Translate

.

.

lördag 30 april 2016

Bosses sjuttonde uppgift, jag har valt temat minnen


Så var det dags för Bosse Lidéns 17 uppgift, denna gång skall vi hitta tvillingar, trillingar, fyrlingar, femlingar och sexlingar, kanske också ett tema och jag har valt temat minnen. ☺

Tvillingar, i molnen samlas minnen ☺



Trillingar, tre rabatter och blommor väcker minnen

fyrlingar, fyra lika bioannonser, film väcker också minnen

femlingar, fem ramar som man kan sätta in minnen i ☺




Sexlingar, sex lampor i denna skönhet, när ett ljus går upp väcks ett minne ☺







I del 2 skall vi berätta en historia om när vi blivit eller tagit fel på någon annan som liknar oss själva eller någon annan.


Bilden lånat från nätet

ETT MINNE

Jag, min dåvarande pojkvän och ett annat par tog en bilsemester till ett östland på 70-talet. Vi kom glidande i en Ford LTD genom staden på en hårt trafikerat gata så det gick väldigt sakta, vi ser plötsligt hur några barn börjar vifta och vinka till oss och springa efter bilen, efter en stund samlades allt fler både  barn och även vuxna som vinkade och viftade och vi förstod ingenting. Men sedan började de ropa: ABBA ABBA ABBA till oss och vi förstod att de trodde vi var Björn, Agneta, Benny och Frida. hi hi hi...
Jag var ljus, min väninna brunett och killarna påminde faktiskt om Björn och Benny.


Detta var mitt bidrag till finaste Bosse Bus tävling. ☺


Glad lördag på er och just nu skiner solen.

Kram, K ♥







40 kommentarer:

  1. Har du lika bra sångröst också? :)
    Härligt i så fall!
    Vilket roligt minne! :)
    Grattis till väl utfört uppdrag.
    Ska snart ut och njuta av solen! :)
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tyvärr har jag varken rösten eller utseendet, hi hi....

      Solig kram ♥

      Radera
  2. Vilket roligt minne, att ha blivit tagna för ABBA. :) Hi hi
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja det var lite annorlunda....

      Kram ♥

      Radera
  3. När du skriver om minnen får du mig att tänka på min allra första brun utan sol upplevelse.. Visste inte var de var för nått när jag som tolvåring hittade en flaska som de stod ”brun utan sol på” hemma på köksbordet Det lät ju väldigt bra så jag öste på hela mig själv. Dagen efter var jag i stort sett svart fläckig/randig. Som tur var det sommarlov och som tur var försvann det efter några veckor. Önskar dig en trevlig Valborg. Själv ska jag krya på mig idag Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha HA HA, STACKAR DU :D)) tror jag gjorde något liknade...

      Kram och trevlig Valborg på dig ♥

      Radera
  4. Haha! Ni skulle ha skrivit lite autografer ju! :-)

    I Bangkok för många år sen var det en kille som var helt övertygad om att Anders var John Denver... :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, men Anders är ju faktiskt lik John Denver. :D)
      Vem vet vad vi gjorde efter, vi kanske drog nytta av detta men det förtäljer inte historien, hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  5. Vad smart du löste temabiten.
    Jag hoppas ni var artiga och vinkade tillbaka. Jag var också i östländer på sjuttiotalet och kan förstå hur snabbt det kunde hända. Det måste ha varit ett stort ögonblick för dem att få se ABBA live. Ni funderade aldrig på att spela vidare på det? Skriva autografer. Dra några refränger. :) Eller var ni överlyckliga för att trafiken flöt på igen och stannade längre fram och tog något svalkande?
    Kram Bosse Poppe

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lilla söta Nisse Poppe, visst löste jag temabiten fint? hi hi... :D)
      Vad vi gjorde efteråt får jag berätta i ett annat uppdrag, för på frisörsalongen trodde de också att det var ABBA som kom. :D))

      Kram och en strålande Valborg till dig ♥

      Radera
  6. Ha ha, vilket härligt minne! Där kunde du solat dig i glansen rejält :D

    Kram och trevlig Valborg <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. He he, vi kanske gjorde det, vem vet? :D))

      Kram över hela Valborg ♥

      Radera
  7. Ha, ha, härligt att få vara Abba för en stund och sola sig i glansen!
    Ha en trevlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror det var lite skrämmande just då, ha ha. ...

      Kram Och trevlig Valborg ♥

      Radera
  8. Vilket bra tema med minnen och de bär vi ju med oss. Fina blider till dittt tema.
    Och tänk att bli tagen för ABBA! Häftigt! Och de är ju fortfarande ortoligt populära världen över.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. På sjuttiotalen i öst så var allt möjlig, så att bli tagen för ABBA likaså.

      Stor Valborgskram ♥

      Radera
  9. Wow! Inte illa att bli behandlad som riktiga stjärnor :D
    Kram och trevlig Valborg

    SvaraRadera
  10. Att bli förväxlad med ABBA måste ha känts overkligt. Hoppas att du fick skriva många autografer.
    Bra tema detta med minnen, för minnen det bär vi med oss,
    Önskar dig en trevlig helg.
    Varm kram och sköt om dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inga autografer blev skrivna, hi hi...

      Varm kram och allt gott ♥

      Radera
  11. Nej, vilket trevligt minne och att alla tog misstag att ni skulle se ut som ABBA är inte fy skam. Då med andra ord drog ni väl en liten trudelutt såsom: Honey, honey......eller gav en liten autograf.
    Även utmaningen klarade du av. Valborgskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej ingen trudelutt blev det utan vi vevade snabbt upp fönstren på våra tonade rutor. :D))

      Valborgskram ♥

      Radera
  12. Jag kidnappar ditt inlägg som mitt!
    Tänk att bli förväxlad med ABBA!!!!!
    Härligt hur fint du fixade temat!
    Jag blir bara mer och mer blank i skallen när jag ser hur ni andra f¨år till det!
    Fint med minnes tema!
    Ha en underbar Valborg!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gör du det så kommer jag och drar dig i örat.. :D))

      Stor Valborgskram ♥

      Radera
  13. önskar dig en skön valborg kramen

    SvaraRadera
  14. I ett östligt rampljus, kul!
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Trevlig Valborg på dig!

      Kram ♥

      Radera
  15. Fantastiskt fina bilder, speciellt den med lampan. Å att bli tagen för ABBA - WOW:-) Hoppas ni bjöd på en låt också:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu kom dom ju inte så nära, men visst var det fantastiskt. :D))

      Kram ❤

      Radera
  16. Det är inte dåligt att bli förväxlad med ABBA minsann! Verkligen ett minne att bevara! Bilderna är så fina och talande! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så kan det bli med Bosses lekar, de lockar fram minnen. :D))

      Kram ❤

      Radera
  17. Fantastiska bilder knuten till fantastisk vald tema - och Abba minnet är ju helt topp!Stor applåd!
    <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Tove och visst är det ett kul minne... kram ❤

      Radera
  18. Helt underbart utfört uppdrag :)
    Fina bilder och jag skulle gärna bli jämförd med ngn i ABBA ;)
    Det var mina stora idoler när jag var runt 9 år
    Hoppas du haft en underbar Valborg
    Stor kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Abba hade just vunnit eurovision och folk var som galna, tror de såg ABBA överallt, så när vi satt i en bil och huvudfärgerna stämde så var det nog lätt hänt.. :)

      Stor kram ♥

      Radera
  19. Grattis till ditt fina inlägg och härligt tema med strålande bilder. Fantastisk berättelse om ABBA förväxlingen, måste ha varit ett minne för livet. Trevlig 1 maj och solkram från väst :-)

    SvaraRadera
  20. Tack, en jättefin fortsättning på första maj till dig.

    Kram ❤

    SvaraRadera
  21. Hahaha kul historia! Inte illa att bli förväxlad med ABBA minsann! Jag tycker du har gjort en jättebra tolkning av uppgiften i bilderna. Riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla :D))

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.