tiden ville jag ha ett ljust och skirt sovrum. Men det funkar inte för min sömn. Så svarta persienner!
    Hoppas dina mörka tjocka gardiner ska få dig i bättre sömn nu.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev iallafall lite mörkare, ler...

      KL ♥

      Radera
  2. Men se så du fått till det idag - sammansatta bilder och bilden därefter som jag tror är din gardin är jätteläckra ... verkligen!
    Pannkakanyttigkram!

    SvaraRadera
  3. Ja, ut och dansa och sjung i regnet som Gene Kelly! Jag älskar den där scenen när han skuttar omkring i vattenpölarna som en treåring. Här är länk: http://youtu.be/w40ushYAaYA
    Jag stekte pannkakor häromdagen och mitt i stekningen av pannkakorna blev jag skiträdd Brandlarmet började nämligen skrika för fullt. Total kaos i hemmet blev det! :) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Antar pannkakorna hoppade upp i taket när det började pipa... :D))

      Kram ♥

      Radera
  4. Skönt att få se lite sommarbilder hos dig idag :)
    Och pannkakorna såg goda ut!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här är verkligen regnigt och grått, tände levande
      ljus på morgonen, rätt mysigt...

      Kram ♥

      Radera
  5. Imorgon har dom lovat sol! :)
    Jag var dock tvungen att ge mig ut i regnet idag. Och det är inte alls roligt vill jag lova. Ni har det dessutom börjat SNÖA!
    USCH!!!
    Bästa dagen till dig! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag behöver jag inte gå ut om jag inte vill, lyckliga jag, ti hi....

      Stor kram på dig ♥

      Radera
  6. Jag skickar genast lite sol till dig, har en del över.
    Vilket vackert collage! Njutbart!
    Hoppas nu dina nya gardiner ger mörker så det blir lättare att sova. Fina var de!
    Önskar dig en bra dag och pannkisarna ser goda ut.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för solen, men när kommer den??? hi hi hi....

      Stor kram ♥

      Radera
  7. Tack för collaget, speciellt de två första bilderna som visar en blå himmel.

    Gillar gardinen skarpt - den är ju i min favo färg lila. Du kommer att sova gott nu:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack jag hoppas det, känner mig frestat att prova redan nu, hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag gråter inte alls över vädret. Sen skulle det faktiskt inte göra nåt ifall det regnade heller :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tar din sol och du får mitt regn! :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Själv har jag både haft och varit i blåsväder idag hihi. Ja vädret det gör dig själv det. Int kan man styra över det inte.

    Mmm....pannkaka är gott.

    Natti kram från mig

    SvaraRadera
  10. Vädret är väl som det är och inte det piffigaste men i dag ösregnar det i alla fall inte. Alltid något!

    Kram och god morgon <3

    SvaraRadera
  11. Jag gillar regn. Men nu har det varit lite mycket av den varan. Lite värme och sol nu skulle inte skada. Men jag tänker som så, att när värmen väl kommer så har alla växter, träd och gräs fått livsgivande vatten - det bådar för en vacker vårgrönska när den spricker ut ordentligt! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så vackert du tänker kring så mycket gott regnet medför... ♥

      Kram ♥

      Radera
  12. Längtar såå efter mildare väder. Tack för kommentar på min blogg och önskar dig en fin fredag! Kram från Ethel

    SvaraRadera
    Svar

    1. Värmen kommer snart så stå ut, hi hi...

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.