Translate

.

.

måndag 28 mars 2016

Söndagspromenad





Var ju bara tvungen att fota nerräkningen.


Stockholm börjar leva igen.


Så här olika visade stegräknarna i går. Tog med mig båda för säkerhets skull, vilket var bra för på den lilla mobilen hade den struntat i att räkna mina steg. Det är synd att den lilla inte funkar för den är så mycket behändigare att gå ut med om man nu skall gå ut för att bara gå.




Var inne på Zara, men köpte inget.

Trodde inte att en stegräknare hade så stor drivkraft på mig, den sporrar mig, den tar musten ur mig, den driver på som den värsta slavdrivare...

Kanske visste jag vad jag gjorde när jag avböjt att använda den tidigare... ☺


Detta är mitt bidrag till min söndagspromenad som fina TantGlad håller uppfunnit.



Glad måndag mina finaste juvel-läsare! ♥



Kram, K










40 kommentarer:

  1. Fin promenad och du gick ju riktigt långt! Jag gillade aldrig stegräknare som man fäste vid foten, men den jag har numera, S Health, den är superb. Är alltid med mig och stressar inte alls, för dagarna är olika.
    Synd att inte den lilla mobben funkar med detta!
    AnnandagsKL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har tagit bort den som inte vill läsa mina steg, rätt meningslöst att ha den kvar, he he.... KL ♥

      Radera
  2. Klart du ska räkna ner...men du....dendär "stegräknaren" är en hårding det. Driver på och går an.

    Härligt att Stockholm börjar leva igen. Våren är en tid man får en kick liksom. Man blir levande.
    Kläder gillar jag. Kul att se.

    Tack för en jättefin promenad.
    Alla som har promenerat efter söndagen sätter jag in deras länkar på fredag.
    Så nu länkar jag dig i mitt fredagsinlägg.

    Tack gulliga du.

    Varm stor kram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår varför jag inte velat ha en tidigare, jag blir lite besatt av den....

      Stor kram ♥

      Radera
  3. Stegräknare är bra. Jag har min i mobilen. Kollar ibland, men som hundägare kommer man ganska fort upp i många steg. Fin ny vecka till dig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin ny vecka på dig med...

      Kram ♥

      Radera
  4. Jaa Tant glad har jag träffat många ggr ;))...hon bor inte långt från mej nämligen, hihi...på min lilla loppis har hon också varit, men tyvärr så blir det sällan några söndagspromenader, så där hänger jag inte på...så du bor i Stockholmstrakten du ;))...det är en fin stad, gillar alltid att hälsa på där...nu ska vi nog dit till sommaren en helg.
    Ha en fortsatt fin helg !!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaha det var dig hon besökte när hon skulle på loppis.... :)
      Stockholm är jättefin det finns så mycket att titta på och man kan knalla runt i timmar, sätta sig någonstans och bara va....

      Kram ♥

      Radera
  5. Bra tips - nu ska jag bara hitta en bra stegräknare att ladda hem till mobilen och se om den kan sporra mig lika bra :) Vad använder du för app? Något du kan rekommendera?
    Önskar dig en fin annandag påsk!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan inte rekommendera någon för jag är helt ny användare. Testa och se vad som passar dig bäst... Kram ♥

      Radera
  6. Jag tycker att det är bra med stegräknare, har haft det i många år och det sporrar som du säger. Jag skriver upp varje dag så det blir lite av en tävling med sig själv. Kommer jag upp i 10.000 steg idag? De senaste månaderna har det inte blivit så många steg, tråkigt nog, men jag gör så gott det går.
    Fin promenad med vackra bilder.
    Varm kram till dig och god fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
    Svar

    1. 10.000 steg är jättemycket ju, igår gick jag långt och länge men kom bara upp i ca 9000 steg...
      Du är så himla duktig ♥
      Varm kram ♥

      Radera
  7. En stegräknare skulle vara kanon att ha ,-)
    Nu när jag är ute och ränner med jyckarna, har saknat det nu när det blivit små prommisar, flunsan håller i sig, vad är fet här för flunsa!?
    Vill nu bli bra så jag kan ut i det härliga vårvädret ,-)
    Du är på G ser jag med fina inlägg i dina bloggar ,-)
    Ha det bra KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du kvicknar till för nu är det riktigt fin ute...

      Stor kram ♥

      Radera
  8. Kanske inte så dumt med stegräknare ändå..?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, men stressande och det kan gå över styr iallafall för mig....
      Är just nu som besatt av att gå...

      Kram ♥

      Radera
  9. Önskar dig det samma i vårvärmen!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag har två appar på mobilen och dom räknar VÄLDIGT olika kan jag säga! :/
    Konstigt det där.
    Kram fina du! ❤ ❤ ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är tydligen olika hur de funkar med den mobil man har, jag har raderat den som nobbade mina steg.... :/

      Kram fin du ♥

      Radera
  11. Men så trevligt att du varit till Norrmalmstorg och sett nedräkningsklockan!! Och den stora logon..som ju ser ut som en blomma ska visst dofta lite gott och sprida lite musik också, gjorde den det tro?
    Ha en fortsatt solig måndag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp nu har jag sett den, men någon musik hörde jag inte.... :(

      Måndagskram på dig ♥

      Radera
  12. Håller med - stegmätare är så himla sporrande! När jag har glömt min hemma så vill jag bara gena ;-) Var tvungen att kolla min nu, och det blev 10322 steg idag. Klarade målet :-)
    Jag tror du får plussa ihop dom där stegen, faktiskt... I såna fall har du ju nytta av den lilla också ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är ju jätteduktig, går du så mycket varje dag? Jösses.....

      Hi hi hi, plussa i hop dem? ha ha ha....

      Kram ♥

      Radera
    2. Oftast klarar jag målet på 10.000 steg. Fast häromdan hade jag gått 40 steg vid sjutiden på kvällen... Det blir inte så mycket traskande när man sitter i en seglingsbåt ;-)

      Radera

    3. Nej hade du tagit 10.000 steg i segelbåten så hade jag blivit
      lite orolig, he he.... :D))

      Radera
  13. Så härligt att stan börjar leva upp igen! Våren är härlig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Älskar våren, verkligen! Idag har jag bränt mig lite på nosen, det tar som tusan fast jag inte direkt satt i solen... Kram ♥

      Radera
  14. Tack för denna promenad i det vackra solskenet. Jag har änn inte varit till Norrmalmstorg, men får bli en vända dit i veckan.
    Jag har stegräknaren med ibland, har en liten separat och en i mobilen, men jag vet ju hur långt ungefär det är där jag går, så stegräknaren känns inte så viktig. Jag vet att jag vanligtvis gå mellan fem och nio km /dag, det varierar. Och sedan spelar inte antalet steg så stor roll. Men ibland är det kul att se hur många steg det blir...Absolut!
    Och visst hoppas vi att även morgondagen bjuder oss på fint promenadväder.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tänkte som du innan jag laddade ner stegräknaren. Men det är något visst med att få kvitto på utfört jobb, (när den räknar stegen) sedan tycker jag att det sporrar att komma upp till jämt antal steg osv... :D))

      Stor kram ❤

      Radera
  15. Skön dag du haft.
    Nu är påsken slut men det kommer en ny vecka igen så jag önskar dig en bra start på den
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det har varit skönt några dagar nu, äntligen får jag väl tillägga. :D))

      En fin ny vecka till dig.

      Kram ❤

      Radera
  16. Du är uppenbarligen en äkta tävlingsmänniska. Känner igen det mycket väl. Å om du inte är nöjd med dina stegräknare kolla hos Clas Ohlsson. De har stegräknare som är pyttesmå och som man fästar på kjolen, byxan eller bältet. Å dom räknar till och med stegen inomhus. Vi hade sådana när vi hade stegtävlingar på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag märker det själv. Tidigare har jag inte varit så tävlingsinsinriktaf tycker jag men jag kanske har fel. :D))

      Kram ❤

      Radera
  17. Kikar in en snabbis nu innan tv;n börjar.. 30 grader,, missa inte det =) Sov gott kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tittade, herregud så bra den är...

      Kram och sov gott.😴 ❤

      Radera
  18. Fram-steg med andra ord för dig :-)
    Hoppas du haft det bra i påsken; gick du till Blåkulla i år kanske?:-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Påsken var faktiskt väldigt bra, gillar inte påsk annars....

      Kram ♥

      Radera
  19. Jag minns när vi hade stegtävling på jobbet. Man blev ju helt manisk till slut och jagade steg för att bräcka varandra. Inte blev det bättre av att kollegorna hade stora hus med egna gym och crosstrainers som gav massor av steg på en halvtimme - motsvarande typ två timmars promenad för mig - jag fick promenera JÄMT för att hänga med. Resultatet blev att när stegtävlingen väl var över ville jag inte ta ett steg till och promenerade väl inte på lika länge som tävlingen hade pågått! Och då gillar jag egentligen att promenera. :) Lagom är bäst...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, stackar dig... Ler stort :D))

      Lagom är bäst!

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥