Translate

.

.

lördag 9 april 2016

Bosse Lidéns fem hobbyn


Denna gången skall vi skriva om fem hobbyn som vi haft eller har, valde dessa fem men det finns så många fler....


Musik har alltid funnits i mitt liv, denna skivan har följt med mig genom livet, detta är en gammal skiva med Ian Matthews: If you saw thro my eyes



Resor har varit en annan, tittar man riktigt noga så ser man ett litet segel där ute på vattnet.







Läsa är något som legat mig varmt om hjärtat, började läsa innan jag började skolan, satt med en lite äldre väninna på biblioteket och läste detektivromaner om en kvinnlig detektiv som jagade bovar. ☺



Spel av olika slag har alltid roa mig.




Att måla är en annan hobby................................. ☺



Detta var mitt bidrag till Bosses tävling, uppmaning 2 hann jag inte med, alla andra var för snabba.


Den bästa lördagen till dig, vet inte riktigt vad det blir för väder här, just sol!

Kram, K ♥








28 kommentarer:

  1. Vad intressant!
    Har eller har haft alla dina hobbyn utom spel.
    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ungefär samma som du, förutom spel. Det har aldrig roat mig :)
    Kram och ha en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar spel både inne och ute....

      Kram ♥

      Radera
  3. Grattis till en väl utförd del 1! Spel är kul och min favorit just nu är Bezzerwizzer :D

    Kram och glad lördag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Frågesporter är alltid kul... :D)

      Kram ♥

      Radera
  4. Kul att lära känna dig lite mera! Vi är ganska lika förutom spel och musik.
    Ha en toppen lördag du med, solen skiner ju:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Spel har jag alltid gillat, stod som barn ute och spelade badminton ute när det snöade som värst, det var skoj det... :D))

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag skrev direkt upp låttiteln. Ska bli spännande att se om jag känner igen den och om den finns på Tuben. Tidigare hade du ibland med musik på din gamla blogg och jag minns att du varje gång lyckades träffa min "musiknerv" rätt. Vi hade samma smak tydligen.
    Det såg härligt ut att ligga där i vattnet.
    Undra vad den kvinnliga detektiven hade för namn.
    Spel höll jag på med mycket förr. Sedan jag blev utbränd släppte jag den biten helt.
    Trevlig lördag.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskade skivan då jag fick den på 70-talet, sen har den bara hängt med och numera står den i ett skåp, skivspelare har jag inte idag. Youtube har den... :D)

      Den kvinnliga detektiven hette Nancy Drew och i Sverige heter hon Kitty Drew :D))

      Spel har hängt med mig genom hela livet oavsett hur jag har mått.

      Söndagskram till dig ♥

      Radera
  6. Spel är inte min grej. Annars så...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Spelar du aldrig med Hjo-Hjo? :D))

      Kram ♥

      Radera
  7. Tack för födelsedaghälsning hos Gerd!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det var så lite så strålande fina Ruth! :)

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag hann inte heller med tvåan ,-))
    Kul att se dina hobbys ,-))
    Gillar ditt sätt att måla ,-)
    Ha det fint nu.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, denna var på skoj... :D))

      Kram ♥

      Radera
  9. Kul hobbys! Det där spelet har jag aldrig sett förr.

    SvaraRadera
    Svar

    1. MIL heter det på norska på svenska vet jag inte eller har glömt...

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag har alltid läst mycket jag också, så länge jag kan komma ihåg.

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det några år sedan jag slutade läsa, men jag kan fortfarande komma hem med en bok..... Saknar läsningen!

      Kram ♥

      Radera
  11. Dina hobbyer överensstämmmer även med mina, utom att måla, men jag tittar gärna på konst och utställningar av skilda slag.
    Tyvärr, får jag inte till något alls med mina händer, men jag ränar på att få till det med kameran i stället.
    att spela spel gillar jag, musik av allehanda slag, att läsa likaså och att resa.
    Undrar om bilden där på dig i havet med båten i bakgrunden månne är från B.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det Boracay :D) Idag har de tydligen byggt en galleria eller liknande mitt på ön så tråkigt... Kram på dig ♥

      Radera
  12. Åh , va kul att se andras fritidsintressen! Och visst liknar de mina, helt klart! Musik, resor och läsa..I love it! När jag var barn så älskade jag att teckna, min pappa målade tavlor. Och visst är det kul med spel, allra helst Wordfeud..hihi!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, jo spel är kul! :D))
      Då har du lite konstnärsblod i dina ådror... :)

      Kram ♥

      Radera
  13. Kul utmaning! Jag vet inte vilka fem hobbys jag skulle välja, men på senare tid har det väl varit resa, läsa, skriva, blogga och husbilar :) (Det kanske märks på bloggen att det är mina intressen ungefär... ;)) När jag var yngre var det också hästar, att spela teater och föreningsliv, men det är ju ett tag sen nu... ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Teater verkar hur kul som helst, undrar om man är för gammal för att börja? he he, jag kan ju alltid skriva en egen pjäs och sno åt mig huvudrollen. :D))

      Kram ♥

      Radera
  14. Trevligt att få se några av dina intressen. Jag håller med dig om spel, resor, musik och läsa. Måla däremot har aldrig varit mitt intresse.
    Härligt med bilden av dig i havet.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta med spel är ju så skoj, både inne och ute. Kommer alltid att ha spel som favo...

      Varm kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.